مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۸۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیدا کردن یک دامپزشک حرفه ای

 

به شخصی که از وضعیت سلامتی حیوانات محافظت می کند، دامپزشک گویند.

دامپزشک، بیماری های حیوانات را تشخیص داده و کنترل می کند. همچنین حیوانات بیمار و آسیب دیده را درمان خواهد کرد. علاوه بر آن به صاحبان و مالکان حیوانات در مورد مراقبت صحیح از آنها توصیه های لازم را ارائه می دهند.

 

دامپزشک چه خدماتی ارائه میدهد؟

- تشخیص مشکلات بهداشتی حیوانات

- ارائه مراقبت های پیشگیرانه برای حفظ سلامت دام ها

- معالجه و بهبود زخم ها و شکستگی ها

- واکسینه کردن حیوانات در برابر بیماریها

- مشاوره به صاحبان حیوانات خانگی در مورد تغذیه، رفتار و تولید مثل آنها

- کشتار و از بین بردن حیوانات در صورت لزوم

- درمان حیواناتی که از عفونت یا بیماری رنج می برند

- انجام و تجویز آزمایش های تشخیصی مانند اشعه ایکس، EKG، سونوگرافی، خون، ادرار و مدفوع

 

در شرایطی که دامپزشک نتواند با بررسی تاریخچه و سابقه حیوان، بیماری را تشخیص دهد می تواند آزمایشات تشخیصی مانند آزمایش خون، تجزیه ادرار و آزمایشات مدفوع را تشخیص دهد. تشخیص دقیق به آزمایش های آزمایشگاهی، رادیوگرافی و تجهیزات ویژه نیاز دارد.

یک دامپزشک در تحقیقات به دنبال راه های بهتر برای پیشگیری و حل مشکلات بهداشتی حیوانات و انسان ها است. بسیاری از مشکلات، مانند سرطان و بیماری های قلبی، با استفاده از حیوانات آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار می گیرد. این حیوانات آزمایشگاهی تحت نظارت دامپزشکان با دقت پرورش و نگهداری می شوند.

دامپزشکان نیز در زمینه بهداشت عمومی فعالیت می کنند. آنها به پیشگیری و کنترل بیماری های حیوانات و انسان کمک می کنند و علاوه بر آن به عنوان اپیدمیولوژیست، وضعیت شیوع بیماری های حیوانات و انسان ها مانند بیماری های ناشی از غذا، آنفلوانزا، طاعون، هاری، ایدز و انسفالیت را بررسی می کنند.

 

مهارت های دامپزشکی

مهارت حل مسئله:

به عنوان یک دامپزشک مهم است که مهارت این را داشته باشید که مشکلات حیوانات را در اسرع وقت شناسایی کنید.

 

تفکر انتقادی:

این مهارت در انتخاب روش های درمانی مناسب کمک می کند.

 

مهارت های بین فردی:

این مهارت های بین فردی به دامپزشکان اجازه می دهد تا با صاحبان حیوانات بیمار همکاری کنند تا بهترین مراقبت های ممکن را ارائه دهند.

 

شفقت:

دامپزشکان باید نسبت به حیوانات بیمار و صاحبان آنها نگرانی نشان دهند.

 

مهارت های تحلیلی:

از آنجا که حیوانات نمی توانند علائم خود را بیان کنند، دامپزشکان باید بتوانند تمام اطلاعات موجود را تفسیر کرده و بر اساس آن تفسیر در مورد یک اقدام مناسب تصمیم بگیرند.‌

 

استعداد علمی:

مطالعه و درمان حیوانات یک علم است و به روش ها و مهارت های تحقیق حرفه ای نیاز دارد.

 

همچنین مهارت در برقراری ارتباط و امکانات لازم برای ارتباط با دامپزشکان با تجربه، برای صاحبان حیوانات و دام پروران امری کاملا ضروری و مهم است.

لذا جهت تماس و مشاوره با دامپزشک در اصفهان، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید‌.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

فروشگاه های لوازم نگهداری حیوانات

 

به مراکز فروش لوازم حیوانات خانگی پت شاپ گفته می‌شود. همچنین امروزه اکثر پت شاپ ها اقدام به فروش خود حیوانات خانگی می‌ کنند.

در کشور ایران نیز با افزایش علاقه خانواده ها به نگهداری از حیوانات خانگی تعداد بسیاری از این فروشگاه ها راه اندازی شده است.

علاوه بر آن در بعضی از فروشگاه های مدرن، دامپزشک هایی مشغول به کار هستند که صاحبان حیوانات خانگی میتوانند در زمینه تغذیه و انتخاب غذای مناسب، شرایط نگهداری و سایر مسائل مربوطه از آن ها مشورت بگیرند.

 

در گذشته پیدا کردن غذای مناسب برای حیوانات بسیار دشوار بود اما امروزه با تاسیس پت شاپ ها کمکی بزرگی به حل این مشکل شده است.

 

در پت شاپ ها چه لوازمی به فروش میرسد؟

در این فروشگاه ها می توانید برای حیوان خانگی مورد نظر خود، مجموعه ای از وسایل مورد نیاز را خریداری نمایید.

حیوانی که سرپرستی آن را به عهده گرفته اید، قبل از هر چیز به غذا احتیاج دارد.

علاوه بر آن لوازم مختلفی همچون؛ قطره و پد ادرار و پوشک مخصوص برای آموزش توالت نیز لازم و ضروری می‌باشد.

همچنین شایان ذکر است که حیوان خانگی خود را نباید با شامپوی خودتان شستشو دهید. چراکه پوست و موی آنها در صورت استفاده از شامپوهای مخصوص مو و بدن انسان، آسیب می بیند. به همین دلیل برای شستن آنها باید از شامپوی مخصوص حیوانات استفاده کنید.

از جمله دیگر لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی؛ بند، ظرف آب و غذا، توالت سگ، بستر گربه، لانه سگ، تخت گربه و سگ و ... در این فروشگاه ها به فروش میرسد.

 

پت شاپ آنلاین یا حضوری؟

بسیاری از پت‌شاپ ‌ها هم به صورت حضوری، لوازم حیوانات را به فروش می‌رسانند و هم به صورت اینترنتی یا آنلاین فعالیت می‌کنند.

 

مزایای پت شاپ آنلاین یا اینترنتی:

- عدم نیاز به مراجعه حضوری

- بالا بودن تنوع محصولات

- امکان مقایسه محصولات و برندهای مختلف

-صرفه جویی در زمان و هزینه

- امکان مقایسه قیمت محصولات

 

معیارهای انتخاب پت شاپ معتبر:

- بررسی درصد رضایت مراجعه کنندگان

- تنوع بالای محصولات و لوازم مورد نیاز حیوانات خانگی

- قیمت مناسب

- کیفیت بالای لوازم و تجهیزات

- راهنمایی مناسب مشتریان

- دارای نماد الکترونیکی و ساماندهی

- مشاوره صحیح و رایگان

 

جهت خرید آنلاین لوازم ضروری برای حیوانات خانگی خود از پت شاپ در اصفهان به لینک زیر مراجعه نمایید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

نقش دامپزشکی در زندگی امروز مردم

 

دامپزشکی به عنوان یکی از عوامل اصلی حفاظت از سرمایه‌های دام کشور، نقش بسیار چشمگیری در رونق اقتصاد جامعه را برعهده دارد.

 

دام به چه معناست؟

در سازمان دامپزشکی واژه‌ی دام به حیوانات اهلی، ماهی، طیور، کرم ابریشم، حیوانات آزمایشگاهی، زنبور عسل و حیوانات باغ وحش گفته می شود.

 

دامپزشکی به چه معناست؟

دامپزشکی دانشی تجربی است که در خصوص شناخت، پیشگیری، ریشه کنی و درمان بیماری های حیوانی می پردازد.

 

منظور از کنترل بهداشتی چه می‌باشد؟

به مجموعه اقداماتی که جهت پیشگیری و مبارزه با امراض دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می گیرد، کنترل بهداشتی می‌گویند.

 

وظایف سازمان دامپزشکی:

- بررسی بیماریهای دامی

- شناسایی راه های سرایت و انتشار بیماری ها

- تامین بهداشت دام کشور

- شناسایی مناطق و منابع آلوده

- پیشگیری و مبارزه با بیماری های همه گیر

- قرنطینه کردن دام ها

- همکاری با وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام

 

مروری بر خلاصه‌ی تاریخچه دامپزشکی

دانش دامپزشکی از زمانی که بشر به اهلی کردن حیوانات نیازمند شد، اهمیت پیدا کرد.

از نظر بعضی از دانشمندان؛ زمان پیدایش نباتات و حیوانات در زمین، به حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون سال پیش باز می گردد. در نتیجه انسان از اولین روزهای حضورش در زمین با این موجودات سروکار داشته و در قرون مختلف به اهلی کردن آنها پرداخته است.

فریدون نخستین شخصی بود که به اهلی کردن فیل پرداخت و پادزهر مارگزیدگی را ساخت. از همین رو در فرهنگ اوستایی از او به عنوان اولین نفر ی که در پزشکی و دامپزشکی تبحر داشته یاد می شود.

 

اولین مدرک پزشکی مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد می باشد که با خط هیروگلیف روی پاپیروس، یکی از مقابر مصری، می باشد که در رابطه با بیماریهای چهارپایان توضیح داده شده.

 

در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد تشکیلات اداری منظمی در ناحیه های مختلف سومر و عیلام وجود داشته که در آن دامپزشک به عنوان یک شخصیت تخصصی به جراحی حیوانات می پرداخته.

امروزه با توجه به وجود برخی از بیماری های مشترک میان انسان و دام؛ میتوان گفت که دامپزشکی علاوه بر درمان بیماری دام، نقش موثری در بهداشت عمومی جامعه دارد. در نتیجه نبود آن منجر به آسیب سلامت جامعه خواهد شد.

 

در سال ۱۳۰۴ با شایعات طاعون گاوی در ایران تشکیلات دامپزشکی آغاز شد.

سپس در سال ۱۳۱۱ به شکل یک مدرسه دامپزشکی و در سال ۱۳۱۶ به شکل دانشکده دامپزشکی به فعالیت خود ادامه داد.

 

امروزه کلینیک های دامپزشکی پیشرفته و مجهز زیادی در سرتاسر کشور تاسیس شده اند و شما می توانید با خیال راحت حیوانات خانگی خود را برای چکاپ و کنترل به این مراکز ببرید، لذا جهت اطلاع از آدرس و شماره تماس برگزیده ترین کلینیک دامپزشکی در اصفهان به لینک زیر مراجعه نمایید

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

انواع اسپیکر های هوشمند

 

امروزه بلندگو های بلوتوثدار دسته از وسایل هوشمند الکترونیکی می باشند که با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر افراد اسپیکر های بلوتوثدار خود را در جهت شنیدن موزیک های مورد علاقه خود به هنگام کار به کار می برند. درخواست متقاضیان از این دستگاه سبب شده تا این دسته از وسایل الکترونیکی رونق زیادی را پیدا کنند.  در ادامه با بررسی تعریف دقیقی از آن، کاربرد های آن را مورد بررسی قرار می دهیم تا مسیر خرید برای شما آسان تر انجام شود. اسپیکر تلفن همراه و یا تبلت به طور معمول از قدرت و کیفیت مناسب و ایده آلی برخوردار نمی باشند. از بهترین جایگزین ها برای این دست بلندگو ها، بلندگو های بلوتوثدار به شما می روند. انواع مدل های مختلفی از بلندگو های بلوتوثدار توسط شرکت های متعددی به بازار عرضه شده اند.‌ بسته به نوع متریال به کار رفته و نوع کاربری  آنها دارای قیمت های متفاوتی می باشند. برخی از این بلندگوها دارای امکاناتی فراتر از وظیفه اصلی خود می باشند ولی برخی دیگر تنها پخش صدا را شامل می شوند.

اسپیکر های بلوتوثدار انواعی از اسپیکر ها می باشند که اندازه هایی کوچک دارند و اغلب با استفاده از باتری فعالیت می کنند و از طریق بلوتوث به تلفن همراه و یا تبلت اتصال پیدا می کنند. در این نوع بلندگو ها دیگر سیم های طویل جایگاهی نخواهند داشت و اتصال تنها با بلوتوث انجام می پذیرد. علاوه بر بلندگو بلوتوثدار، انواع هدفون و هدست ها و ایرفون های کوچک نیز از طریق بلوتوث پخش صدا را انجام می دهند. به همین جهت کاربری بلوتوث، تنها به ارسال فایل محدود نمی شود. بلکه به کمک آن اطلاعات و داده های مرتبط با صدا را نیز می توان انتقال داد.

پیش از خریداری این دسته از محصولات، حتما باید دلیل خرید خود را جویا شوید. همانطور که می دانید کاربرد های اسپیکر معمولی، اسپیکر بلوتوثدار و یا وای فای بسته به شرایط محیط می تواند بسیار متفاوت باشد. گاهی این امکان وجود دارد که حتی اسپیکر های معمولی نیاز شما را از داشتن این نوع وسایل الکترونیکی برطرف سازد و در عین حال کیفیتی بالاتر و هزینه ی معقول تری را داشته باشد.

در انتخاب بلندگو های بلوتوثدار حتما می بایست ابعاد و اندازه های آن ها را مورد بررسی قرار داد. عمر باتری این نوع اسپیکر ها و همچنین وزن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بلندی صدا و پخش آن نیز از جمله مواردی هستند که در خریداری آن ها بسیار موثر می باشند.

باتری این دسته از ابزار ها می تواند تلفن همراه شما و تبلتان را شارژ نماید. طراحی در نظر گرفته شده برای بلندگو های بلوتوثدار به نوعی است که در عین زیبایی ظاهری، از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند.

 

تنوع اسپیکر های بلوتوثداربه قدری بالاست که در هنگام انتخاب آنها می بایست پیش از هر چیز نوع استفاده ما پررنگ باشد. برای مثال چنانچه نوع کاربری ما تنها پخش موزیک باشد، قطعا نقش قدرت باتری اهمیت زیادی را به دنبال خواهد داشت.

 

پیشنهاد می کنیم به هنگام خرید بلندگو های بلوتوثدار حتما وزن و اندازه آن ها را مورد بررسی قرار دهید. کیفیت صدای آن را نیز مورد تست و آزمایش قرار دهید. عمر و کیفیت باتری داخلی اسپیکر ها، نیز در خرید شما از اهمیت بالایی برخوردار است. بدنه مستحکم، ویژگی ضد آب بودن و مقاومت آن در برابر ضربات از جمله مواردی هستند که باید در هنگام خرید به آن ها توجه کافی را داشت. تمامی نکاتی که پیشتر گفته شد، تماما بله نوع استفاده شما از این وسیله بر می گردد. به همین جهت نمی توان برای همه آن ها، چندین ویژگی ثابت را نام برد. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از تصمیم گیری نهایی خود در رابطه با خریداری این گونه وسایل نکات مثبت و منفی آن ها را به دقت بررسی نمایید. همچنین می توانید قیمت آن ها را از چندین منبع دریافت نمایید. حتما سعی کنید که از نمایندگی های معتبر هر برند خرید خود را انجام دهید. جهت سهولت در انتخاب شما و آسان سازی مسیر خود می توانید از افراد با تجربه و آگاه در این زمینه کشورم بگیرید تا خرید مطمئن تر و کم چالش تری را داشته باشید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

سیستم های صوتی جدید

سیستم های صوتی جدید

 

چنانچه در پی سیستم های صوتی در فضایی مطابق با نظر خود هستید، آمپلیفایر های لمسی در انواع وسایل و تجهیزات صوتی حتما می توانند شما را یاری نماید. اکثرا این نام در زمینه تجهیزات الکترونیکی صوتی ماشین ها به کار گرفته می شود. در انواع سیستم های صوتی، تجهیزات متفاوتی جهت راه اندازی مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک از آنها نقش به خصوصی برای تولید و پخش صدا دارند. از بخش های مختلف آمپلی فایر، آمپ و یا تقویت کننده را می توان نام برد که این قطعه، کیفیت صدای خروجی سیستم را در سطح بالایی نگه می‌دارد و یا آن را تقویت مینماید. تقویت کننده ها وسایل الکترونیکی به شمار می روند که سبب افزایش قدرت سیگنال می شوند و یا در حقیقت گستردگی دامنه سیگنال را باعث می شوند. این مورد باعث می شود تا صدای خروجی در مقایسه با صدای ورودی قوی تر عمل کند. نکته ای که حائز اهمیت است، آن است که توان تقویت آمپ ها در اندازه های متفاوتی می تواند باشد. به طور کلی جهت تقسیم بندی انواع آمپلی‌فایر ها میزان تقویت کنندگی آن ها معیار اصلی می باشد. در سیستم های صوتی ساندبار و یا سینمای خانگی، این دسته از محصولات به صورت داخلی تعبیه شده اند. این در حالی است که در دیگر وسایل نظیر باند های سقفی و ضبط های خودرو از قطعات مجزا و جداگانه محسوب می شود. به عبارتی پخش صدا، بدون وجود این دستگاه امکان ندارد.

بسیاری از دستگاه های صوتی بدون نیاز به آمپلی‌فایر نمی توانند صدای واضح و بدون نویزی را پخش نمایند. آن دسته از سیستم های صوتی که این امکان را دارند، حتما آمپلی‌فایر در بخش درونی تعبیه شده است. بنابراین خریداری آمپلی‌فایر جهت راه اندازی سیستم های صوتی بسیار پر اهمیت می باشد. صدای پخش شده توسط این قطعه از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار است، ماندگاری صدای آن به نسبت زیاد است و افت صدا در آن اتفاق نمی‌افتد.

پیشتر به این نکته اشاره شد که میزان تقویت در انواع سیستم ها، با هم متفاوت می باشد. برای نمونه، آمپلی‌فایر مورد استفاده در ماشین با نوعی که در ادارات و یا منازل مسکونی به کار گرفته می شود، دارای تفاوت هایی است. هرچه وسعت محیط مد نظر افزایش پیدا کند، میزان تقویت نیز به طبع آن رشد می نماید. در نتیجه آن آمپلی‌فایر قوی تر عمل می کند. به همین جهت از پراهمیت ترین عوامل انتخاب آمپلی‌فایر متراژ محیط مورد نظر شما به شمار می رود.

آمپلی‌فایر لمسی برای موقعیت هایی نظیر فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و فروشگاه ها به کار گرفته می شود. چرا که چنین فضا هایی که از متراژ بالایی برخوردارند، میزان تقویت صدا می بایست حتما به صورتی باشد که صدا در هر بخشی از فضا به صورت واضح و شفاف به گوش برسد. چنانچه انتخاب خوبی در خرید آمپلی‌فایر نداشته باشید، کیفیت صدا به میزان زیادی کاهش می یابد. حتی افزایش صدا نیز سبب می شود تا صدا در فضا به خوبی شنیده نشود و افراد نزدیک به این دستگاه ها موقعیت مناسبی نداشته باشند.

انتخاب آمپلی‌فایر مناسب علاوه بر افزایش کیفیت صدا، می تواند سبب افزایش ماندگاری و طول عمر سیستم های صوتی بلندگوی سقفی شود. چنانچه امپلی فایر مناسبی را خریداری نکرده باشید، مجبور می شوید که صدای آن ها را افزایش دهید. این مورد سبب می شود تا در دراز مدت بلندگوی شما آسیب ببیند. به همین جهت است که انتخاب این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است و می بایست حتما با افراد آگاه در این زمینه مشورت بگیرید و با آگاهی کامل انتخاب خود را انجام دهید و در نهایت با توجه به بودجه خود، بهترین نوع سیستم صوتی را تهیه نمایید.

پهنای باند، نویز و یا مقدار اطلاعات اضافی، حداکثر نرخ تغییر خروجی، نسبت مابین بزرگی سیگنال های ورودی و خروجی، پایداری، میزان درجه تناسب بین سیگنال های ورودی و یا خروجی، راندمان و یا نسبت بین توان مصرفی و توان خروجی و محدوده دینامیکی خروجی از جمله مواردی هستند که حتما می بایست در انتخاب و خرید آمپلی‌فایر ها در نظر گرفته شوند. علاوه بر این مواردی که اشاره شد، آمپلی‌فایر ها دارای قابلیت های دیگری نظیر پایداری کیفیت صدا، تعداد ورودی و خروجی،  پخش مدیا و پخش صدا به صورت زون بندی می باشند که می بایست در تهیه آن ها در نظر گرفته شوند.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

ایجاد امنیت در درب های ساختمانی

با گسترش علم و دانش و پیشرفت بی وقفه تکنولوژی، تعداد انواع ابزار های امنیتی افزایش می یابد و تجهیزات نوین و جدیدی جهت بهبود امنیت اماکن به متقاضیان ارائه می شود. از جمله این ابزارآلات می توان به قفل دیجیتال اشاره نمود که دارای کاربرد های بسیاری است که شما می توانید جهت بهبود امنیت از آن ها استفاده نمایید. در این مقاله سعی کردیم تا با تعریف درستی از قفل های دیجیتال و کاربرد های آن ها مسیر خرید شما را آسان تر نماییم.

قفل دیجیتال از انواع ابزار هایی می باشد که اخیرا در درب ساختمان ها بسیار پرکاربرد شده است. استفاده از این نوع ابزار می تواند امنیتی چندین برابر را برای شما رقم بزند. جهت بازگشایی قفل دیجیتال هیچ گونه نیازی به کلید نمی باشد و با روش های مختلف می تواند بازگشایی شود. در بازار این دسته از قفل ها را به نام های قفل هوشمند و یا قفل الکترونیکی می شناسند‌. کاربران می توانند با اثر انگشت و یا انواع رمز های دیجیتالی قفل های دیجیتال را باز نمایند. با استفاده از این نوع قفل ها دیگر نگرانی از جهت فراموشی رمز و یا گم شدن کلید ها نخواهید داشت.

قفل های دیجیتال ویژگی های پرکاربردی دارند که از انواع آن  می توان به کنترل از راه دور آن ها اشاره نمود. این امکان سبب می شود تا میزان سرقت ها به پایین ترین حد خود برسد. بدین صورت که کاربران بدون وجود هیچ گونه حضور فیزیکی،انواع رفت و آمد های شکل گرفته در محل مد نظر را مورد بررسی قرار می دهند. در مواقعی که فرد ناشناسی وارد مکان مد نظر شما شد، می توانید آن را به طور کامل تحت کنترل خود درآورید.

تنوع این دسته از قفل ها به قدری زیاد می باشد، که می توانید آن را با فضای داخلی مکان مد نظر خود تطبیق دهید. شرکت های سازنده قفل های دیجیتال طراحی های مختلفی را برای آن ها در نظر می گیرند که با سلیقه تمامی مشتریان مطابقت داشته باشد و به همین جهت رضایت هرچه تمام تر آن ها را جلب نماید. از دلایلی که سبب شد این نوع قفل ها مورد استقبال اکثریت متقاضیان قرار بگیرند، نوع متفاوت طراحی آن ها نسبت به قفل های مکانیکی و سنتی می باشد.

قفل های دیجیتال همانند سایر محصولات ارائه شده در بازار می توانند قیمت های متفاوتی را داشته باشند. نوع کاربرد، سطح کیفیت و برند آن ها در تعیین قیمت این دسته از قفل ها بسیار موثر می باشد. انواع مختلفی از این محصول اعم از خارجی و ایرانی در بازار موجود می باشد که هر مدل از آن ها دارای قیمت ویژه خود خواهد بود.

نمونه خارجی این قفل ها، دارای کیفیت بالاتری نسبت به نوع ایرانی آن می باشند که در نتیجه این موضوع، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. البته این تفاوت قیمت می تواند به دلیل نوسانات قیمت ارز باشد. البته کیفیت برخی از نمونه های ایرانی این محصولات، با نوع خارجی آن ها تفاوت زیادی ندارند. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از تصمیم گیری نهایی تان در مورد خرید این دسته از قفل ها، حتما نوع کاربرد آن را مشخص نمایید. قیمت واحدی را برای قفل های دیجیتال نمی توان تعیین نمود. هزینه های آن ها با توجه به قابلیت های ویژه قفل ها و نوع الگوریتم امنیتی مورد استفاده آنها تغییر خواهد کرد. حتما تمامی نکات مثبت و منفی مربوط به قفل های دیجیتال را بررسی کنید و از چندین منبع قیمت های تعیین شده را پس و جو نمایید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید. در مسیر خرید می توانید از افرادی که در این زمینه تجربه دارند، نیز مشورت بگیرید.

از نکات مهم خرید این نوع محصولات میتوان به انتخاب مرکزی معتبر اشاره نمود. هنگامی که  این دسته از محصولات را از نمایندگی های معتبر و مجاز خریداری شوند، برای کاربران اطمینانی مبنی بر اصالت کالا و سطح بالای کیفیت آن خواهد داشت. همچنین می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی در این محصولات از گارانتی نمایندگی های معتبر و خدمات پس از فروش آن ها بهره مند شوید.

چنانچه نوع قفل دیجیتال شما از نوع خارجی باشد، حتما دقت نمایید که آن را از نمایندگی رسمی مستقر در ایران تهیه نمایید تا اطمینان اصالت کالا برای شما حاصل گردد.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

 جایگزین مناسب قفل های مکانیکی چیست؟

 

دستگیره دیجیتال یا الکترونیکی جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قفل های مکانیکی و قدیمی و همچنین دسته کلید های پرحجم محسوب می شود. این دستگاه می تواند از راه دور نیز باز و یا بسته شدن درب منزل را هدایت کند. از این نوع دستگیره ها، در گذشته جهت باز و بسته نمودن درب اتومبیل مورد استفاده قرار می گرفت. درصورتی که اخیرا از این نوع تکنولوژی جهت افزایش امنیت و آسایش هر چه بیشتر کاربران در اماکن مسکونی و تجاری به کار گرفته می شود. همه قفل های درب زبانه هایی دارند که برای قفل کردن درب طراحی شده اند و اتصال امنی میان درب و چارچوب آن برقرار می سازد. زبانه قفل ها، با چرخش کلید و دستگیره در چارچوب درب سبب باز و بسته شدن آن می گردد. این دستورالعمل در دستگیره های دیجیتالی نیز کاربرد دارد. تنها تفاوتی در میان آن ها وجود دارد، آن است که حرکت زبانه در این نوع دستگیره ها، دیجیتالی و با شناسایی کارت، رمز و اثر انگشتان انجام می شود‌.

هر کدام از دستور العمل های مربوط به باز و بسته کردن قفل ها، معایب و مزایای ویژه خود را دارد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. همانطور که می دانید، در گذشته در قفل های مکانیکی و قدیمی جهت باز و بسته شدن درب از کلید های مکانیکی استفاده می کردند. این نوع از قفل ها، مشکلاتی زیادی را به همراه داشتند. از جمله این موارد می توان به هزینه های بالای ناشی از معیوب شدن انواع کلید ها، حمل و نقل پر دردسر و احتمال گم شدن و امنیت پایین آنها اشاره نمود. با استفاده از کارت، اثر انگشتان و رمز در دستگیره های دیجیتالی می توان تمامی مشکلاتی را که پیش تر به آنها اشاره کردیم، را برطرف سازیم. البته که این ویژگی های دسترسی به آسان توسط کاربران می توانند تغییر پیدا نمایند‌. این در حالی است که برای تولید و ایجاد تغییراتی در کلید های مکانیکی و سنتی می بایست هزینه های بسیار بالایی را بپردازید و حتما متخصصان مربوطه این کار را انجام دهند.

در بیشتر درب ها، می توان به صورت تلفیقی از دستگیره دیجیتال و قفل مکانیکی استفاده نمود. قفل دیجیتال بدون دستگیره می تواند در نصب همزمان به قفل مکانیکی، امنیت درب خروجی را تا میزان زیادی افزایش دهد. نکته مورد اهمیت آن است که چنانچه قفل های مکانیکی و سنتی مورد استفاده قرار بگیرند، حتما مشکلاتی که در بالا به آنها پرداختیم، برای درب خروجی می تواند اتفاق بیفتد.

در اتومبیل ها می توانیم از یک فاصله محدود درب را باز و بسته کنیم. دستگیره های دیجیتال این فرایند را به صورت بهتری انجام می دهند. بیشتر مدل های دستگیره های دیجیتالی را می توانید توسط سیستم های بلوتوث و وای فای از مسافت دور مدیریت و کنترل نمایید. این ویژگی سبب می شود تا کاربران در هر بخشی که قرار داشته باشند، بتوانند درب را باز و یا بسته کنند. این پروسه، توسط انواع نرم افزار های هوشمند که به دستگیره های دیجیتالی ارتباط دارند، در تلفن های همراه صورت می گیرد.

عملکرد مهم هر نوع قفل آن است که به طور کامل امنیت درب ورودی منازل را مهیا سازد. این نکته جزو اولین نکاتی است که پیشنهاد می کنیم حتما در انتخاب دستگیره دیجیتال مد نظر داشته باشید. دسترسی امن این دسته از قفل ها، سبب می شود تا تنها گروه ویژه ای از افراد اجازه ورود به محل مد نظر را داشته باشند. استفاده از دستگیره های دیجیتال برای اتاق هایی که می بایست از امنیت بالایی برخوردار باشند و یا کارخانه های گسترده بسیار پیشنهاد می شود. بدنه دستگیره دیجیتال دارای الیاژ های مستحکمی است که مقاومت آن را در برابر آسیب های احتمالی و شکسته شدن به میزان زیادی افزایش می دهد. قفل ها دارای آلارم های ویژه ای می باشند که به هنگام تهدیدات امنیتی کاربران خود را آگاه می سازند. جذاب ترین ویژگی امنیتی دستگیره های هوشمند، مدیریت و کنترل آن ها از مسافت طولانی می باشد. صاحبان کسب و کار های گسترده می توانند بدون حضور در محل کار خود، از ورود و خروج کارمندان اطلاعات کافی را کسب نمایند.

شرکت های زیادی این دسته از دستگیره ها را به بازار عرضه نموده اند. پیشنهاد می کنیم پیش از آن که جهت خریداری این محصول اقدام کنید، حتما از مشاوران خبره و آگاه در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

مزیت استفاده از لوازم هوشمند

 

در چند دهه اخیر شاهد رشد و پیشرفت علم و دانش در گستره وسیعی از زمینه ها بوده ایم. تمامی تکنولوژی ها جهت رفاه حال کاربران به کار گرفته می شوند. دسترسی راحت و الکترونیکی به انواع وسایل، زندگی بسیاری از افراد را تحت الشعاع قرار داده است. به اطراف خود نگاهی بیندازید. می توانید تعداد وسایل برقی خود را بررسی کنید. پرده برقی از جمله وسایلی به شمار می رود که امروزه در هتل ها و انواع مراکز مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی نکات مثبت و منفی این دسته از محصولات و کاربرد های آن ها، مسیر خرید شما را اسان نماییم. حتما برایتان پیش آمده که هنگام باز و یا بسته کردن پرده منزلتان با مشکل مواجه شوید. انواع شرکت های مختلف جهت رفع این مشکل، پرده برقی را تهیه نموده و به بازار عرضه کرده اند. این دسته از پرده ها، با کمک ریل و‌ موتور کار می کنند که باعث می شود نصب و استفاده از آن ها، نسبت به حالت دستی پرده ها آسان تر صورت بگیرد. برای نصب این نوع پرده ها موتور و ریل کافی است. علاقه مندان می توانند با نصب پرده های خود به آن ها، مقدارشان را با استفاده از کنترل هایی که در نظر گرفته شده است، تنظیم نمایند.

کارکرد پرده های برقی، با استفاده از برق می باشد. به صورتی که ریل و موتور هایی که به پرده متصل هستند، می توانند از طریق کنترل از راه دور تنظیم شوند. نکته مهم آن است که این نوع پرده ها، قابلیت اتصال به وای فای را ندارند. انواع فروشگاه های عمومی، رستوران ها، منازل مسکونی و محل کار از جمله مواردی هستند که پرده برقی کاربرد بالایی دارد‌. پر اهمیت ترین ویژگی این محصول که باعث شده در این مکان ها بسیار پر استفاده باشد، استفاده آسان از آن تلقی می شود. کاربران می توانند از فاصله دور و بدون هیچ‌گونه مشکلی، طول پرده را تنظیم کنند. مکان هایی که دارای پنجره هایی با وسعت زیاد هستند، نیز از جمله مواردی اند که پرده های برقی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که تنظیم کردن پرده این نوع پنجره ها سخت و طاقت فرساست، پرده های برقی می توانند جایگزین مناسبی برای این موارد به شمار روند.

انواع پرده های برقی مختلفی در بازار موجود می باشد که دارای طراحی های متنوعی نیز هستند. سایبانی، کرکره ای و کنار جمع شونده از انواع پرده های برقی می باشند.

از جمله مزایای استفاده از این دسته از محصولات، دسترسی آسان و کنترل و تنظیم آن از راه دور به شمار می روند. همچنین شما می توانید بعد از قطعی نیز، پرده های برقی خود را جا به جا نمایید. از آنجایی که موتور بسیاری از وسایل برقی اندازه بزرگی دارد، کوچک بودن موتور پرده های برقی از جمله ویژگی ها مثبت آن محسوب می شود. چرا که حمل و نقل آن بسیار ساده تر و آسان تر انجام می پذیرد. کاربران می توانند این دسته از پرده ها را در هر نقطه خانه خود به آسانی نصب نمایند. ریل پرده های برقی دارای ظرفیت بالایی در تحمل وزن سنگین دستگاه ها می باشند. کاربران می توانند با خیال آسوده و بدون هیچ گونه نگرانی از بابت شکستگی آنها، پرده های سنگین وزن خود را به ریل متصل نمایند. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از نصب پرده های برقی خود بر روی ریل،نوع پرده را با ریل هماهنگ نمایید.

پیشتر به مزایای استفاده از پرده های برقی پرداختیم. اما بدیهی است که هر محصولی علاوه بر خدمات ارزشمندی که به کاربران ارائه می کند، دارای معایبی نیز باشد. برجسته ترین ایرادی که می توان به ساختار پرده های برقی گرفت، قیمت بالای موتور آن می باشد. چرا که موتور های این دستگاه ها دارای سنسور هستند که معمولا هزینه بالایی را در بر می گیرند.

پیشنهاد می کنیم حتما پیش از اقدام به خریداری پرده برقی، انواع مختلف آن را بررسی نمایید. همچنین می توانید با افرادی که در این زمینه دارای تجربه بالاتری می باشد، مشورت بگیرید. حتما نوع پنجره خود را به فروشندگان و یا مشاوران خرید توضیح دهید تا مناسب ترین پرده برقی را خریداری نمایید. چنانچه در خانه به دنبال آسانی کار خود هستید، این دسته از پرده ها حتما می توانند انتخاب خوبی برای شما باشند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

نحوه مدرنیزه کردن منازل

امروزه ما در جهانی زندگی می کنیم که فناوری های نوین و تکنولوژی دارای جایگاه ویژه و ثابتی می باشد. به طور معمول همه مردم در زندگی روزمره خود از هوشمند سازی استفاده می کنند. انواع درب های اتوماتیک پارکینگ ها، تایمر اجاق گاز، کنترل ها و تلفن های همراه از جمله امکاناتی هستند که در بر اساس تکنولوژی های نوین به بازار عرضه می گردند. خانه هوشمند نیز در دسته مواردی است که در ساخت و تهیه آن از روش های مختلف نوین بهره گرفته شده است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی اجزای سازنده و کاربرد های آن به طور مفصل بپردازیم.

خانه هوشمند، خانه و یا ساختمان نوین و مدرنی می باشد که تمامی اجزا و وسایل برقی آن توسط سیستمی یکپارچه متصل هستند و به درستی در کنار یکدیگر فعالیت دارند. در این دسته از خانه ها، شما این امکان را دارید که هر نوع وسیله برقی را از هر نقطه خانه به آسانی تحت کنترل خود درآورید. همچنین نکنه جالب آن است که می توانید برای انواع قسمت های خانه، برنامه هایی از پیش مشخص شده تعیین نمایید. این ویژگی سبب می شود، حتی هنگامی که در خانه خود مقرر نیستید، به بخش های مختلف آن دسترسی و نظارت لازم را داشته باشید. فرایند هوشمند سازی انواع ساختمان ها، مجموعه ی هوشمندی می باشد که هم کنترل پذیر است و هم می تواند تا میزان زیادی عادات شما را تحت تاثیر خود قرار دهد و با آن نیز مطابقت داشته باشد.

جهت اینکه تمامی خدمات خانه های هوشمند به درستی و بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام شوند، لازم است که تمامی قسمت های مختلف آن در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مجموعه ی هوشمندی شکل بگیرد. همه این بخش ها بهم اتصال دارند. کنترل کننده مرکزی، پروتکل های ارتباطی، رابط های کاربری، عملگر ها و سنسور ها، بخش های مختلف خانه هوشمند را تشکیل می دهند. در ادامه به بررسی مختصری از آنها می پردازیم.

کنترل کننده های مرکزی، به عنوان قلب خانه هوشمند فعالیت دارند. به طوری که تمامی اجزای خانه هوشمند به واسطه کنترل کننده های مرکزی به یکدیگر مربوط می شوند. این دستگاه، اطلاعات لازم را از انواع دستگاه های مستقر در خانه دریافت می کند و همه موارد خانه را تحت کنترل خود در می آورد.

از آنجایی که بخش های مختلف خانه می بایست بتوانند به آسانی با یکدیگر و همچنین با کنترل کننده مرکزی ارتباط داشته باشند، حتما می بایست راه ارتباطی مشخصی تعیین شود. پروتکل های ارتباطی، مسیر هایی استاندارد هستند که برای تمامی بخش های خانه های هوشمند قابل قبول می باشند. این مورد باعث می شود تا اطلاعات را مابین خود جا به جا نمایند.

انواع رابط های کاربری این دسته از خانه ها، ابزارآلاتی هستند که کاربران خانه های هوشمند با استفاده از آن ها امکان برقراری ارتباط با خانه را پیدا می کنند. ریموت های خانه، صفحات لمسی، کلید های هوشمند و یا گوشی های تلفن همراه و تبلت را شامل می شوند. شما با استفاده از این دسته از ابزار ها می توانید به سادگی هر چه تمام، تمامی بخش های خانه را تحت کنترل خود قرار دهید و به آن ها فرمان دهید. همچنین می توانید در صورت تمایل برنامه ریزی های آسان تری را در آنها جای دهید.

وضعیت نور، دما، وجود دود و یا رطوبت در خانه از جمله مواردی هستند که توسط سنسور ها گزارش می شوند. این گزارش ها به بخش کنترل کننده مرکزی خانه فرستاده می شود و با کمک پروتکل های ارتباطی می تواند سناریو های از پیش تعیین را به اجرا درآورند. برای مثال، هنگامی که دما به میزان مشخصی برسد، سیستم سرمایشی خانه به صورت خودکار شروع به فعالیت می کند.

رله ها، دیمر ها شامل فرمان های برنامه نویسی می باشند که در کنار ترموستات، قفل های بی سیم، موتور پرده برقی، برد الکترونیکی سیستم های سرمایشی و گرمایشی، شیر برقی و انواع سیستم های صوتی و تصویری، فرمان های دریافت شده توسط مغز خانه هوشمند را به اجرا در می آورند. به عبارتی عملگر ها، حرکت دهنده هایی می باشند که دستورات را اجرایی می کنند.

از مزیت های خانه های هوشمند می توان به تامین امنیت بیشتر خانه، بهینه سازی مصرف زمان و انرژی، تحت کنترل قرار گرفتن تمامی وسایل خانه و همچنین کنترلی شدن تجهیزات منزل و لوکس کردن قابلیت های آن اشاره نمود.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

جدیدترین کلید های موجود در بازار

 

بدیهی است که روشنایی جزو حیاتی ترین احتیاجات بشر می باشد که زندگی تمامی افراد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به آن وابسته است. به همین جهت نور و روشنایی از الزامات پایه ای افراد محسوب می شود. افراد، زمان زیادی از زندگی روزمره خود را در منازل و ادارات خود می گذرانند. وجود نور و روشنایی در این مکان ها می تواند روحیه ای شاد را به به افراد القا نماید. از پر اهمیت ترین بخش های موجود در خانه، کلید های برق می باشند که بیشتر جهت روشنایی استفاده می شوند. اخیرا نوع دیگری از کلید های لمسی با عنوان کلید لمسی هوشمند، به بازار عرضه شده است که نسبت به کلید های لمسی قدیم، از کاربرد و ظاهر بهتری برخوردار می باشند. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی نکات مثبت و منفی این دسته از کلید های لمسی شما را در شناخت و خرید آن ها یاری نماییم.

کلید های لمسی هوشمند، نوع جدیدی از کلید های برق می باشند که هدف از ساخت آن ها کاربری ساده و راحت، زیباسازی و همچنین افزایش انواع قابلیت ها می باشد.

این دسته از کلید های برق با لمس انگشتان فعالیت می کنند و دیگر احتیاجی نیست به آن ها فشاری وارد شود. این دسته از کلید های برق با توجه به ظاهر زیبا و تنوعی که دارند، می توانند به راحتی با فضای داخلی منزل مطابقت پیدا کنند. این نوع کلید ها، دارای طول عمر بسیار بیشتری نسبت به کلید های سنتی هستند. کنترل فضای سرمایشی و گرمایشی، کنترل میزان روشنایی ساختمان، افزایش ایمنی، عدم برق گرفتگی به هنگام استفاده، کاهش تعداد انواع کلید های روشنایی و همچنین متراژ سیم کشی، مدیریت و کنترل مصرف انرژی، تعریف انواع سناریو های مختلف امنیتی، سهولت نصب و امکان جا به جایی به سادگی،  منازل از جمله مواردی است که کلید های لمسی می توانند به کاربران خود ارائه دهند.

کلید های لمسی علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایب و ایراداتی نیز می باشند. این دسته از محصولات، دارای قیمت بالایی نسبت به کلید های مکانیکی معمولی موجود در بازار می باشند. همچنین در نسل های قدیم تر، به زیر ساخت های ویژه ای نیازمند هستند. البته این نیاز در نسل های جدید به طور کامل رفع شده است.

کلید لمسی هوشمند برق به جهت کاربرد های فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. روشنایی ریسه نور مخفی، هالوژن ها، انواع نور های دکوراتیو، روستایی لوستر ها و همچنین دیوارکوب ها از جمله کاربرد های کلید های لمسی هوشمند محسوب می شوند. علاوه بر این موارد، این دسته از کلید ها می توانند پرده ها را باز و یا بسته نمایند و شدت نور را مطابق با میل خود کاهش و یا افزایش دهند.

کلید های لمسی از لحاظ تکنولوژی لمس به سه نوع خازنی، مقاومتی و پیرو الکتریک‌ تقسیم بندی می شوند. تفاوتی که میان این سه گونه وجود دارد، در ساختار فنی و مداری آنها قابل بررسی می باشد.

همچنین کلید های لمسی از لحاظ کارایی نیز به دو دسته هوشمند و یا غیر هوشمند نیز تقسیم بندی می شوند.

به هنگام خریداری کلید های لمسی می بایست به نکات مهمی توجه نمایید. هوشمند یا غیر هوشمند بودن کلید های لمسی، تعداد سر خط روشنایی کلید ها و ضمانت محصولات و خدمات پس از فروش از جمله مواردی هستند که حتما می بایست به آن ها توجه نمایید. چنانچه تمایل دارید منزل خود را هوشمند سازی نمایید و میزان روشنایی منزلتان را در هر نقطه ای خانه تحت کنترل و مدیریت داشته باشید، پیشنهاد ما برای شما کلید های لمسی هوشمند می باشند. انواع کلید های لمسی دارای تنوع بالایی در تعداد سر خط روشنایی و یا همان پل می باشند. این نوع کلید ها می توانند از یک پل تا ۱۰پل نیز داشته باشند.

با استفاده از کلید های لمسی هوشمند، می توانید علاوه بر افزایش زیبایی محیط منزل خود، امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار داشته باشید. در این صورت مصرف انرژی و برق خانه شما، به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن کنترل و مدیریت خواهد شد. نکته پراهمیت آن است که استفاده از انواع سیستم های هوشمند، اتلاف سرمایه نمی باشد. بلکه راه حلی جهت سرمایه گذاری برای امنیت و آرامش کاربران محسوب می شود.

  • ehsan Zamani