مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۳۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

واجب ترین تجهیزات صنعتی انبارداری چیست؟

 

استاکر به عنوان یکی از تجهیزات صنعتی شناخته می شود که برای انبارداری مورد استفاده قرار می گیرد و مانند لیفتراک می تواند کار حمل و نقل و همین طور جابجایی بار را به شکل مناسبی انجام بدهد . اغلب مورد استفاده از استاکرها در فضاهایی می باشد که سرپوشیده هستند و برای مکان هایی که محدودیت فضا در آنجا وجود دارد دارای کاربردی گسترده تری می باشند . اگر آلایندگی فضا و محیط مورد نظر باشد استفاده از استاکرها یک گزینه مناسب تلقی می شود که بعد از لیفتراک به عنوان یکی از کاربردی ترین دستگاه ها برای حمل و نقل شناخته شده است و کارایی زیادی دارد . یکی از دلایلی که از استاکرها برای حمل و نقل استفاده می شود این است که دارای ابعاد کوچکتری نسبت به انواع لیفتراک هستند و می توانند در فضاهایی که دارای مساحت کمتری هستند مانور زیادی بدهند و به سهولت، کار جابجایی و حمل و نقل بار را انجام بدهند . در مکان هایی که فاصله بین قفسه ها کم می باشد برای جابجایی بار نیاز به وسیله ای است که به بهترین نحوکار حمل و نقل را انجام دهد از این رو طراحی مناسب استاکرها  آنها را به عنوان یک دستگاه کاربردی برای جایجایی اجسام معرفی می کند . انواع مختلف از استاکرها به صورت دستی و برقی طراحی شده اند که برای سوخت و برای تامین انرژی از انواع سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند از این جهت آلایندگی ندارند و می توانند از این رو دارای کاربردی گسترده در صنایع مختلف باشند .

انواع استاکرها

استاکرهای برقی خود به دو نوع تمام برقی و نیمه برقی نیز تقسیم بندی می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند . انواع استاکر برقی با استفاده از باتری یا نیروی الکتریکی کار می کند و در آنجا عدم وجود موتور مکانیکی مشاهده می شود . در انواع برقی می توان برای باربری و بالابری انجام عملیات را به صورت برقی مشاهده کرد . اگر محیط مورد استفاده دارای سطحی صاف و مسطح باشد کاربری انواع استاکرهای برقی مناسب تر می شود و آنها سرعت عمل بالایی نسبت به انواع نیمه برقی دارند .

استاکرهای نیمه برقی انواعی هستند که کار جابجایی و بلند کردن اجسام را به صورت برقی می توانند انجام دهند و حرکت در آنها برقی می باشد و کار بلند کردن یا لیفت اجسام را به صورت دستی انجام خواهد داد . به همین ترتیب می توان حرکت برعکس جابجایی و حرکت را به صورت برقی و دستی مشاهده کرد . در استفاده از این نوع استاکر شیب محلی که قرار است در آنجا از این وسیله استفاده شود مهم است و باید زیر 10 درجه باشد . این استاکرها دارای قیمت مناسبی می باشند و با داشتن سرعت بالا دارای کاربردی گسترده در صنایع مختلف شده اند .

استاکرهای دستی

استاکر دستی همان طور که مشخص است تمام عملیات مربوط به لیفت و بارگذاری را به صورت کاملا دستی انجام می دهد و این کار توسط اپراتور دستگاه صورت می گیرد . حرکت دستگاه و لیفت با استفاده از پدال امکان پذیر است که برای دستگاه به شکل مناسبی تعبیه شده است . این استاکرهای دستی به لحاظ این که توسط اپراتور کار را به صورت مستقیم انجام می دهند ممکن است ایمنی کمتر و درصد خطای بالایی به همراه داشته باشند . این نوع از استاکر را بیش تر افرادی مورد استفاده قرار می دهند که حجم کاری آنها خیلی زیاد نیست و به صورت مداوم قرار نیست که کار جابجایی و حمل بار انجام شود .

استاکرها به دلیل نوع طراحی که دارند اغلب برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که وزن بار مورد نظر برای جابجایی خیلی زیاد می باشد و اغلب بار کمتر از 2 تن وزن داشته باشد . همین طور ارتفاعی که برای جابجایی با استاکرها در نظر گرفته می شود از 1.5 تا 4.5 متر در نظر گرفته شده است .

یکی از اهداف طراحی استاکرها برای بارگیری داخل ماشین های باربری می باشد که این وسیله به بهترین شکل ممکن می تواند انتقال و تخلیه بار را به بهترین صورت ممکن انجام بدهد . خرید استاکر باید با در نظر گرفتن شرایط و مساحت محیز مورد استفاده همین طور وزن بار و ابعاد آن صورت بگیرد . در خرید استاکر بهتر است دقت شود که نوعی که متناسب با هدف مورد نظر است تهیه شود تا کارایی بهتر و نتیجه ای مطلوب تر به همراه داشته باشد .

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

پیشرفت صنعتی و جابه جابه هایی آن

 

لیفتراک به عنوان ابزاری شناخته می شود که می تواند کار جابجایی اجسام سنگین را به شکل مناسبی تا ارتفاع مطلوب انجام بدهد . از آنجایی که با وجود پیشرفت های صنعتی نیاز به دستگاه های مختلف برای بلند کردن اجسام و تجهیزات سنگین احساس می شود انواع مختلفی از دستگاه ها طراحی شده اند تا این کار را ساده تر کنند . طراحی لیفترک ها نیز بدین منظورصورت گرفت تا حمل بار و جابجایی آن به بهترین وساده ترین شکل ممکن امکان پذیر شود . انواع مختلفی از لیفتراک با کاربرد و قیمت متفاوتی به بازار عرضه شده اند تا بتوان نوع مناسبی از آن را برای هدف مورد نظر خریداری نمود.  لیفتراک در ظرفیت های متنوع برای جابجایی بار و شکل های مختلفی طراحی و تولید شده است و با درد نظر گرفتن کاری که قرار است انجام دهد و محیطی که قرار است از این دستگاه استفاده شود می توان نوع مناسبی از آن ا تهیه کرد . لیفتراک با دارا بودن دو شاخک که در قسمت جلوی دستگاه طراحی شده است می تواند کار بالا و پایین بردن اجسام را انجام دهد و همین طور برای جابجایی انواع وسایل سنگین مورد استفاده قرار بگیرد . لیفتراک ها در کارخانه های مختلف تولید می شوند و دارای انواع مختلفی هستند. انواع لیفتراک تولید شده شامل انواع برقی و دیزلی و همین طور لیفتراک دوگانه سوز هستند که این سه نوع از انواع رایج لیفتراک های موجود در بازار محسوب می شوند . برای اطلاع از میزان باری که قرار است لیفتراک حمل کند تنها کافی است که به مشخصات درج شده کارخانه برای حمل بار و ظرفیت حمل بار روی ماشین آلات توجه شود .

ویژگی انواع مختلف لیفتراک

یکی از ویژگی های مهمی که برای طراحی لیفتراک در نظر گرفته می شود این است که باید سیستم فرمان حرکت چرخ را داشته باشد تا بتوان از آن برای جابجایی بار و اجسام در زوایای مختلف استفاده کرد . لیفتراک ها دارای اندازه های مختلف برای حمل بارهای سنگین و بارهایی با وزن کمتر می باشند . همین طور برای جابجایی در ارتفاع مشخص می توان از انواع لیفتراک استفاده کرد. برای انبارهای معمولی از لیفتراک هایی اغلب استفاده می شود که ظرفیت حمل آنها  1 تا 5 تن است . لیفتراک های بزرگتر با ظرفیت حمل بیشتر برای بارهای سنگین تا وزن 50 تن نیز وجود دارد که کاربرد آنها برای حمل کانتینرهای سنگین تر در نظر گرفته شده است . لیفتراک ها دارای قسمت های مختلف همین طور اجزای گوناگون هستند که در طراحی آنها لحاظ شده است و کارخانه های سازنده منبع تغذیه و همین طور وزنه تعادل را برای طراحی دستگاه و ایجاد عملکرد موثرتر دستگاه در نظر گرفته اند .

لیفتراک ها برای جابجایی اجسام سنگین در مسیرهای کوتاه دارای کاربرد مناسب تری می باشند و از انواع دستگاه های ضروری برای انبارش کالا قلمداد می گردند .

کاربرد انواع لیفتراک

از انواع لیفتراک ها نوع برقی آن به دلیل استفاده از برق برای تامین انرژِی می تواند گزینه مناسبی جهت کم کردن هزینه های سوختی باشد و به همین ترتیب آلایندگی آن نیز کمتر می باشد . استفاده از این نوع لیفتراک برای محیط هایی که قرار است دود نباشد و کم صدا باشد از آن استفاده می شود . استفاده از لیفتراک برقی برای محیط های باز یا بسته مناسب می باشد .

 لیفتراک دوگانه سوز که از گاز و بنزین استفاده می کند تا انرژی آن تامین گردد و علاوه بر این می تواند با برق نیز کار کند. این نوع لیفتراک سرعت بالایی داد و میزان شتاب آن نیز زیاد می باشد .

لیفتراک دیزلی نوعی است که برای بلند کردن اجسامی که دارای وزن بسیار بالا می باشند یک گزینه مطلوب می باشد . در واقع استفاده از این لیفتراک به گونه ای است که می توان آن را در شرایط محیطی مختلفی مورد استفاده قرار داد . در واقع یکی از انواع رایج از لیفتراک هایی که در صنعت دارای کاربرد گسترده ای می باشند نوع دیزلی است که نسبت به انواع دیگر از قدرت بالاتری برای موتور برخوردار بوده و می تواند بار را تا ارتفاع زیادی جابجا کند از این رو کاربردی گسترده دارد . از نوع دیزلی بیشتر برای مکان های روباز استفاده می شود و کارایی زیادی که دارد همین طور سهولت استفاده از دستگاه به گونه ای است که در صنایع مختلف کاربردی تر شده است .

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

جابه جایی اجناس سنگین در انبار کارخانه ها به چه صورتی است؟

 

جرثقیل سقفی به عنوان بالابر سقفی نیز شناخته می شود که از آن برای جابجا کردن باردر اماکن صنعتی استفاده می شود . این جابجایی در انبارها و سالن های صنعتی برای بارهایی با اندازه و وزن متفاوت مطرح می باشد .  اغلب این دستگاه ها دارای دو ریل موازی می باشند که به گونه ای طراحی شده که می تواند به صورت افقی در سالن ها نصب شود و جرثقیل می تواند روی این ریل ها حرکت کند . در واقع جرثقیل در انواع مختلفی با ویژگی ها و قابلیت های متنوعی طراحی و عرضه شده است تا هر کدام کاربرد خاص خود را برای جابجایی اجسام سنگین داشته باشند . ساختار کلی جرثقیل به این صورت می باشد که دارای یک تیر است و از یک قلاب همین طور یک کابل تشکیل شده که می تواند کار جابجایی بار را به امری ساده تبدیل کند . یکی از انواع جرثقیل نوع سقفی آن می باشد که بیشترین کاربرد آن در سالن های سرپوشیده و همین طور سیلوهای سرپوشیده  صنعتی می باشد و جهت جابجایی و بلندکردن اجسا با وزن و ابعاد گوناگون به بهترین شکل ممکن دارای کاربردی مطلوب می باشد .

استفاده از جرثقیل سقفی برای صنایع مختلف مشاهده می شود و اغلب هنگامی که بار با وزنی بیشتر از یک تن برسد نیاز به این وسیله احساس می شود تا در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد . با توجه به طول و عرض و ارتفاعی که سالن دارد این جرثقیل روی سقف نصب می شود تا بتواند بارهای موجود را جابجا کند . از این وسیله به عنوان یکی از وسایل پرکاربرد صنعتی یاد می شود که می تواند دارای کاربری ساده و مناسب برای حمل و جابجایی بار در مکان های سرپوشیده باشد .

انواع مختلف جرثقیل سقفی

انواع مختلفی از این نوع جرثقیل طراحی و عرضه شده اند که می توان نوع دو پل و تک پل را برای آن معرفی نمود . استفاده از هر نوع جرثقیل سقفی با توجه به شرایطی که سالن دارد و همین طور محلی که قرار است دستگاه نصب شود تفاوت دارد . از جرثقیل سقفی دو پل که دارای دو پل سازه ای به صورت موازی می باشد در محدوده ای که تعریف شده است در طول انبار استفاده می شود . این جرثقیل دارای شش حرکت است و می توان در آن حرکات بالا پایین و چپ و راست و همین طور عقب و جلو را مشاهده کرد . از آنجایی که طراحی این وسیله خاص می باشد از آن برای صنایع مختلف استفاده می شود . کاربرد این وسیله برای جابجایی ماشین آلات و تعمیرات تجهیزات سنگین است .

برای کاربری مطلوب و استفاده مناسب از جرثقیل سقفی باید ویژگی های محیطی که قرار است این وسیله در آن قرار بگیرد و انتظاری که از کاربرد دستگاه وجود دارد به دقت مورد توجه باشد تا کاربری آن مطلوب تر شود . جرثقیل های سقفی در انواع مدل های برقی و دستی نیز تولید می شوند که با در نظر گرفتن کاربرد آنها و وسیله ای که قرار است با دستگاه حمل شود تهیه می شوند .

کاربرد مناسب جرثقیل سقفی در انواع مختلف

ظرفیت های مختلفی برای جابجایی بار و تجهیزات صنعتی توسط جرثقیل سقفی در نظر گرفته شده است که بهتر است برای اطمینان خاطر از جابجایی بار با ابعاد بالا و وزن سنگین ، ظرفیت مناسب دستگاه انتخاب شود . دراین صورت ایمنی کار بالا رفته و در نهایت کاهش فرسایش دستگاه پس از استفاده طولانی مدت به شکل مطلوب مشاهده خواهد شد .

در مکان هایی که دارای ابعاد کوچک هستند استفاده از جرثقیل سقفی تک پل مناسب تر می باشد چون دهانه کوتاه دارد و وزن آن سبک تر از نوع دو پل می باشد دارای کاربرد بهتری برای مکان های کوچک است . برای راه اندازه جرثقیل مراحل ساده ای صورت می گیرد که باید شرایط محیطی که قرار است در آنجا دستگاه نصب شود به درستی مورد توجه قرار بگیرد . برای جابجایی بارهایی با ظرفیت سنگین و همین طور طول زیاد استفاده از جرثقیل سقفی بیشتر است . هزینه ساخت و نگهداری انواع تک پل از جرثقیل سقفی کمتر از نوع دو پل می باشد . در واقع فناوری و زمان تولید نوع تک پل کمتر از دو پل می باشد از این رو قیمت مناسب تری دارد. استفاده از نوع جرثقیل سقفی  دو پل گسترده تر از نوع تک پل است .

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

نحوه جابه جایی کالا در انبارها

 

پالت پلاستیکی به عنوان وسیله ای معرفی می شود که  به وطور کلی برای قرار دادن کالا جهت جابجایی و انبار کردن استفاده می شود . استفاده از این وسیله برای انبار کردن مواد غذایی همین طور مواد صنعتی در مکان های مختلف کاربرد دارد . در واقع هنگامی که جابجایی و حمل کالا با لیفتراک هایی از نوع دستی امکان پذیر می باشد کاربرد پالت پلاستیکی بیشتر شده و سبب می شود که حمل بار به صورت ساده تر و راحت تر امکان پذیر شود . در واقع پالت ها دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به جنس مواد اولیه برای ساخت آنها نامگذاری شده اند . انواع چوبی و فلزی و نوع پلاستیکی از این وسیله مشاهده می شود که کاربرد خاصی برای هر کدام از آنها در نظر گرفته می شود . پالت پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است تا برای نگهداری کالاهای مختلفی که دارای اندازه های مختلف و وزن متفاوت می باشند کاربرد مطلوبی داشته باشد . کارایی بالای پالت پلاستیکی سبب شده است که امروزه به عنوان جایگزین مناسب انواع پالت های فلزی و چوبی محسوب شود و در بسیاری از کارگاه ها و اماکن تولیدی دارای کاربردی وسیع می باشد . پالت پلاستیکی با توجه به ابعاد مختلف از آن دارای کاربری متنوع و قیمت مخصوص به خود می باشد .

از این محصول برای انبارداری و توزیع محصولات جهت نگهداری مناسب تر کالاها استفاده می شود و به عنوان یک گزینه بهداشتی مورد تایید قرار گرفته است . در واقع برای این که از پالت پلاستیکی استفاده شود مانند پالت چوبی نیازی به گند زدایی در آن مطرح نیست و از آنجایی که دارای طول عمر بیشتر و دوام بالایی هستند به عنوان یک گزینه انتخابی مقرون به صرفه برای نگهداری کالا جهت حمل و نقل محسوب می شوند . پالت پلاستیکی دارای قیمت پایین تری نسبت به انواع چوبی می باشد از این رو به عنوان یک گزینه عمومی مورد استفاده در صنایع مختلف است .

مزایای مطلوب پالت پلاستیکی

یکی از مزایای مهمی که استفاده از پالت پلاستیکی دارد این است که دارای بهداشت مناسب بوده و کیفیت بالایی دارد و به دلیل داشتن ابعاد یکسان کاربرد آن بیشتر می شود . به همین ترتیب از آنجایی که در این پالت میخ یا شکستگی وجود ندارد و جذب آب نیز در آن صورت نمی گیرد دارای کاربردی مناسب می شود . از آنجایی که وزن پالت پلاستیکی از سبکی نسبی برخوردار می باشد به عنوان یک مزیت مهم آن را وسیله ای کاربردی در صنعت کرده است . با داشتن ویژگی های مطلوب در این محصول می توان پایداری آن را در شرایط آب و هوایی مختلف مشاهده کرد و از این جهت که در انبارداری برای قراردادن کالا به صورت منظم استفاده می شود می توان برای استفاده مناسب از فضایی که موجود است آن را به کار برد . امکان رنگ بندی در طراحی های مختلف این نوع پالت وجود دارد همین طور به دلیل داشتن قابلیت بازیافت و شماره گذاری می توان بیان کرد که این محصول دارای قابلیت های مناسبی در صنعت می باشد .

کاربرد پالت پلاستیکی

امروزه در صنایع مختلف در سراسر دنیا از پالت پلاستیکی استفاده می شود که داشتن ویژگی های مطلوب آن این قابلیت را فراهم کرده که با صرف هزینه ای کم بتوان استفاده گسترده تر و مفیدتری از آن داشت . داشتن طول عمر مفید و کیفیت بالای ساخت در این محصول سبب می شود که برای انبارش یک گزینه انتخابی مناسب تلقی گردد . از آنجایی که پالت پلاستیکی به گونه ای طراحی شده که دارای وزن کم باشد برای محیط هایی که پالت قرار است به صورت دستی جابجا شود یک گزینه مطلوب است . به طور کلی انتخاب پالت از نوع پلاستیکی باید به شکلی باشد که بتواند تحمل بار و چیدمان مورد نظر را داشته باشد و تغییر شکل ندهد . این محصول باید دارای سازگاری مناسب برای سیستم های بسته بندی و همین طور جابجایی بار را داشته باشد . انتخاب ابعاد مناسب پالت برای برآورده کردن انتظارات استفاده از آن مهم است. به دلیل آن که در صورت انتخاب و کاربری مناسب ، پالت دچار شکستگی و تغییر شکل نمی شود یک گزینه انتخابی پرکاربرد است . پالت پلاستیکی در انواع یکبار مصرف و چند بار مصرف وجود دارد که با توجه به کاربری مورد انتظار از آن تهیه می شود و برای بارگیری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

کاربرد روتاری در پمپ ها چیست؟

 

پمپ ها انواع مختلفی دارند پمپ وکیوم روتاری برای خارج کردن گاز یا مایع استفاده می شود. محفظه های آب بندی شده نیاز دارند که کاملاً عاری از هوا شوند این پمپ ها برای این موارد استفاده می شوند در واقع ایجاد خلا برای یک سری از محفظه ها اهمیت زیادی دارد و برای ایجاد فشار منفی از پمپ وکیوم استفاده می شود در فارسی وکیوم به معنای خلأ می باشد که یعنی از طریق ایجاد مکش قوی محیط عاری از مولکول هوا می‌شود پمپ وکیوم دارای سیلندر و الکتروموتور پمپ وکیوم هوا می باشد که با توجه به هر محیط طراحی خاص خود را دارد در واقع برای بازدهی بیشتر تولید شده است البته بازدهی بیشتر و مصرف انرژی کمتر این دستگاه انواع مختلفی دارد که با توجه به قدرت مکش محیط و قدرت متغیر است.

این دستگاه همچنین توانایی حمل وسیله را نیز دارد.

 با دستگاه پمپ وکیوم کوچک می توان اجسام کوچک و دستگاه‌های پمپ وکیوم بزرگ اجسام بزرگتر را جابجا کرد.

تحمل وزن قدرت مکش هر دستگاه متفاوت است کاملاً مطابق با نیاز هر شخص است.

پمپ وکیوم انواع مختلفی دارد تقسیم‌بندی این نوع پمپ بر اساس اسم و برند نیست بلکه بر اساس فشار وکیوم و ساختار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بر اساس فشار:این نوع پمپ بر اساس فشار تقسیم بندی می شوند بر دو نوع پمپ های اولیه و تقویت کننده یا ثانویه تقسیم بندی می شوند و در بازار موجود هستند

پمپ‌های روتاری تیغه‌ای  دو طراحی دارند، تک مرحله ای و دومرحله‌ای.

پمپ‌های تک مرحله ای ساده‌تر هستند و تنها دارای یک روتور و استاتور می‌باشند.

 پمپ‌های روتاری دارای سیستم‌های خلا پایین و متوسط به تنهایی و یا به همراه پمپ دیگر  به عنوان نقش اصلی پمپاژ به کار می‌روند و در سیستم‌های خلأ بالا و بسیار بالا، نقش پشتیبان و تخلیه‌ گر اولیه را ایفا می‌کنند.

پمپ‌ روتاری که دارای  تیغه‌ است، نوعاً معمولا دارای یک موتور الکتریکی است که مجموعه روتور را که شامل دو تیغه لغزنده با زاویه 180 درجه یا سه تیغه با زاویه 120 درجه بوده و توسط یک فنر به دیواره فشرده می‌شوند، می‌چرخاند و در طی چرخش از صفر تا کمی بیش از 180 درجه، هوا از یک قسمت وارد محفظه پمپ می‌شود و پس از گذر از این وضعیت به بیرون  از پمپ هدایت می‌شود. تیغه‌های پمپ‌های روغنی از جنس  فلز و تیغه‌های پمپ‌های خشک از جنس کربن هستند.

 برای آب‌ بندی فضای بین تیغه و دیواره این نوع پمپ‌ هم از یک فیلم نازک روغن استفاده می‌شود.

 بنابراین قسمتی از این پمپ همیشه سرشار از روغن است.

البته هوایی که خارج می شود نیز حاوی مقداری روغن است که توسط فیلتر جاسازی شده در خروجی پمپ، حذف می‌ گردد. هر چه آب‌ بندی تیغه با بدنه پمپ اصولی تر باشد،فشار‌ پایین تر و خلا بالاتری بدست می آید.

 

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از اینکه چه نوع پمپی برای بیزینس خود مناسب است با ما در تماس باشید. مشاوران ما ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

و همچنین برای خرید این نوع پمپ ها می توانید با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

 تنوع انواع پمپ 

 

پمپ ها انواع مختلفی دارند پمپ وکیوم برای خارج کردن گاز یا مایع استفاده می شود. محفظه های آب بندی شده نیاز دارند که کاملاً عاری از هوا شوند این پمپ ها برای این موارد استفاده می شوند در واقع ایجاد خلا برای یک سری از محفظه ها اهمیت زیادی دارد و برای ایجاد فشار منفی از پمپ وکیوم استفاده می شود در فارسی وکیوم به معنای خلأ می باشد که یعنی از طریق ایجاد مکش قوی محیط عاری از مولکول هوا می‌شود پمپ وکیوم دارای سیلندر و الکتروموتور پمپ وکیوم هوا می باشد که با توجه به هر محیط طراحی خاص خود را دارد در واقع برای بازدهی بیشتر تولید شده است البته بازدهی بیشتر و مصرف انرژی کمتر این دستگاه انواع مختلفی دارد که با توجه به قدرت مکش محیط و قدرت متغیر است.

این دستگاه همچنین توانایی حمل وسیله را نیز دارد.

 با دستگاه پمپ وکیوم کوچک می توان اجسام کوچک و دستگاه‌های پمپ وکیوم بزرگ اجسام بزرگتر را جابجا کرد.

تحمل وزن قدرت مکش هر دستگاه متفاوت است کاملاً مطابق با نیاز هر شخص است.

پمپ وکیوم انواع مختلفی دارد تقسیم‌بندی این نوع پمپ بر اساس اسم و برند نیست بلکه بر اساس فشار وکیوم و ساختار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بر اساس فشار:این نوع پمپ بر اساس فشار تقسیم بندی می شوند بر دو نوع پمپ های اولیه و تقویت کننده یا ثانویه تقسیم بندی می شوند و در بازار موجود هستند

بر اساس مراحل وکیوم :دو نوع یک و دو مرحله ای وجود دارد که نوعی یک مرحله ای دارای سوپاپ است بر اساس ساختار، دو نوع پر کاربرد این نوع پمپ آب و روغنی است

در نوع پمپ آبی وظیفه ایجاد خلا بر عهده آب است این نوع پمپ بر این اساس کار می‌کند که:

پروانه یا تیغه ای وجود دارد که با چرخش مایع درون آن باعث ایجاد و مکش می‌شود به علت پایین بودن هزینه و راندمان بالا، این نوع پمپ ها در صنایع بزرگ استفاده می شوند.

مکنده های روغنی با استفاده از روغن و یا هوا خنک می شوند ساختار این گونه وکیوم ها به طوری است که برای صنایع متوسط بهترین گزینه هستند .

در بازار دو نوع روغنی وجود دارد یک تک مرحله ای که عمل مکش در آن با قطع جریان برق قطع می‌شود و نوع دو مرحله ای که در صورت قطع جریان برق تا مدتی به مکش ادامه می‌دهد تا مکش کامل متوقف شود.

 تاثیر وکیوم ها را در زندگی روزمره هم می توانید پیدا کنید و فقط در صنایع وجود ندارند.

 جاروبرقی یک نوع این وکیوم است که در زندگی روزمره و در محیط‌های منزل و اداره جات از آنها استفاده می شود که البته انواع مختلفی نیز دارد.

در پزشکی نیز ساکشن ها نوعی وکیوم هستند که در اتاق عمل و بخش ریکاوری مورد استفاده قرار می‌گیرند .

در رفع برخی مشکلات پوستی و یا درمان مشکلات اندامی برای آب کردن چربی های اضافه بدن و بسته بندی کردن وسایل در صنایع چوبی و غیر این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سیستم‌های ایجاد وکیوم بر اساس محدوده فشار

خلاء پایین:  فشار تا 1 تور

خلاء متوسط:  فشار از 1 تا 3- 10 تور

خلاء بالا:  فشار از 3- 10 تا 7- 10 تور

خلاء فوق العاده بالا:  فشار از 7- 10 تا 11- 10 تور

خلاء بی نهایت بالا:  فشار کمتر از 11- 10 تور

 

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از اینکه چه نوع پمپی برای بیزینس خود مناسب است با ما در تماس باشید. مشاوران ما ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند

و همچنین برای خرید این نوع پمپ ها می توانید با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

Equip a hospital

Equip a hospital

 

Telemedicine equipment allows customers to provide any type of equipment related to medical affairs online and remotely. In fact, using this method, the possibility of close contact is eliminated, and the desired medical equipment can be easily selected and ordered quickly without wasting time. Remote selection is possible with high speed and time saving can be seen by selecting this option. In addition, with an online purchase, it is easily possible to choose the most appropriate option from the available items. Since medical devices have a very wide market and each of these devices has a specific use, you can choose one of the available brands and buy the type that is appropriate for the desired cost and quality. In addition, in some remote purchases, you can benefit from benefits such as consulting, which are the services of the manufacturer of this equipment. Telemedicine equipment includes a variety of medical equipment and supplies that are used for hospitals and clinics, while individuals can also benefit from telemarketing services to provide a specific type of medical equipment.

 

Medical equipment and their application in medical science

 

In fact, telemedicine equipment provides equipment and tools that are used in medical science for the purpose of diagnosing disease or for the prevention of various diseases and ultimately treatment. Each of these equipment’s is designed for human health and has a great variety. Medical equipment includes a wide range of devices that can be properly selected for different medical purposes under different heading s.

 

Due to their high sensitivity, products made as medical equipment must be designed and manufactured according to certain rules and standards, so the quality of work can improve the treatment process. Medical equipment or supplies must comply with safety principles in construction and perform very well in accordance with international standards. For telemedicine equipment, there is an advantage that a person can read the opinions of previous users and buy the best brand while choosing and buying products from a particular site or store.

 

They are divided into different groups according to the effect that medical equipment can have on the body or health of people. The production conditions of these products and the effect they have in every way are different. There are different types of medical devices and they are classified into different groups. This grouping includes examination equipment, general equipment, obstetrics and medical equipment, and medical equipment. Some medical equipment also includes laboratory equipment. Operating room equipment as well as ward equipment are other groups of medical equipment. Other equipment, such as dental equipment or other devices that are not in these groups but are effective in the treatment and health process, are classified as medical equipment for which no special classification has been made.

 

Features of medical equipment

 

Since medical devices are very sensitive devices, they must be used properly and care must be taken with the maintenance methods of these devices so that a significant amount of these devices are not damaged. Some medical devices are not repairable due to their high sensitivity and special structure, but many medical devices can be repaired. However, due to their high price and high sensitivity, hospital equipment must be used properly and periodic checks must be made for their health in order to have a good performance.

 

Medical equipment in case of damage and breakdown should be done by a specialist who is familiar with the maintenance and repair of this equipment to make the work process more principled.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

Suitable light for operating rooms

 

The operating room surgical light is known as one of the most important and necessary equipment in the operating room , which is used to illuminate the area where the surgery is to be performed . This lamp has different types that have different design and structure. The part where the surgical lights together create light in the operating room is often referred to as the surgical light system, which has certain characteristics. In order for the light in the operating room to be created uniformly and to have suitable conditions, surgical lights are used, which are divided into different types in the form of filaments as well as LEDs. Ordinary light bulbs are also known as halogen light bulbs. In the case of LED lamps, it can be said that lamps are suitable for surgery and are considered a suitable option for creating light. These lamps are a good choice for the operating room because they eliminate the problems caused by infrared radiation in creating heat. Depending on the structure, the lights can be mounted on the ceiling, or mounted on the wall and benefited from their light, or lights in portable types are also provided.

 

Features of sialic lamps for operating room

 

The operating room surgical lights should illuminate in a way that does not cast shadows. One of the best types of these lights is Sialtik. As a result, using this light for the operating room, the depth of light penetration is standard and appropriate. The depth of light penetration is an important factor because it makes the color of the desired organ to be seen correctly, which is very important in surgery. Another thing to consider for operating room lights is that their light should be cold, and since light is generally warm, cold light greatly reduces the drying of body tissues.

 

One of the features of sialitic lamps is that they can be moved in different directions and as a result there is a sterility for the arms. Sialic lamp as a suitable device for surgery has other desirable features. This light has enough light for any type of surgery in the operating room. One of the advantages of this light is that it is similar to daylight and produces cold light, which is done with the optical filters designed for it. The shadow created by this light is reduced to a minimum.

 

Suitable specifications for operating room surgical lights

 

One of the important equipment’s in the operating room is the surgical light, so it must have suitable features and have the necessary quality. Lights that are produced in accordance with specific standards in this field can be used with desirable features in the operating room. The price of operating room lights varies in different types and varies depending on different factors. In addition, these lights should be designed and manufactured in such a way that they can be used for a long time and the radiation from them is minimized.

 

Creating the most appropriate light intensity and size of the area that is lit by surgical lights is one of the important factors in choosing this equipment. If the lamp is adjustable for the field of view, it is known as one of the suitable lighting equipment. If the surgical lamp can be washed and is non-flammable, it is a suitable lamp that the salt lamp has this feature in a desirable shape. In fact, by creating proper lighting in the operating room, eye fatigue is significantly reduced and no error is possible with the correct recognition of colors. LED lamps have a longer life than ordinary lamps, so they are considered as a suitable choice for the operating room.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

hospital buildings

Basic hospital buildings

 

Hospital building design is one of the most challenging types of design, which is complex with certain principles. Therefore, the main and important features for the design of the hospital building should be considered by the architects in order to design an ideal hospital. The design of the hospital building in terms of exterior and interior space has certain complexities, so it is necessary to provide a suitable and practical design in such a way that all the applications that are expected by different groups, including patients and staff. Be provided. The design of the hospital building is done by considering the architecture of the area for the clients and their companions. In this case, with a standard and principled design, it allows proper access to the hospital building to connect with the street, and it is better for the hospital grounds, lighting and materials used in the area and the entrance door to be considered correctly. In addition, appropriate quality items should be considered about the materials used for building and lighting in areas such as parking and public space as standard so that customers do not get confused and can refer to any part they want with better speed.

 

Features to consider for designing a hospital building

 

Visual beauty is a very important thing in the design of a hospital building that can be effective in instilling a sense of comfort and security for clients. This will be one of the factors affecting the comfort of patients and can provide a pleasant feeling for a patient suffering from pain for a short time.

 

One of the major concerns of hospital clients is parking. For this reason, the design of the hospital building should be such that there is no stress for the patient when arriving at the hospital.

 

The design of medical space in hospitals should be planned in such a way as to create a suitable and harmonious interior design. In this case, it is not necessary to use a map to guide the patient to different parts of the hospital. Architectural elements in this case should be used in such a way as to reduce the routing and warning signs in hospitals to find different wards.

 

Creating a better atmosphere with a principled design makes you feel more relaxed. Designing a reception desk in a desirable and pleasant way can be effective in reducing stress when the patient enters the hospital. The use of windows and the use of natural light are other things that reduce the anxiety of families to go to the hospital.

 

Suitable design for hospital building

 

The design of the hospital building combined with a pleasant atmosphere for the clinics can create a sense of comfort for staff and clients. Treatment rooms and spaces should be designed with good visibility and quality materials.

 

In designing hospital buildings, it is possible to design indoor environments that allow the separation of space and services of patients and their companions. This requires creative planning for proper design.

 

In designing the hospital building, materials and elements should be used that do not cause side problems for patients. The need for air conditioning and the creation of clean and filtered air is one of the most important issues in the design of the hospital building, and this design must be planned in such a way as to provide the possibility of air conditioning. In addition, the materials that are considered for the hospital building in different wards should not be prohibited and of poor quality because they may cause harm to patients.

 

In designing principles for a hospital building, it should be considered that the boundaries are defined in a specific way and the division is created in a principled way. Pay attention to the important items and details necessary for designing areas such as pharmacies and operating rooms, which are important parts of the hospital, as well as the proper design of the anesthesia room. Observance of safety points in the initial design of the hospital building is one of the most important and necessary issues that should be considered by architects and designers.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

Basic hospital buildings

 

Hospital building design is one of the most challenging types of design, which is complex with certain principles. Therefore, the main and important features for the design of the hospital building should be considered by the architects in order to design an ideal hospital. The design of the hospital building in terms of exterior and interior space has certain complexities, so it is necessary to provide a suitable and practical design in such a way that all the applications that are expected by different groups, including patients and staff. Be provided. The design of the hospital building is done by considering the architecture of the area for the clients and their companions. In this case, with a standard and principled design, it allows proper access to the hospital building to connect with the street, and it is better for the hospital grounds, lighting and materials used in the area and the entrance door to be considered correctly. In addition, appropriate quality items should be considered about the materials used for building and lighting in areas such as parking and public space as standard so that customers do not get confused and can refer to any part they want with better speed.

 

Features to consider for designing a hospital building

 

Visual beauty is a very important thing in the design of a hospital building that can be effective in instilling a sense of comfort and security for clients. This will be one of the factors affecting the comfort of patients and can provide a pleasant feeling for a patient suffering from pain for a short time.

 

One of the major concerns of hospital clients is parking. For this reason, the design of the hospital building should be such that there is no stress for the patient when arriving at the hospital.

 

The design of medical space in hospitals should be planned in such a way as to create a suitable and harmonious interior design. In this case, it is not necessary to use a map to guide the patient to different parts of the hospital. Architectural elements in this case should be used in such a way as to reduce the routing and warning signs in hospitals to find different wards.

 

Creating a better atmosphere with a principled design makes you feel more relaxed. Designing a reception desk in a desirable and pleasant way can be effective in reducing stress when the patient enters the hospital. The use of windows and the use of natural light are other things that reduce the anxiety of families to go to the hospital.

 

Suitable design for hospital building

 

The design of the hospital building combined with a pleasant atmosphere for the clinics can create a sense of comfort for staff and clients. Treatment rooms and spaces should be designed with good visibility and quality materials.

 

In designing hospital buildings, it is possible to design indoor environments that allow the separation of space and services of patients and their companions. This requires creative planning for proper design.

 

In designing the hospital building, materials and elements should be used that do not cause side problems for patients. The need for air conditioning and the creation of clean and filtered air is one of the most important issues in the design of the hospital building, and this design must be planned in such a way as to provide the possibility of air conditioning. In addition, the materials that are considered for the hospital building in different wards should not be prohibited and of poor quality because they may cause harm to patients.

 

In designing principles for a hospital building, it should be considered that the boundaries are defined in a specific way and the division is created in a principled way. Pay attention to the important items and details necessary for designing areas such as pharmacies and operating rooms, which are important parts of the hospital, as well as the proper design of the anesthesia room. Observance of safety points in the initial design of the hospital building is one of the most important and necessary issues that should be considered by architects and designers.

 


  • ehsan Zamani