مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فرآیند  تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای ؟

 

 حسابداری علم ثبت و بررسی معاملات مالی یک شرکت، سازمان یا یک تجارت است و به طور کلی شامل جمع بندی، تجزیه و تحلیل گزارشات و تحویل آنها به مدیران سازمان هاست.

 

فرایند های حسابداری در دو دوره زمانی؛ در طول و در پایان دوره مالی انجام می شود.

به طور کلی فرایند های حسابداری ابتدا با جمع آوری تمامی اطلاعات مالی شرکت، سازمان و… صورت می گیرد سپس به ترتیب مراحل بررسی های لازم بر روی معاملات و عملیات های مالی، ثبت معاملات و عملیات های مالی، انتقال اطلاعات از دفاتر کل، تهیه تراز آزمایشی، ویرایش و اصلاح حساب های منتقل شده به دفتر کل، تهیه اطلاعاتی از سود، زیان و تغییرات سرمایه، بستن حساب های موقت، تهیه تراز آزمایشی و ترازنامه و به دنبال آن بستن حساب های موقت انجام می شود.

حسابدار کیست؟

وظیفه اصلی حسابدار تهیه و بررسی سوابق مالی است.

یک حسابدار مسئول مالی مشتریان، مدیران شرکت، سرمایه گذاران، طلبکاران و… می باشد. حسابداران باید وظایف خود را بر اساس اصول، استانداردها و قوانین قابل اجرا انجام دهند.

 ویژگی حسابداران

متمرکز بودن در یک شاخه از انواع حسابداری

خوب است که حسابداران از انواع مختلف حسابداری مانند حسابداری بازرگانی، منابع انسانی،مالیاتی،مدیریت و… هر چند کم اما آگاهی داشته باشند و یک حوزه را به عنوان محور اصلی انتخاب کنند و در آن پیشرفت کنند.

کسب مهارت و تخصص فنی، مدیریتی، سخنوری و نوشتن

آشنایی با اصول و استانداردهای حسابداری، اخذ گواهی نامه های حرفه ای مربوط به رشته، به روز کردن اطلاعات و داشتن مطالعات مستمر از مثال های تخصص فنی می باشد.

حسابدار باید در زمینه مدیریت مطالعاتی داشته باشد و از تکنیک ها و اصول مدیریت و کسب کار آگاه و به درستی از آنها استفاده کند.

یک حسابدار باید فن بیان بالایی در حرف زدن و نوشتن داشته باشد و به هنگام نوشتن به طور دقیق قوانین را رعایت کند.

تأثیرگذاری ویژگی های ظاهری و شخصی حسابداران بر کار

داشتن ظاهری آراسته و تمیز، داشتن اعتماد به نفس، فن بیان خوب، خلاقیت و ... از ویژگی هایی هستند که هم در زندگی شخصی وهم زندگی کاری به افراد کمک می کنند.

مدیریت درست زمان و پول

حسابداران بهتر از بقیه افراد در زمینه مدیریت مالی زندگی خود و همچنین مدیریت زمان برای کار و مسائل شخصی می توانند برنامه ریزی داشته باشند.

رعایت آداب معاشرت

یک حسابدار باید وقت شناس باشد.

بر اساس شواهد و حقایق و با توجه به جزئیات صحبت کند.

توانایی مدیریت جلسات و در زمان مناسب خاتمه دادن به آنها را داشته باشد.

افرادی که به رشته حسابداری علاقه دارند اما پیش زمینه ی خاصی ندارند و قصد دارند که امور مالیاتی کسب و کارشان را خودشان بر عهده بگیرند، لازم است که در دوره‌ی آموزش حسابداری در اصفهان شرکت کنند تا صفر تا صد حسابداری به آنها آموزش داده شود.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

چگونه وارد بازرا کار حسابداری شویم؟

 

در اصل حسابداری یک سیستم می‌باشد که توسط آن اطلاعات لازم مالی جمع آوری و طبقه بندی شده و در پایان با تهیه و ارائه‌ی گزارشات مالی و صورت وضعیت حساب‌ها به روش های گوناگون مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها را برای اتخاذ تصمیمات درست در جهت پیشبرد اهداف آن شرکت یا سازمان یاری می‌کند. 

خدمات حسابداری

به مجموعه ای از خدمات تخصصی در زمینه مدیریت امور مالی یک کسب و کار، خدمات حسابداری گفته می شود که معمولا توسط یک شخص یا یک شرکت حسابداری خبره ارائه می شود.

لذا فردی که مسئولیت اجرای خدمات حسابداری را به عهده دارد می بایست:

تسلط کامل به مشاوره امور مالی

دانش کافی و به روز در خصوص امور حسابداری

سرعت بالا در انجام امور

شناسایی قوانین مالیاتی و معافیت ها

دقت در ثبت اطلاعات

شناسایی ترازنامه ها و صورت سود و زیان

اطلاعات مالی در تصمیم گیری و تخصیص منابع مالی

انواع حسابداری

حسابداری عمومی

به مشاغلی که مشاوره حسابداری را بر اساس نیاز مشتری ارائه می‌دهند، حسابداری عمومی گفته می‌شود. 

حسابداری مدیریت

حسابدار مدیریت باید در انتقال اطلاعات احتیاط کند تا اطلاعات شرکت در امان باشد. همچنین مستندات حسابداران مدیریتی معمولاً برای ذینفعان داخلی است تا عموم.

حسابداری شرکتی

حسابداری شرکتی یک روش نوین و جداگانه از حسابداری مدیریتی است. به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش حجم معاملات و مبادلات مالی، دیگر روش‌های سنتی و دستی جوابگوی نیازهای حسابداران و مدیران سازمان‌ها نیست. 

حسابداری مالیاتی

حسابداران مالیاتی به کسب و کارها کمک می کنند تا هر ساله هنگام ارائه پرونده ، از کد مالیات سالانه پیروی کنند. معمولاً سازمانهای بزرگ یک حسابدار مالیاتی استخدام می کنند تا از پیچیدگی سوابق مالی استفاده کند. آنها همچنین به شرکت ها در برنامه ریزی برای اظهارنامه های مالیاتی آینده شرکت کمک می‌کنند.

حسابداری دولتی

از اصلی ترین وظایف حسابداران دولت؛ برنامه ریزی مالی و مدیریت کردن تخصیص منابع به ادارات درون دولت، منطقه و استان ها می‌باشد.

این نوع حسابداری دارای استانداردهایی است که باید مطابق با استانداردهای حسابداری دولتی باشد که مسئول توسعه روش های حسابداری سازگار برای دولت های محلی و ایالتی است. حسابداران دولتی بودجه دولت را رصد کرده و بودجه را به طور مناسب تخصیص می دهند.

حسابداری مالی

وظیفه اصلی حسابداری مالی ردیابی ، ثبت و گزارش در مورد معاملات مالی با تهیه صورت های مالی می‌باشد.

حسابداری مالی همیشه به عملکرد گذشته نگاه کرده و مانند حسابداری مدیریت به نظر نمی رسد.

معمولا حسابداری مالی در قالب صورتهای مالی ، نگاه دقیق به عملکرد مشاغل در یک بازه زمانی مشخص را ارائه می دهد.

حسابداری صنعتی

معمولا از حسابداری صنعتی با نام ‌های حسابداری بهای تمام شده یا حسابداری هزینه و قیمت تمام شده یاد می‌شود.

حسابداری صنعتی شامل شبکه ای از مفاهیم، روش‌های شناسایی، اندازه گیری، طبقه بندی، تشخیص و تجمیع، گزارش کردن هزینه‌ها و مقایسه آن با بودجه و استانداردها است.

این نوع حسابداری یک حوزه تخصصی است که از نزدیک به هزینه انجام شده در کسب و کار می پردازد.

معمولاً این نوع حسابداری در محیط تولید مورد استفاده قرار می گیرد.

شما با شرکت در دوره حسابداری در اصفهان میتوانیم اطلاعات کاملتر و جامع تری در رابطه با صفر تا صد حسابداری به دست آورید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

چگونه اصولی و درست وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم؟

 

ارز دیجیتال پول مجازی، رمزنگاری‌شده، غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاک چین است. ارز دیجیتال تنها در شکل دیجیتالی موجود است و معادل فیزیکی در دنیای واقعی ندارد. با این وجود تمام ویژگی‌های پول‌های فیزیکی را دارا است و میتواند خرید و فروش شود و با آن تراکنش های مالی انجام داد. 

اهمیت ارز دیجیتال

ارز دیجیتال را میتوان سیر تکاملی پول در جهان معاصر دانست. یکی از دلایل ایجاد ارزهای دیجیتال نیاز به وجود سیستمی بهتر و کارآمدتر برای پرداخت‌ها، مدیریت پول و بطور کلی سیستم مالی در سراسر جهان است.

در تکامل پول مبادله کالا با کالا، سکه ها، اسکناس، کارت های بانکی و امروزه ارزهای دیجیتال را مشاهده کرد.

امنیت ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال در فضای اینترنتی فعالیت کرده و مکان فیزیکی ندارد در نتیجه ریسک سرمایه گذاری در این بازار به دلیل وجود هکرها و سایت های کلاهبرداری بیشماری که در این فضا وجود دارد بالا می باشد، از طرفی نوظهور بودن این بازار و عدم به رسمیت شناختن آن در دولت کشورهای مختلف و همچنین نبود مرجع قانونی مناسبی برای برخورد با تخلف های صورت گرفته در این بازار سبب شدت گرفتن این نگرانی ها می باشد.

علت محبوبیت ارز دیجیتال

غیر متمرکز بودن

از آنجایی که هیچ شخص خاصی مالک ارزهای دیجیتال نیست و آنها کاملا غیر متمرکز هستند و به راحتی قابل هک نبوده و همچنین امکان تقلب در این نوع ارز وجود ندارد.

امکان استفاده همگانی

حضور در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش آنها نیاز به طی مراحل اداری، ثبت نام و ارائه مدرک نداشته و با در اختیار داشتن امکانات دیجیتال و دسترسی به اینترنت به راحتی می توان کسب درآمد داشت.

بدون نیاز به سیستم بانکی

با ورود به بستر اینترنت و قرار گرفتن در فضای نقل و انتقال ارز دیجیتال بدون نیاز به داشتن حساب بانکی و هیچ گونه واسطه سومی به راحتی انتقال ارز داشته باشید.

ارزش بر پایه عرضه و تقاضا

ارزش این ارز تنها بر پایه عرضه و تقاضا مشخص می شود و نه هیچ مسئله دیگری.

نگهداری آسان

با توجه به اینکه این ارز فقط بصورت اینترنتی وجود دارد و تمامی کارها از جمله خرید، فروش و نگهداری در همان فضا انجام می شود و همین موضوع موجب راحتی فعالان این بازار شده است.

عدم امکان معامله تکراری

با وجود بکار بردن معادلات پیچیده و بسیار سخت در پروسه رمز گذاری در صورتی که شخصی قصد کپی کردن و انجام معامله تکراری به هیچ عنوان این امر میسر نیست.

ارزش چند برابری

بطور معمول قیمت هر واحد ارز دیجیتال چندین برابر ارز های رایج می باشد.

عدم پرداخت مالیات

از آنجایی که معاملات بازار ارز دیجیتال شامل پرداخت مالیات نمی باشد بسیار مناسب بوده به ویژه برای انجام معاملات با حجم بالا

عدم افشای هویت

انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال بدون نیاز به اطلاعات هویتی بوده و هویت افراد کاملا نامشخص بوده و امکان پیگیری تراکنش ها وجود ندارد.

شناخت انواع ارزهای دیجیتال یکی از مفاهیمی است که باید آنها را فرا بگیرید و بهترین ارزهای دیجیتال را بشناسید، شما با آموزش ارز دیجیتال در اصفهان میتوانیم تمام هرآنچه هست و نیست را در رابطه با این بازار فرا بگیرید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

آموزش فارکس در اصفهان

 

چگونه می توانید وارد بازارهای مالی فارکس شوید؟

 

فارکس یک بازار نامتمرکز برای معامله گری و تبادل ارز می باشد. بازار فارکس یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان می باشد. این بازار جهانی نرخ تبدیل ارز را برای همه ارزها تعیین می کند.

طریقه داد و ستد در بازار فارکس

در واقع در این بازار روش داد و ستد تبدیل یک ارز به ارز دیگری می باشد که حجم زیادی از این تبادل ها خرید و فروش کالا یا خدمات شرکت ها، هزینه های سفر و سرمایه گذاری اشخاص یا بنگاه ها در کشورهای مورد استفاده ارز می باشد.

در بازار تبادل ارز های جهانی کلیه بانک ها و موسسات مالی، شرکت های چند ملیتی، تجار،  شرکت های صادرات و واردات و اشخاص حقیقی در آن ارزهای مختلفی مانند دلار، یورو، پوند، ین و … را داد و ستد می کنند.

چگونه در بازار فارکس معامله کنیم؟

اصولا فارکس بازار پر نوسانی است ولی با وجود نوسانات این بازار، بازار امنی به حساب می آید. زیرا شما در جفت ارزها کمتر اتفاقات غیر قابل تصور می بینید، یعنی ارزی وجود ندارد که به صورت غیر منتظره نابود شود. ولی شاید خیلی از بازارها این ویژگی را داشته باشند.

پس مبادلات بدین صورت است که گاهی فکر می کنیم ارزی بالا می رود و آن را خریداری می کنیم و گاهی حدس می زنیم ارزی پایین می آید و آن را می فروشیم.

انواع جفت ارزها در بازار فارکس

جفت ارزها در سه دسته اصلی، کراس و نوظهور قرار می گیرند و هریک دارای زیر مجموعه های زیادی هستند.

جفت ارزهای اصلی

جفت ارزهای اصلی، تمام برابری ارزی مهم که دلار آمریکا در یک طرف آن قرار داشته باشد، جفت ارز اصلی می گویند. زیرا قوی ترین ارز موجود در جهان، دلار آمریکا با نقدشوندگی بسیار زیاد است. این امر باعث شده دلار آمریکا پایه بازارهای مالی بین المللی شود.

جفت ارزهای فرعی

در بازار فارکس، معاملات کمتری در جفت ارزهای فرعی انجام می شود. این جفت ارز ها در اقتصاد دنیا اهمیت زیادی ندارند. جفت ارزهای فرعی یا نوظهور از برابری ارزهایی مانند روپیه، دینار، لیر، روبل، کرن و غیره تشکیل شده اند و حجم کمتری در بازار جهانی دارند.

مهمترین جفت ارز بازار فارکس

پرحجم ترین ارز در بازار فارکس، جفت ارز یورو دلار EUP/USD با حجم معاملات فارکس روزانه 23٪ است. حجم روزانه تمام بازارها برای این جفت ارز، بیش از یک تریلیون دلار است.

محبوبیت این جفت ارز، به این دلیل است که بیانگر اروپا و آمریکا، دو قطب اقتصاد دنیا است. به دلیل حجم معاملاتی این جفت ارز، نقدشوندگی بسیار بالایی دارد و قابل معامله با اسپرد بسیار پایین است.

سایر جفت ارزهای مهم در بازار فارکس

دومین جفت ارز پرحجم دنیا با بیش از 17.8٪ از کل حجم بازار فارکس، USD/JPY است. یک طرف جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن، دلار قرار دارد و طرف دیگر آن بزرگترین ارز آسیا یعنی ژاپن به عنوان یکی از برترین اقتصادهای دنیا قرار دارد. این جفت ارز دارای نقدشوندگی بالا و اسپرد بسیار پایین است.

سومین جفت ارز مهم دنیا، GBP/USD یعنی جفت ارز پوند انگلستان به دلار آمریکا است. این جفت ارز در گذشته ارزش بیشتری داشت. اما پس از جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، مقداری از ارزش خود را از دست داد.

جفت ارز AUD/ USD، دلار استرالیا به دلار آمریکا در رتبه چهارمین جفت ارز محبوب قرار دارد. این جفت ارز دارای بیش از 5 درصد از کل معاملات بازار فارکس است. اهمیت این جفت ارز به دلیل وابستگی شدید آن به صادرات استرالیا است.

در پایان نکته مهمی که در مورد سرمایه گذاری در بازار مالی جهانی فارکس وجود دارد داشتن اطلاعات کافی در مورد این بازار و دیدن آموزش فارکس در اصفهان می باشد. 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خدمات حسابداری چیست؟

خدمات حسابداری چیست؟

 

 

خدمات حسابداری به مجموعه ای از خدمات تخصصی در زمینه مدیریت امور مالی یک کسب و کار گفته می شود که معمولا توسط یک شخص یا یک شرکت حسابداری خبره ارائه می شود.

خدمات حسابداری همه خدماتی هستند که برای مدیریت امور مالی یک واحد اقتصادی به آن نیاز خواهید داشت.

انواع خدمات حسابداری از نگاه نوع ارائه خدمت

انواع خدمات مالی شرکت های حسابداری از بعد موضوع

انواع شکل ارائه این خدمات توسط شرکت های حسابداری

خدمات شرکت های حسابداری در مجموع به 4 شکل مختلف به کسب و کارهای مختلف ارائه می شود:

خدمات مشاوره حسابداری

این نوع از ارائه خدمات حسابداری معمولا مورد انتخاب کسب و کارهایی است که خود دارای تیم حسابداری یا یک حسابدار هستند و تنها برای مدیریت بهتر امور مالی نیاز به مشاوره یا نظارت از سوی شرکت های حسابداری را دارند. در این نوع ارائه خدمت حسابداری، شرکت حسابداری با نظارت و یا ارائه مشاوره مالی، به بهبود فرآیند و انجام امور مالی یک کسب و کار کمک می کند.

خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری

نوع دیگری از ارائه خدمات حسابداری، خدمات پشتیبانی، عملیاتی و فنی در حسابداری است. خدمات عملیاتی به طور معمول شامل راه اندازی سیستم های مالی در شرکت ها و اتوماتیک سازی امور حسابداری در واحدهای اقتصادی است. این نوع از خدمات که از فنی ترین خدمات حسابداری به شمار می رود معمولا با پشتیبانی همراه است. جزئیات مربوط به نیازهای حسابداری هر مجموعه نیز بستگی به عوامل زیادی دارد که شرکت ارائه دهنده خدمات آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

خدمات اجرایی در زمینه حسابداری

در این نوع از خدمات حسابداری معمولا تمام امور اجرایی یک مجموعه در زمینه حسابداری به شرکت های حسابداری سپرده می شود. البته این امکان نیز وجود دارد که برخی از امور اجرایی به برون سپاری شود و بخشی از آن توسط تیم حسابداری خود کسب و کار انجام شود. در بیشتر موارد شرکت هایی که از خدمات اجرایی استفاده می کنند از خدمات عملیاتی و خدمات مشاوره نیز بهره می برند.

خدمات 360 درجه حسابداری

شرکت های حسابداری به روش های مختلفی به مشتریان خود خدمات ارائه می کنند. برخی از آنان به صورت تخصصی در یک زمینه مانند مشاوره حسابداری فعالیت می کنند و برخی دیگر نیز ممکن است ترکیبی از روش های مختلفِ ارائه خدمات حسابداری در اصفهان را به مشتریان خود ارائه دهند. بسیاری از شرکت های حسابداری فعال نیز خدمات 360 درجه حسابداری ارائه می دهند.

انواع خدمات حسابداری از بُعد موضوع

خدمات مالیاتی:

معمولا خدمات مالیاتی از پیشرفته ترین خدمات حسابداری محسوب می شوند و توسط حسابدارانی با دانش بالا ارائه می شود.

خدمات مالی و حسابداری:

این نوع از خدمات با اینکه پیچیدگی چندانی ندارند، اما نیاز به توجه، مراقبت و نظارت دائمی دارند.

خدمات حسابداری اداری و کارکنان:

خدمات حسابداری که مربوط به امور مالی کارکنان و مسائل اداری است.

تفاوت خدمات حسابداری با خدمات حسابرسی

حسابداری به تهیه، تنظیم و ثبت اسناد در دفاتر به صورت دستی یا با استفاده از نرم‌افزار می پردازد. اما حسابرسی با ثبت حسابها کاری نداشته و صحت ثبت ها و اطلاعات خروجی از حسابداری را بررسی می کند.

حسابداری صحت اطلاعات مالی را بررسی نمی کند. اما حسابرسی منشا اطلاعات مالی را به دقت بررسی می کند.

حسابداری امری مداوم است یعنی اغلب به طور روزانه به ثبت عملیات می پردازد. اما حسابرسی به طور دوره ای مثلا ماهی یکبار یا در پایان سال مالی به بررسی حسابها می پردازد.

حسابرسی تخلفات و اشتباهات مالی را پیدا و گزارش می کند اما رفع آنها بر عهده بخش حسابداری می باشد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

مشاور حسابداری کیست؟

مشاور حسابداری کیست؟

 

مشاور حسابداری فردی متخصص در حوزه‌های مالی و حسابداری است که بینشی فراتر از یک حسابدار معمولی دارد و قادر به تحلیل استراتژیک تمامی جنبه‌های مالی یک کسب‌وکار است. بطور ساده می‌توان گفت که مشاور حسابداری به‌تمامی امور حسابداری تسلط کامل داشته و نگاهی تیزبین برای دیدن کمبودها و فهمی عمیق برای ارائه راه‌حل برای آن‌ها دارد.

 

مشاوره حسابداری به مجموعه کارها و توصیه‌هایی گفته می‌شود که یک مشاور حسابداری برای بهبود وضعیت یک کسب‌وکار به مدیران آن پیشنهاد کرده و یا عملیاتی می‌کند.

وظایف مشاوره حسابداری

پیش‌بینی‌های مالی و هزینه‌های آینده

تجزیه و تحلیل اسناد و صورت‌های مالی

تعیین میزان سوددهی کسب ‌وکار شما

بررسی حساب‌های قابل پرداخت و تعیین اینکه کسب و کار شما در کجا قادر به پس انداز است.

تعیین اینکه به کدام نوع از خدمات حسابداری نیاز دارید

تنظیم رویه‌های حسابداری سازگار

انواع روش های مشاوره حسابداری

مشاوره آنلاین با توجه به گسترش فناوری‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون، راحت‌تر صورت می‌گیرد.

در روش تلفنی، ماهیت مشکل به گونه‌ای است که از طریق تماس تلفنی و مشورت با کارشناسان، راهکار یا پاسخ مسأله دریافت می‌شود.

اما در روش حضوری که شاید مناسب‌ترین روش برای حل مسائل مربوط به حسابداری باشد، صاحبان کسب و کار نمی‌توانند به روش آنلاین یا تلفنی، مشکل خود را حل کرده و از طریق مراجعه حضوری یا داشتن یک حسابدار در کنار خود، می‌توانند راه حل و پاسخ لازم را دریافت کنند.

مشاوره حسابداری مالی به چه صورت است؟

مشاوره حسابداری مالی را باید، شریک شرکت در همه زمینه‌ها به ویژه امور مالی شرکت دانست. شخص یا شرکتی که به عنوان مشاوره در بخش مالی تعیین شده است؛ باید با مدیران آن مجموعه ارتباط مستحکمی برقرار کند. در این صورت از وجود دارایی‌ها و حساب‌های مالی شرکت اطلاع کافی خواهد داشت.

در صورتی که مدیران شرکت علاقه به استفاده از وجود یک مشاوره مالی نداشته باشند؛ احتمالا در سرمایه‌گذاری‌های خود با مشکل مواجه خواهند شد.

مشاوره حسابداری در اصفهان، با توجه به برنامه مالی شرکت یا شخص پیشنهاد‌های لازم را ارائه خواهد داد.

اما مشاوران مالی به دو صورت انجام خواهد پذیرفت؛

مشاوران مالی مستقل

مشاوران مستقل مالی، تقریبا در تمامی مشکلات یا چالش‌های مالی که ممکن است برای یک شرکت شکل بگیرد؛ پیشنهاد یا اظهار نظر خواهند کند. البته تمام این پیشنهاد‌ها یا مشاوره‌ها، کاملا بی‌طرفانه صورت خواهد گرفت.

مشاوران مالی تخصصی

این گروه از مشاوران، در یک بخش خاصی از مسائل حسابداری و مالی تخصص دارند. آن‌ها به طور مثال، در رابطه با مشکلات بازنشستگی یک سازمان یا شرکت ورود پیدا خواهند کرد تا با ارائه پیشنهاد‌های خود مشکل را برطرف کنند.

مزایای مشاور حسابداری چیست ؟

بهره‌مندی از فردی معتمد جهت نظارت بر هزینه‌های کسب و کار

نگاه تخصصی حسابداران به روندهای مالی و مالیاتی

هموار شدن مسیر رشد کسب و کار

برطرف شدن خلاء اطلاعاتی مدیران کسب و کار به واسطه اشراف حسابداران بر قوانین

بررسی وضعیت اقتصادی و صنعتی کسب و کارها و پنانسیل‌های مالی آن‌ها

دریافت راهکارهای مناسب در امور مالیاتی

صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خدمات مالیاتی چیست  و چه کاربرد هایی دارد؟

 

خدمات مالیاتی به مجموعه خدماتی گفته می شود که متخصصان این حرفه، برای افرادی که در موضوعات مختلف مالیاتی نیاز به کمک دارند، ارائه می کنند و در صورت بروز مشکلات مختلف در انواع شاخه های امور مالیاتی، با استفاده از روش های قانونی، نسبت به رفع آنها اقدام می نمایند.

لیست خدمات مالیاتی

برنامه ریزی به منظور ساماندهی مالیات شرکتها و موسسات و مشاغل و ارائه مشاوره مالیاتی بر اساس فعالیت های تجاری

تهیه و نگارش دفاتر قانونی                                       

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکتها و موسسات           

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (مشاغل)

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و اجرای عملیات حسابداری و رسیدگی مالیاتی                

تهیه و تنظیم اظهارنامه املاک

تهیه و تنظیم اظهارنامه انحلال شرکتها و موسسات                 

تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی                                    

خدمات مالیاتی در خصوص اجرای تکالیف مالیاتی

خدمات مالیاتی پیگیری و استرداد اضافه پرداختی به اداره امور مالیاتی ارزش افزوده                                       

خدمات مالیاتی در زمینه آماده سازی مدارک برای رسیدگی مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده

تنظیم لایحه مالیاتی دفاعی با تکیه بر آخرین قوانین و مقررات و آیین نامه های مالیاتی

خدمات مالیات تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی برای شرکتهای تازه تاسیس                                                                 

خدمات مالیاتی نظارت بر کادر حسابداری مالیاتی شرکتها و موسسات و مشاغل

تحریر دفاتر قانونی

دفاتر روزنامه و دفاتر قانونی از جمله دفاتری هستند که باید به دقت بررسی شود. شرکت ها باید به سایت ثبت شرکت ها مراجعه نموده و دفاتر پلمپ شده را تحویل بگیرند تا در سال مالیاتی جدید از آنها استفاده کنند.

اظهارنامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصلی است. افراد باید تا 15 روز بعد از پایان هر 4 فصل برای تهیه و ارائه این اظهارنامه اقدام نمایند.

همه اطلاعات مالی مربوط به ارزش افزوده در این اظهارنامه ثبت می شود.

اظهارنامه مالیات بر عملکرد

همه اطلاعات عملکردی شرکت ها باید به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

 سازمان باید از تمامی فعالیت های صورت گرفته آگاه شود.

تمامی فعالیت هایی که شخص حقیقی یا حقوقی در یک سال انجام داده است ذکر می شود و وضعیت مالی شرکت را اعلام می نماید.

پیگیری پرونده های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی

از جمله مهمترین خدمات مالیاتی می توان به پیگیری و دفاع از پرونده های مالیاتی اشاره کرد. یک مشاور مالیاتی اگاه می تواند تمامی مشکلات پرونده های مالیاتی را حل و فصل کرده و از حقوق مودی دفاع کند.

صورت معاملات فصلی

تمامی افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید در انتهای هر فصل صورت معاملات فصلی را ارائه دهند.

در صورت معاملات فصلی اطلاعات مختلفی درج می شود. این اطلاعات عبارتند از: معاملات انجام شده در فصل، خرید و فروش های مختلف و...

دریافت گواهینامه ارزش افزوده

این گواهینامه به عنوان گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده هم معروف است. دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده باید این گواهینامه را داشته باشند. وقتی ثبت نام نهایی شود و اظهارنامه سه ماهه ارائه گردد، نامه ای برای سازمان امور مالیاتی تنظیم می شود که درخواست دریافت گواهینامه را نشان می دهد.

امور مالیاتی از جمله مهمترین کارهایی است که بخش مالی و حسابداری هر شرکت باید انجام دهد. بسیاری از مدیران ترجیح می دهند تمامی این خدمات را از شرکت های خدمات مالیاتی در اصفهان بخواهند تا مطمئن شوند کار به درستی انجام می گردد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خدمات مالیاتی چیست  و چه کاربرد هایی دارد؟

 

خدمات مالیاتی به مجموعه خدماتی گفته می شود که متخصصان این حرفه، برای افرادی که در موضوعات مختلف مالیاتی نیاز به کمک دارند، ارائه می کنند و در صورت بروز مشکلات مختلف در انواع شاخه های امور مالیاتی، با استفاده از روش های قانونی، نسبت به رفع آنها اقدام می نمایند.

لیست خدمات مالیاتی

برنامه ریزی به منظور ساماندهی مالیات شرکتها و موسسات و مشاغل و ارائه مشاوره مالیاتی بر اساس فعالیت های تجاری

تهیه و نگارش دفاتر قانونی                                       

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکتها و موسسات           

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (مشاغل)

تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و اجرای عملیات حسابداری و رسیدگی مالیاتی                

تهیه و تنظیم اظهارنامه املاک

تهیه و تنظیم اظهارنامه انحلال شرکتها و موسسات                 

تهیه و ارسال صورت معاملات فصلی                                    

خدمات مالیاتی در خصوص اجرای تکالیف مالیاتی

خدمات مالیاتی پیگیری و استرداد اضافه پرداختی به اداره امور مالیاتی ارزش افزوده                                       

خدمات مالیاتی در زمینه آماده سازی مدارک برای رسیدگی مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده

تنظیم لایحه مالیاتی دفاعی با تکیه بر آخرین قوانین و مقررات و آیین نامه های مالیاتی

خدمات مالیات تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی برای شرکتهای تازه تاسیس                                                                 

خدمات مالیاتی نظارت بر کادر حسابداری مالیاتی شرکتها و موسسات و مشاغل

تحریر دفاتر قانونی

دفاتر روزنامه و دفاتر قانونی از جمله دفاتری هستند که باید به دقت بررسی شود. شرکت ها باید به سایت ثبت شرکت ها مراجعه نموده و دفاتر پلمپ شده را تحویل بگیرند تا در سال مالیاتی جدید از آنها استفاده کنند.

اظهارنامه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصلی است. افراد باید تا 15 روز بعد از پایان هر 4 فصل برای تهیه و ارائه این اظهارنامه اقدام نمایند.

همه اطلاعات مالی مربوط به ارزش افزوده در این اظهارنامه ثبت می شود.

اظهارنامه مالیات بر عملکرد

همه اطلاعات عملکردی شرکت ها باید به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

 سازمان باید از تمامی فعالیت های صورت گرفته آگاه شود.

تمامی فعالیت هایی که شخص حقیقی یا حقوقی در یک سال انجام داده است ذکر می شود و وضعیت مالی شرکت را اعلام می نماید.

پیگیری پرونده های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی

از جمله مهمترین خدمات مالیاتی می توان به پیگیری و دفاع از پرونده های مالیاتی اشاره کرد. یک مشاور مالیاتی اگاه می تواند تمامی مشکلات پرونده های مالیاتی را حل و فصل کرده و از حقوق مودی دفاع کند.

صورت معاملات فصلی

تمامی افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند باید در انتهای هر فصل صورت معاملات فصلی را ارائه دهند.

در صورت معاملات فصلی اطلاعات مختلفی درج می شود. این اطلاعات عبارتند از: معاملات انجام شده در فصل، خرید و فروش های مختلف و...

دریافت گواهینامه ارزش افزوده

این گواهینامه به عنوان گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده هم معروف است. دریافت کنندگان مالیات بر ارزش افزوده باید این گواهینامه را داشته باشند. وقتی ثبت نام نهایی شود و اظهارنامه سه ماهه ارائه گردد، نامه ای برای سازمان امور مالیاتی تنظیم می شود که درخواست دریافت گواهینامه را نشان می دهد.

امور مالیاتی از جمله مهمترین کارهایی است که بخش مالی و حسابداری هر شرکت باید انجام دهد. بسیاری از مدیران ترجیح می دهند تمامی این خدمات را از شرکت های خدمات مالیاتی در اصفهان بخواهند تا مطمئن شوند کار به درستی انجام می گردد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

چرا باید از خدمات مشاور مالیاتی استفاده کرد؟

 

مشاور مالیاتی اگر از دانش و تخصص کافی در حوزه کاری‌اش برخوردار باشد، می‌تواند سرمایه قابل‌توجهی را برایتان نگه دارد؛ در غیر این صورت، مجبورید آن سرمایه را در قالب مالیات پرداخت کنید. چنین شخصی اشرافی کامل بر قوانین و مقررات مالیاتی دارد که هم برای اشخاص و هم برای کسب‌وکارها ثمربخش خواهد بود.

مزیت دیگری که استفاده از خدمات چنین اشخاصی به دنبال دارد کاهش مبلغ مالیات پرداختی در رخدادها و فعالیت‌های مهم و کلیدی زندگی است.

مسئولیت‌ها و مهارت‌های مشاور مالیاتی

برنامه‌ریزی و کمک به مشتری‌ها برای درک بهتر نیازهای مالی در آینده؛

سامان‌دهی نیازها و فعالیت‌های مشتری به‌منظور به‌ حداقل رساندن بدهی‌های مالیاتی

آماده‌کردن و ارائه اظهارنامه مالیاتی

انجام محاسبات تخصصی و پیچیده؛

تنظیم لوایح مالیاتی مختلف؛

تحقیق منظم درخصوص آخرین قوانین و مقررات مالیاتی وضع‌شده و کسب اطلاع از آخرین تغییرات؛

تجزیه‌وتحلیل و بررسی این قوانین طی روندی منظم؛

ملاقات با مشتری‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی به آنها درباره تغییرات قوانین مالیاتی.

تفاوت های مشاور مالیاتی با حسابدار

۱. ارزیابی و استراتژی

وظیفه تدوین یا ارزیابی سوابق مالی شرکت‌ها به‌عهده حسابدار است که به پرداخت به‌موقع مالیات‌ها و افزایش کارایی شرکت کمک می‌کند. تدوین سوابق مالی در شمار وظایف مشاور مالیاتی هم هست، با این تفاوت که او مسئولیت‌هایی هم درخصوص تعیین استراتژی‌های مالی شرکت‌ها دارد.

تفاوت دیگر این است که حسابدار در شمار کارکنان داخلی شرکت قرار می‌گیرد؛ حال‌آنکه مشاور مالیاتی با توجه ‌به قراردادی که تنظیم می‌شود، تا مدتی مشخص برای شرکت موردنظر فعالیت می‌کند و از کارکنان داخلی شرکت نخواهد بود.

۲. دیدگاه‌های متفاوت

انتظاری که از حسابدار شرکت می‌رود این است که سوابق مالی را حسابرسی و صحت آنها را تایید کند. به همین دلیل، در قبال موفقیت یا عدم موفقیت شرکت، خود را مسئول نمی‌داند.

مشاور مالیاتی، هرچند در شمار کارکنان داخلی شرکت قرار نمی‌گیرد، در قبال آن احساس مسئولیت خواهد کرد؛ چون موفقیت سازمان با سودی برای شخص او همراه خواهد بود.

۳. تجربه و تحصیلات

حسابدارها و مشاوران مالیاتی معمولا در همین رشته حسابداری یا حوزه‌های مرتبط مثل مالی یا بازرگانی تحصیل کرده‌اند. حسابدار، به‌‌ فراخور وظایفی که در آینده به عهده خواهد داشت، بیشتر بر جزئیات سیستم‌های حسابداری تمرکز می‌کند؛ حال‌آنکه مشاور مالیاتی از دانش خود در حوزه‌های مدیریتی استفاده می‌کند. حسابدارها معمولا دانش و تخصص کافی برای طراحی استراتژی‌های پیچیده مالیاتی را دارند؛ در مقابل، مشاوران در طراحی استراتژی‌های مالیاتی ساده‌تر توانمند هستند، اما در برنامه‌ریزی مالی و سرمایه‌گذاری مهارت‌های بیشتری دارند.

معیارهای استخدام مشاور مالیاتی مناسب

تحقیق درباره سوابق و فعالیت‌های مشاور مالیاتی

پیش از نهایی‌کردن قرارداد با مشاور، باید درباره سوابق و فعالیت‌های او در گذشته به ‌خوبی تحقیق کرده باشید. مشاوران فاقد گواهی‌ نامه را از فهرست‌تان خط بزنید. نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید، بررسی سوابق مشاور، به‌ویژه در حوزه کاری خودتان است. در این صورت، اگر شکایتی به نام او ثبت شده باشد، از آن مطلع خواهید شد.

درنظرگرفتن تجربه کاری مشاور مالیاتی

سابقه کاری مشاوران مالیاتی، باتوجه‌ به نیاز مالیاتی بخصوصی است که شما دارید. این معیار یکی از اولویت‌های اصلی انتخاب مشاور مالیاتی است. اگر او در مورد مسئله مالیاتی شما با شخص یا ارگان دیگری کار کرده باشد، می‌توانید با اطمینان‌ خاطر بیشتری انتخابش کنید. بنابراین، فقط توجه به سابقۀ فعالیت مشاور کافی نیست؛ بهتر است تحقیقات خود را با توجه ‌به مسئله مالیاتی یا نیاز بخصوصی که دارید پیش ببرید و کسی را انتخاب کنید که در زمینه برطرف ‌کردن آن تجربه داشته باشد.

چطور باید برای پیدا کردن مشاور مالیاتی اقدام کرد؟

فارغ از سطح تخصص یا شیوه کاری‌ مدنظرتان، باید بدانید که پیداکردن مشاوره مالیاتی در اصفهان کار چندان دشواری نیست. در آغاز، بهتر است از همکاران، دوستان، آشنایان و… پرس‌وجو کنید. اگر هم درصدد استفاده از خدمات مشاوره مالیاتی برای کسب‌وکارتان هستید، بهتر است با افراد صاحب ‌نظر در حوزه کاری‌تان مشورت کنید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

مودم چیست؟

مودم چیست؟

 

مودم یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه‌اش تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و بالعکس می باشد.

نحوه کار مودم

یک مودم از یک سمت به خط تلفن وصل می شود و از سمت دیگر به یک کامپیوتر یا یک روتر Wifi. نحوه کار مودم به این صورت است که مودم سیگنال های دیجیتال را از کامپیوتر دریافت می کند و سپس آنها را به سیگنال های آنالوگ اضافه می نماید که به این عمل مدوله کردن می گویند. بنابراین این سیگنال ها می توانند از طریق خط تلفن منتقل شوند. برای این که مودم با Modulated کردن سیگنال های دیجیتالی بتواند اطلاعات را از راه خط تلفن ارسال کند نیازمند یک مبدل می باشد که با استفاده از آن بتواند سیگنال های آنالوگ دریافت شده از طریق خط تلفن را دموله نماید.

انواع مودم

مودم بی سیم

مودم بی سیم یا وایرلس امکان اتصال به اینترنت را برای دستگاه های مجهز به وای فای فراهم می‌کند. مودم وای فای هم مانند مودم سیمی، اینترنت را از طریق کابل دریافت میکند؛ اما به ‌صورت بی سیم آن را 

 به اشتراک میگذارد. کامپیوترها و دستگاه هایی که امکان دریافت امواج وای فای را دارند، می‎توانند به مودم بی سیم متصل شوند. برخلاف اکثر مودم های سیمی، تعداد دستگاه هایی که می‌توانند هم‌زمان به مودم وایرلس وصل شوند، به یک دستگاه محدود نمیشود. البته نباید فراموش کرد که خطر هک شدن وای فای، همیشه در کمین مودم های بی سیم می‌باشد.

مودم سیمی

مودم سیمی فقط میتواند اینترنت باسیم را در اختیار شما بگذارد. این مودم ها به یکی از پورت های LAN و USB یا هردوی آن‌ها مجهز هستند. البته با توجه به اینکه اکثر کاربرها استفاده از درگاه لن را ترجیح میدهند، بیشتر مودم های جدید این پورت را دارند.

ارتباط دستگاه ها با مودم سیمی از طریق کابل انجام میشود. مشکل این مودم‌ ها آن است که اکثرا فقط یک پورت داشته و فقط یک دستگاه میتواند به آن‌ها متصل شود. در دورانی که گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و انواع گجت ها فقط از طریق بی سیم می‌توانند به اینترنت و به یکدیگر متصل شوند استفاده از مودم سیمی چندان رایج نیست.

مودم باسیم و بی سیم

اکثر دستگاه های خانگی کنونی، مودم-روتر هستند؛ یعنی ترکیبی‌ از دو دستگاه مودم و روتر می‌باشند. ضمنا این دستگاه ها ترکیبی از قابلیت‌های هر دو نوع مودم را به نمایش میگذارند. با بررسی انواع مودم ها از نظر نوع اتصال متوجه می‌شوید که بیشتر مودم های امروزی هم از ارتباط سیمی پشتیبانی می‌کنند و هم از ارتباطات بی‌سیم. در صورت خرید مودم در اصفهان شما می‌توانید کامپیوتر شخصی‌ خود را به‌ صورت سیمی به شبکه متصل کنید و از ارتباط پایدار و پرسرعت لذت ببرید و هم‌زمان با گوشی هوشمند خود از طریق وای فای به شبکه وصل شوید.

  • ehsan Zamani