مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۳۰ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سفارش انواع بن ماری ها

 

از ظروف بسیار کاربردی در آشپزخانه صنعتی، بن ماری می باشد. لغت بن ماری دارای ریشه فرانسوی است. بن ماری نام دستگاهی است که در علوم آزمایشگاهی کاربرد دارد و در زبان انگلیسی به آن حمام آب گرم هم گفته می شود. این ظروف در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته شده و در صنایع غذایی مانند: رستورانها ,فست فودها , هتلها ، کارخانجات وهمچنین در درمانگاه ها ، بیمارستانها و…مورد استفاده قرار میگیرد. ظروف بن ماری جهت نگهداری مواد غذایی در تاپینگ های گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در محصولات دیگری مانند فر بخارپز از بن ماری پانچ استفاده می شود.

 

یکی از ظرف هایی که در آشپزخانه های صنعتی کاربرد بسیاری دارد، ظرف بن ماری است که به آن لگن بنماری نیز گفته می شود. ظرف بن ماری دارای عمق های مختلف و همچنین مدل های متفاوتی است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. این ظرف ها  در صنایع غذایی مانند رستوران، فست فود، هتل، بیمارستان و دیگر مراکز استفاده می شوند. ظرف بن ماری برای گرم نگه داشتن غذا در ترولی های بیمارستانی و پخت آرام غذا و تدریجی کاربرد دارد. همچنین ظرف بن ماری برای سرو کردن غذا در تاپینگ ها و بستنی فروشی ها نیز کاربرد دارد. از لگن بن ماری برای نگه داری مواد جهت آماده سازی پیتزا و ساندویچ استفاده می شود. به عنوان مثال اگر به فست فودی هایی که به صورت سلف سرویس غذای خود را ارائه می دهند توجه کرده باشید، موادی که در هر بخش به صورت جدا نگه داری می شود داخل ظرف بن ماری قرار گرفته اند. ظرف بن ماری پانچ یکی دیگر از مدل های این محصول است که دارای سوراخ هایی جهت آبکش کردن برنج می باشد و در تجهیزاتی مانند فر بخارپز کاربرد دارد. با توجه به اینکه در این مدل، سوراخ جهت عبور آب مانند یک آبکش قرار داده می شود، شستشو مواد مختلف در ظرف بن ماری پانچ یا سوراخ دار کاملا کاربردی و آسان خواهد بود.

 

یکی دیگر از کاربرد های ظرف بن ماری، همانطور که قبل تر اشاره کردیم در ترولی هایی است که دارای بن ماری می باشند. این ترولی ها که در بیمارستان ها نیز کاربرد دارند، جهت گرم نگه داشتن غذا از آشپزخانه بیمارستان تا محلی که غذا برای بیمار سرو می شود، مورد استفاده قرار می گیرند. به این نوع ترولی ها، ترولی بن ماری گرم سیار نیز گفته می شود.

 

ظرف بن ماری در بستنی فروشی ها نیز برای نگه داری طعم های مختلف بستنی به صورت جدا استفاده می شود. در فست فود و رستوران هایی که نیازمند تاپینگ هستند، ظرف بن ماری جایگاه مهمی دارد. چرا که مواد مورد نیاز برای درست کردن پیتزا، به صورت جداگانه در هر ظرف بن ماری نگه داری می شود. به عنوان مثال گوجه های خرد شده در یک ظرف بن ماری و فلفل دلمه خرد شده در یک ظرف بن ماری دیگر قرار داده می شوند تا شخصی که مشغول آماده سازی پیتزا و ساندویچ می باشد، کار راحت تری داشته باشد.

 

باید بگوییم که جنس استفاده شده در ظرف بنماری، استیل ضد زنگ می باشد که هم مقاومت بالایی دارد و هم از نظر بهداشتی بهترین جنس به کار رفته برای این محصول می باشد.

 

حال که با خود ظرف بن ماری آشنا شدیم، بیایید کمی هم درباره ریشه لغت بن ماری بدانیم. لغت بن ماری دارای ریشه فرانسوی است. بن ماری نام دستگاهی است که در علوم آزمایشگاهی کاربرد دارد و در زبان انگلیسی به آن حمام آب گرم هم گفته می شود. بن ماری آزمایشگاهی بسته به نوع استفاده دارای ویژگی های متفاوتی می باشد. در برخی موارد از روشی یه نام (روش بن ماری) برای حل کردن پودر ژلاتین یا خارج کردن شکلات از حالت جامد استفاده می شود که اساس این روش بر مبانی حرارت دهی غیر مستقیم از طریق یک ماده ی واسط که معمولا آب است، می باشد.

 

قیمت ظروف بن ماری

قیمت ظروف بن ماری با توجه به عمق و ابعاد این ظروف و البته جنس ساخت آن‌ها، تعیین خواهد شد. قیمت ظروف بن ماری می‌تواند از 100 هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. شما با توجه به نیازی که دارید، باید ظروف بنماری مورد نظر خود را انتخاب کرده و با بهینه سازی خرید، مطابق با نیاز و بودجه‌تان، انواع این ظروف را خریداری نمایید.برای خرید ظروف بن ماری باید به این موضوع اشاره کرد که حتما دستگاه شامل خدمات پس از فروش باشد تا در صورت ایراد در ان به شعب مربوطه جهت تعمیر ان مراجعه کنید .

قیمت انواع ظروف بن ماری را باید در گروه بندی‌های زیر جای دهیم:

  • قیمت ظروف بن ماری استیل: قیمت ظروف بن ماری استیل از زیر 1 میلیون تومان تا نزدیک به 3 میلیون تومان متغیر است.
  • قیمت ظروف بن ماری شیشه‌ای: قیمت ظروف بن ماری شیشه ای به مراتب ارزان‌تر بوده و می‌توانید انواع آن را به قیمتی کمتر از 1 میلیون تومان خریداری کنید.
  • قیمت ظروف بن ماری پلی کربنات: قیمت ظروف بن ماری پلی کربنات نیز در حد وسط قرار داشته و از چیزی نزدیک به 150 هزار تومان آغاز شده و تا 1 میلیون تومان بالا می‌رود.
  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خلاطات عجین عالیة الجودة

 

فی الماضی ، فی إیران ، لصنع العجین من الطحین ، ولخبز أنواع مختلفة من الخبز ، اعتادوا ضربها یدویًا وعجنها أیضًا. کان لهذه الطریقة عیوب کثیرة ویمکن أن تلحق إصابات خطیرة بالشخص ، وهی مهمة صعبة للغایة ومملة وغیر صحیة أیضًا. کل هذه الأسباب دفعتهم إلى بناء آلة عجن ، أو ما یسمى بآلة العجن ، لمساعدتنا وتکون حلاً لجعل إحدى أصعب المهام فی الماضی أسهل. بعد صنع هذه الآلة ، تم الخلط أو العجن بکل بساطة وسهولة وبطریقة معقمة وصحیة تمامًا. تعرف هذه الآلة أیضًا بأسماء أخرى ، منها: خلاط العجین والعجن. تستخدم هذه الآلة على نطاق واسع فی مجموعة متنوعة من الوظائف المستخدمة على نطاق واسع ، مثل: المخبوزات والحلویات وما إلى ذلک. تعد هذه الآلة واحدة من الآلات الشائعة والاحتیاجات بین أنواع مختلفة من المعدات فی هذه الفئة من الوظائف لخلط العجین وعجنه فی مجموعة متنوعة من الخبز والکعک تستخدم على نطاق واسع. بالإضافة إلى هذه التطبیقات ، یمکن تحضیر هذا الجهاز کخلاط (خلاط) لتقلیب اللحوم. کما یمکن استخدامه فی تحضیر الزبدة من الکریمة وغیرها من الأطعمة ، ویحتوی هذا الجهاز على خزان یُسکب فیه العجین ویعجن لتحضیره للطبخ ، ومن ممیزات هذا الجهاز ما یلی: 1) عادة ما یکون هذا الجهاز مصنوعًا من الفولاذ أو الألمنیوم ، ویحتوی على قدر أو وعاء (من الصلب أو الألومنیوم) یستخدم لخلط الماء والدقیق والمواد الأخرى فی الجهاز. کما أن بها شوکة مصنوعة من الفولاذ أو الألومنیوم تستخدم لتقلیب وخلط العجین. 2) یتم إنتاج آلة الخلط هذه من مواد الصلب والألمنیوم لمختلف الاستخدامات والتطبیقات الصناعیة وشبه الصناعیة والمنزلیة ، والتی تتوفر بأحجام مختلفة مثل 5 إلى مائتین وأربعین کیلو جرام فی السوق. 3) میزة أخرى لهذا الجهاز هی استهلاک الطاقة لهذا الجهاز ، والذی یستخدم فی شکلین ، أحادی الطور وثلاث مراحل. بالطبع ، النوع أحادی الطور هو الأکثر استخدامًا. 4) تعد هذه الآلة أیضًا واحدة من أکثر ماکینات العجین شیوعًا والأکثر استخدامًا والتی یتم استخدامها فی مختلف الصناعات لمجموعة متنوعة من الوظائف مثل الحلویات والمخابز الکبیرة. الطاقة الإنتاجیة عالیة جدا وعادة ما یتم استخدام نوع 40 کجم من هذا الجهاز. یمکن ذکر الأنواع التالیة من العجن: عجانه الصناعی ، العجان المنزلی ، العجن الخباز ، العجن الحلزونی ، نوعه العادی والبسیط ، وکذلک العجن الکوکبی. عادة ما یتم توفیر خدمة ما بعد البیع لهذا النوع من الأجهزة لیتم إصلاحه أو استبداله فی حالة حدوث مشکلة. هذه میزة أخرى لهذا الجهاز.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

تنوع تنورهای نان پزی

 

حتما مشاهده کرده اید که این روزها بسیاری از رستوران ها البته کبابی ها و حتی هتل ها به خودکفایی رسیده اند و دیگر برای خرید نان به نانوایی نمیروند . آن ها با تهیه ی تنور نانوایی صنعتی در آشپزخانه رستوران خود این -را کاملا برطرف کرده اند. مطمئنا از اختراع این محصول شگفت زده شده اید اما از دنیای پیشرفته امروزه میتوان انتظار هر محصول را داشت.اگر در نظر دارید که این محصول را خریداری کرده و در آشپزخانه ی خود به کار گیرید مطمئنا آگاهی از برخی موارد میتواند در این راه کمک کننده باشد. با ما همراه باشید.

ویژگی های تنور نانوایی صنعتی:

قبل از اینکه به سراغ خرید تنور نانوایی بروید باید این مسئله را مشخص کنید که در صدد تولید چه نوع نانی هستید. زیرا همانطور که میدانید تنور نان های لواش ، بربری ، سنگک و ... متفاوت میباشند. اما به طور کلی یک تنور خوب باید بتواند نانی با رنگ طبیعی و به دور از هرگونه سوختگی به مشتریان ارائه دهد. پخت نان در تنور نانوایی باید کاملا یکنواخت صورت گیرد و هیچ حالت خمیری در آن مشاهده نشود. یکنواختی سطحی نان ، منظور این است که ضخامت آن در تمام طول آن یکسان باشد. نان ارائه شده به مشتریان نباید حالت بیات داشته باشد.از نظر بو و همچنین مزه نباید غیرعادی و متفاوت از سایر نانوایی ها باشد.

قیمت تنور نانوایی صنعتی:

مطمئنا وقتی به سراغ خرید تنور نانوایی صنعتی میروید با قیمت های متفاوتی رو به رو خواهید شد.از همین رو باید بدانید که داشتن ویژگی های متفاوت و البته کارایی و اینکه از کدام نوع نان پخت میکنید، تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی محصول شما خواهد داشت.هرچه ویژگی ها و کارایی آن بیشتر باشد هزینه نهایی نیز بیشتر خواهد شد . در بازار امروز کمترین قیمت تنور نانوایی صنعتی از 000/600 تومان شروع میشود و بر حسب نان مورد نظر و کیفیت درخواستی تا نزدیک 000/000/20 تومان هم میرسد.

تنورهای سنتی و اتوماتیک نانوایی:

در سالیان پیش که علم به اندازه ی امروز پیشرفته نبود نانوایی ها از تنورهایی با ویژگی های کاملا ساده استفاده میکردند که در این تنورها افراد زیادی باید زحمت میکشیدند تا نانی قابل ارائه باشد. البته همین تنورها هم در شهرهای پرجمعیت به راه بود و در شهرهای کوچک هر خانواری برای خود تنور گلی و یا سفالی داشت . اما امروز به لطف ترقی علم دیگر خبری از تنورهای دستی نیست و تنورهایی وارد بازار و نانوایی ها شده که به صورت نیمه و تمام اتوماتیک نان را آماده میکنند. پسوند دوار شناخته میشوند قابلیت داشتن چندین شعله را در داخل محفظه خود دارند و برای همین منظور هم این محفظه ها را عموما از جنس چدن میسازند که قابلیت نقطه جوش بالایی دارد و در مقابل شعله های آتش بسیار مقاوم هستند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

تهیه خمیر درحجم زیاد

خمیرگیر و یا همان دستگاه مخلوط کننده یا میکسر صنعتی است که به جهت آمده سازی انواع و اقسام خمیر، از خمیر نان تا انواع متفاوت خمیر موادغذایی مورد استفاده و در دسترس عموم مردم به بازار عرضه گردیده و مورد استفاده قرار میگیرد. همین دستگاه توانایی و قابلیت های منحصر به فردی نیز دارد که موجب شده سرعت انجام کار در انواع بسیاری از رستوران ها، کترینگ های خانگی ، انواع فست فودها ، ساندویچ فروشی ها، پیتزا فروشی ها، قنادی ها ، نانوایی ها و همچنین شیرینی پزی هابه طور شگفت و زیادی افزایش پیدا کند و کار آنها را تسهیل بخشد.خمیرگیر صنعتی دارای انواع گوناگونی میباشد که در ادامه به چند نوع آنان پرداخته میشود .از جمله خمیرگیر هشت کیلویی، خمیرگیر ده کیلویی ، خمیرگیر دوازده کیلویی، 15 کیلویی،20 کیلویی، 30 کیلویی،چهل کیلویی،شصت کیلویی، صدو بیست کیلویی ودر نهایت صدو هشتاد کیلویی. نکته ای که در اینجا قابل ذکر است آن است که این معیار و اندازه های خمیرگیری به صورت تعریف شده و استاندارد ذکر شده اند، این بدان معنا است که اگر افرادی تمایل به خرید این اندازه از این دستگاه را نداشتند ، میتوانند با یک تولیدکننده واقعی همانند گروه های مختلف صنعتی که در این حوزه و در ساخت و تولید این نوع دستگاه مشغول اند ،صحبت کرده و دستگاه را در اندازه های مورد نظر خود بسازند . خمیرگیرها دارای ابعاد متفاوتی هستند که این تفاوت منشاء گرفته از میزان و حجم خمیری است که میتواند تولید کند است.برای مثال یک خمیرگیر کوچک هشت کیلویی ابعادی در اندازه ی چهل سانتی متر عرض، 50 سانتی متر طول و 70 سانتی متر ارتفاع را دارا میباشد.در نتیجه این مبحث میتوان به این موضوع اشاره کرد که هرچقدر بر حجم و اندازه این دستگاه صنعتی افزوده شود ،ابعاد و اندازه آن نیز متغیر میباشد.خمیرگیر دارای کاربرد و قابلیت های فراوان و منحصر به فردی میباشد و این میکسرهای صنعتی به شکل دیگ های باز و یا بسته نیز تولید میشوند. ویژگی های کاربردی دیگری که این نوع خمیرگیرها دارند آن است که میتوان این دیگ ها و قطعاتی که قابل باز یا بسته شدن میباشد را تعویض کرد. آنها را نیز میتوان حتی شست و شو داد که این خصوصیت به دلیل جنس آن است که ساختاری از نوع استیل دارد . استیل تنها در ساخت دیگ ها و مخزن این دستگاه استفاده نشده ، بلکه تمامی اجزای دستگاه اعم از بدنه آن ( هم خارجی و هم داخلی )و نیز حتی ساختار و اسکلت اصلی خود دستگاه به طور کامل از جنس استیل آن هم استیل ضدخش هستند . در کف این دیگ ورقی چهار میلی متری ، در قسمت بدنه ی دیگ از نوعی ورق به ضخامت 2 میلی متر و همچنین در بدنه بیرونی آن از ورق های 8 دهم میلی متری استفاده شده است. در این دسته از دستگاه های صنعتی از نوعی موتور که ساخت کشور اسپانیا است بهره گرفته شده است. که قدرت آن به میزان 51440 در یک دقیقه میباشد.این دستگاه توانایی آن را دارد که در زمانی حدودا کمتر از یک ساعت ، حجمی متناسب خود خمیر مورد نیاز کاربر را با کیفیتی عالی آماده کرده و تحویل شما دهد. این درصورتی است که قطعه های آرد و یا مواد غذایی که بهم چسبیده باشد در این دستگاه دیده نمیشد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

همه چیز درباره بن ماری

 

اصول عملکرد:

بن ماری‌ها به‌طور کلی از فولاد ساخته می‌شوند و برای محافظت آن‌ها در برابر شرایط محیطی آزمایشگاه‌ها، داخل تانک را از رنگ الکترواستاتیک با چسبندگی و مقاومت بالا می‌پوشانند. بن ماری‌ها دارای یک پانل خارجی هستند که کلیدهای کنترل فعالیت دستگاه بر روی آن نصب شده‌است. این نوع دستگاه همچنین دارای یک تانک مقاوم مجهز به مواد ضدزنگ است که در سطح پایین داخل آن مقاومت‌های الکتریکی نصب هستند. با اتصال دستگاه به جریان الکتریکی برق، گرما از طریق این مقاومت‌ها به قسمت وسط دستگاه منتقل می‌شود. محدوده دمای مورد نظر از طریق یک کنترلر نظیر ترموستات یا شبیه آن به دست می‌آید.

  1. نوع شناور این نوع مقاومت در داخل یک لوله بسته قرار دارد و از قسمت پایین محفظه در ارتباط مستقیم با گرم‌کننده میانی می‌باشد.
  2. خارجی این نوع مقاومت در قسمت پایین ظرف اما در خارج آن قرار داده می‌شود. این مقاومت دارای مواد عایق یا روکش دار برای جلوگیری از اتلاف حرارت است و از طریق یک هادی گرمایی به انتهای ظرف منتقل می‌شود.

یکی از انواع بن ماری‌ها دارای یک سری لوازم جانبی نظیر سیستم‌های همزن است که با کنترل توزیع گرما زمینه یکنواخت ماندن دما را فراهم می‌آورد.

 

استفاده از بن ماری

بن ماری ها عموما ظرف هایی هستند که از انواع مختلف درپوش ها بهره می برند، با برداشتن درپوش ها می توان ظرف یا بشر حاوی مواد شیمیایی که حاوی حلال می باشد را بر روی جایگاه قرار داد. هم چنین به منظور حرارت دادن مواد خظرناک که شعله مستقیم سبب انفجار آن ها می شود از این وسیله استفاده می شود.

 

برای پر کردن دستگاه از آب یک بار تقطیر استفاده نمایید. مراقب باشید که نمونه های شما به آب نفوذ نکند. در صورت مشاهده آلودگی در آب بن ماری، بلافاصله آب آن را به طور کامل تخلیه و پس از شستشوی محفظه آن را از آب تمیز پر نمایید. جنس بدنه بن ماری از ورق آهن می باشد و توسط رنگ با مقاومت بالا و با سیستم الکتروستاتیک پوشش دهی می شود تا زنگ نزند.

محفظه دستگاه باید همیشه حاوی مقدار کافی آب مقطر تمیز باشد. بنابراین قبل از روشن ساختن آن از کافی بودن حجم آب اطمینان حاصل کنید، خصوصا زمانی که می خواهید شبانه یا برای مدت طولانی دستگاه را روی دمای بالایی روشن بگذارید. بدیهی است که کم شدن آب آن باعث بروز آسیب در دستگاه و آتش سوزی خواهد شد.

 

از علم بن ماری کاربرد های بسیاری شده است و غالبا در آزمایشگاه ها و همچنین در صنعت و آشپزی به وفور استفاده شده است. برای خرید بن ماری باید به این موضوع اشاره کرد که حتما این دستگاه دارای خدمات پس از فروش نیز باشد .  محفظه های بن ماری بیشتر در آزمایشگاه و برای حرارت دادن موادی که حرارت مستقیم به آنها خطرناک است مورد بهره قرار می گیرد و جنس این گونه بن ماری ها غالب اوقات از فولاد و یا آهن می باشد.

اما در صنعت و آشپزخانه به دلیل اینکه بیشتر مورد توجه عموم مردم قرار دارد بن ماری ها کاربرد های بسیار متنوع تری پیدا کرده اند و در شکل های انواع مختلف ظروف و محفظه ها با کاربرد های بسیار ظهور پیدا کرده اند.

ظرف بن ماری در بستنی فروشی ها برای نگه داری طعم های مختلف بستنی به صورت جدا استفاده می شود. در فست فود و رستوران هایی که نیازمند تاپینگ هستند، ظرف بن ماری جایگاه مهمی دارد. چرا که مواد مورد نیاز برای درست کردن پیتزا، به صورت جداگانه در هر ظرف بن ماری نگه داری می شود.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

کیفیت گز را چگونه تشخیص دهیم؟

 

گز یکی از پر طرفدارترین شیرینی های سنتی اصیل اصفهان محسوب می شود که اصالت آن به قرن های گذشته برمی گردد و به عنوان سوغات در بین مردم دیگر شهر های ایران بسیار پر طرفدار است همچنین سالانه بسیاری از مردم ایران و توریست ها هنگام سفر به اصفهان، از خرید آن غافل نمی شوند. بهترین گزهای اصفهان نه تنها در ایران، بلکه در بازار های جهانی نیز شناخته شده و رقابت می کنند. یکی از دلایلی که باعث شده گز در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد، ماندگاری و ارزش غذایی آن است. در میدان نقش جهان مراکز تولید گز بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها به طور مستقیم این شیرینی را به دست مشتری میرسانند، همچنین میتوانید در در بازار های نقش جهان شاهد بر تولید گز در تولیدات این شیرینی باشید و همان موقع سفارش دهید. گز در اصفهان با برند های مختلفی به فروش می رسند اما بهترین گز اصفهان گزی است که ماندگاری بالایی داشته باشد و دارای درصد بالایی مغز پسته یا بادام باشد همچنین معیار قیمت گذاری برای گز متناسب با درصد مغزی است در آن به کار رفته. هرچقدر درصد مغز آن بیشتر باشد قیمت آن افزایش میابد. در این مقاله شما را با تعدادی از انواع بهترین گزها و ویژگی های گز با کیفیت آشنا می کنیم.

 

انواع گز های

گز ممتاز سفارشی

گز لقمه پسته ای

گز لقمه گردویی

گز لقمه بادامی

گز لقمه فندقی

گز بدون مغز

گز سکه ای

گز بدون قند

گز خرمایی

گر انگبینی

گز کادویی

گز مخلوط

گز آردی

 

ویژگی های گز باکیفیت

اگر گز بافت نرم و تازه ای نداشته باشد دائما به دندان ها میچسبد به همین جهت استفاده از مواد طبیعی و باکیفیت در پخت گز اهمیت بالایی دارد، همچنین استفاده از شیرینی طبیعی و انگبین، ارزش غذایی بالایی دارد.

مغز هایی که در گز به کار می روند بسیار مقوی و سفیده ی تخم مرغی که در آن دخیل است سرشار از پروتئین است که ارزش غذایی بالایی را تآمین می کند.

گز ها در انواع قندی و بدون قند در بازار رایج است و افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند از گزهایی استفاده کنند که دارای قند طبیعی یا بدون قند هستند.

گز ها اصولا دارای بسته بندی های جعبه ای هستند که طرح های سنتی و خاتم کاری زیبایی دارند و به عنوان سوغات و هدیه بسیار مناسب هستند.

ضمن اینکه اغلب گز ها دارای فاکتور های بهداشتی نیستند بهتر است از برند های شناخته شده و معروف استفاده شود که دارای مجوز هستند.

 

چگونه بهترین گز را بشناسیم؟

در هنگام خرید گز باید به یکسری نکات دقت کنید که در ادامه به توضیح برخی از آن ها می پردازیم. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مقدار مغز پسته یا بادامی است که در گز به کار برده شده و باید درصد مغز داخل آن با قیمت گز مطابقت داشته باشد.

قبل از خرید حتما یک نمونه گز تست کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

استفاده از درصد مغز کم تر و درج درصد بیشتر مغز بر روی بسته بندی برای فریب مشتری.

استفاده ی بیش از حد آرد در گز های آردی برای پرحجم و سنگین کردن بسته ی گز و در نتیجه نرم شدن بیش از حد گز و کاهش کیفیت آن.

کپی از برند های بهترین گز ها که منجر به کم فروشی و بد نام کردن برند اصلی گز می شود.

اکثر گزهای اصیل اصفهان دارای سایت و صفحه های تجاری هستند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که بتوانید از راه دور با انواع محصولاتشان آشنا شوید و از طریق عکس ها و مشخصات قیمتی که دارند بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ همچنین می توانید در حین مشاهده محصولات از مشاورین مربوطه کمک حاصل فرمایید اما قبل از سفارش حتما از صحت داشتن برند اصلی اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

سفارش گز مرغوب

سفارش گز مرغوب

یکی از انواع شیرینی های سنتی اصفهان، گز می باشد که در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد و در بازارهای جهانی نیز رقابت می کند. سالانه بسیاری از مردم ایران و توریست های خارجی به اصفهان سفر می کنند و گز را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند. اگر به اصفهان سفر کرده اید و در زمینه ی خرید گز و سوغاتی به مشاوره نیاز دارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

تهیه گز 

در سراسر شهر اصفهان، شعبه ها و مراکز تولیدات گز بسیاری در حال فعالیت هستند ولی پیشنهاد می شود برای خرید بهترین گز به میدان نقش جهان، حاشیه ها و خیابان های اطراف آن مراجعه کنید. گز ها انواع زیادی دارند و شما را هنگام خرید سردرگم می کنند. اگر تا به حال طعم گز را امتحان نکرده اید و برای اولین بار می خواهید آن را تهیه و امتحان کنید به احتمال زیاد هنگام خرید سردرگم و گمراه می شوید زیرا در انواع شیرینی، گز ها دنیای وسیع تری دارند. گز ها دارای مغز های متفاوت و در صدهای متفاوتی هستند که متناسب با ذائقه ی شخصی شما و توان مالیتان می توانید آن را خریداری کنید. برای خرید گز مناسب باید بهتر آن را بشناسید لزا ابتدا مواد مورد استفاده در یک گز با کیفیت را به شما معرفی می کنیم:

مغز پسته یا بادام یا هر دو

بادکا یا گلوکز مایع

سفیده ی تخم مرغ

شکر

گلاب

آب

آرد

 

ویژگی های گز با کیفیت

هنگام خرید گز ابتدا از فروشنده بخواهید یک عدد گز به عنوان تست در اختیار شما بگذارد البته اکثر تولیدات گز در این مسئله پیش قدم هستند. در ادامه ویژگی های گز با کیفیت را به شما معرفی می کنیم.

ابتدا باید بدانید که الزاما گز یک ماه پس از تولید به مصرف می رسد زیرا باید به نرمی مطلوبی برسد و همچنین منسجم شود.

هنگامی که گز را تست می کنید باید توجه داشته باشید که نه زیاد نرم و نه سفت باشد بلکه از بافت و انعطاف مطلوبی برخوردار باشد.

یکی از مشخصه های شناخت گز با کیفیت طعم شیرین و خاص آن و کمی احساس طعم گلاب در آن است.

طعم گز بسیار مهم تر از مقدار مغزی است که در آن به کار رفته زیرا اگر بیشترین مغز در آن به کار رفته باشد اما گز از طعم لذیذی برخوردار نباشد پس معیار های یک گز مناسب و با کیفیت را ندارد.

گز ها دارای انواع مغز های پسته ای، بادامی، مخلوط هر دو، فندقی، گردویی می باشند که در دو نوع آردی و بدون آرد به فروش می رسند.

درصد مغزی که در گز به کار می رود و همچنین برند شناخته شده ی آن، تعیین کننده ی قیمت گز محسوب می شود. هرچه درصد مغز داخل گز بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. اما همانطور که گفته شده اولین معیار تشخیص یک گز با کیفیت در هنگام خرید طعم بخصوص گز، جدایی از مغز داخل آن است.

و در آخر لازم به ذکر است در هنگام خرید توجه داشته باشید که درصد مغز داخل گز با درصد مغزی که روی بسته بندی درج شده و یا درصدی که فروشنده به شما می گوید، مطابقت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

 سفارش گز در حجم زیاد 

 

مراکزی در اصفهان هستند که فقط به توزیع گز و شیرینیجات می پردازند و فاقد امکانات تولیدی هستند، این دسته از فروشگاه ها برای تآمین اجناس خود، از تولیدات گز و شیرینی به صورت عمده و بدون واسطه خریداری می کنند؛ به این صورت که تعداد بالایی گز سفارش می دهند و با قیمت کمتری زیر سقف قیمت بازار خریداری می کنند، در برخی موارد بسته بندی ها را تغییر می دهند و با افزایش قیمت گز ها، آن را در بازار عرضه می کنند. اما شما هم می توانید تجربه ی خرید گز عمده را داشته باشید و بهترین گزها را بدون واسطه از تولیدات گز و شیرینی خریداری کنید.

 

شرایط خرید گز 

معمولا شرایط خرید گز عمده ای به این صورت است که باید تعداد زیادی گز به صورت جعبه های خیلی بزرگ انتخاب کنید زیرا مسئولان کارگاه های تولید گز و شیرینی برای خرید فقط یک جعبه ی کوچک گز از طرف شما، موافقت نمی کنند به این دلیل که عقیده دارند اینگونه خرید و فروش برای آن ها به صرفه نیست و باید مقدار زیادی خریداری کنید تا به قیمت عمده برای شما حساب شود در نتیجه برای خرید سوغات به تعداد بالا برای شما سود آور است که به مراکز تولید و عرضه ی مستقیم گز و شیرینی مراجعه کنید.

همچنین اگر از شهر های دور به اصفهان سفر کرده اید، دیگر نیاز به رفت و آمد های مکرر برای خرید محصول نیست و به یکباره می توانید تعداد زیادی محصول را برای مدت طولانی خریداری کنید.

در کنار خرید حضوری، شرایط خرید اینترنتی به صورت عمده ای نیز فراهم شده است. در این شرایط می توانید در سایت مربوطه قیمت و کیفیت محصولات چند مرکز عمده فروشی را با هم مقایسه کنید و بهترین را برگزینید.

همچنین می توانید به نمایندگی و شعبات برند های معروف توزیع گز و شیرینی مراجعه کنید در این صورت کارگاه های تولید گز، شعباتی را در مرکز شهر تآسیس کرده اند که اکثر آن ها در میدان نقش جهان و حواشی خیابان های اطراف آن مستقر هستند و دسترسی به این فروشگاه ها بسیار آسان است.

خرید از شعبات برند های معروف در سراسر اصفهان نه تنها به صرفه است بلکه این اطمینان را به شما می دهد که برند های اصلی، نه برند های قلابی را خریداری کنید.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود علاقه مندان به گز و شیرینی بی واسطه از تولیدات گز خرید کنند، استفاده از گز مرغوب و تازه می باشد. گرچه الزامی است که گز یک ماه پس از تولید به مصرف برسد ولی همچنان این اطمینان را برای شما حاصل می کند که از گز مرغوب و باکیفیتی خریداری و مصرف می کنید.

 

توصیه به خریداران گز 

اگر در جایگاه فروشنده قرار دارید میدانید که مهم ترین مسئله درنظر گرفتن فروش کیفیت بالای محصول است و از آن مهم تر اعتماد مشتری به شما است و اگر مشتری بعد از اولین خرید، از محصول شما راضی باشد، در دفعات مکرر، به شما مراجعه می کند لزا فروش همیشگی شما به کیفیت و قیمت محصولات شما بستگی دارد.

 

 

 

 

 

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی گز

خرید اینترنتی گز

 

محصولاتی که دارای نشانه و مجوز سلامت هستند و همچنین برند های معروف و شناخته شده ای هستند معمولا دارای سایت های مربوط به معرفی کالا های خود نیز می باشند و در داخل سایت به معرفی، رده بندی و قیمت گذاری کالاها می پردازند. در خصوص خرید اینترنتی گز نیز مدیر سایت به گونه ای به معرفی انواع گز میپردازد که عکس هر کدام از گز ها به ترتیب قابل مشاهده است و در قسمت پایین هر محصول به معرفی مشخصات و قیمت هر کدام می پردازد. همچنین می توانید برای آگاهی از اطلاعات بیشتر از مشاورین سایت مروبطه کمک حاصل فرمایید. سایت های زیادی در خصوص خرید اینترنتی گز فعالیت می کنند که با قرار دادن آرم سلامت جعلی یا مجور فعالیت برند، از مشتریان اینترنتی کلاه برداری می کنند در این راستا شما را با تعدادی از سایت های معتبر خرید اینترنتی گز اشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

 

تعدادی از سایت های معتبر خرید اینترنتی گز

فروشگاه اینترنتی گز مظفری

فروشگاه اینترنتی گز شیرین

فروشگاه اینترنتی گز کرمانی

فروشگاه اینترنتی گز آنتیک

 

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی گز

هنگامی که صحبت از خرید اینترنتی می شود، با تعداد زیادی سایت مواجه می شویم که ظاهرا در زمینه ی فروش اینترنتی فعالیت می کنند پس بی شک نمی توان به هر یک از آن ها اعتماد کرد. بنابراین چگونه به صحت یا جعلی بودن این گونه سایت ها پی ببریم؟ چند مشخصه ی بارز در زمینه ی خرید از سایت های اصلی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها میپردازیم:

داشتن نماد اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید داشتن نماد الکترونیک در سایتی است که می توانید به آن اعتماد کنید زیرا این نماد به واسطه ی سازمان تجارت الکترونیک به عنوان صلاحیت داشتن فروشنده برای فروش اینترنتی در اختیار فروشنده قرار می گیرد و در واقع تآییدیه ای محسوب می شود برای اعتماد مشتری به فروشنده.

پرداخت درب منزلنآن آ

بططیب

در این صورت شما با خیالی آسوده می توانید هنگام تحویل کالا، هزینه ی آن را پرداخت کنید.

ضمانت تعویض محصول

اگر روکش روی جعبه ی گز قبلا باز شده باشد یا ماندگاری خود را از دست داده باشد و به هر دلیلی کیفیت لازم را نداشته باشد، در  صورت داشتن ضمانت تعویض، می توانید آن را تعویض کنید.

داشتن پیشوند URL

در هنگام پرداخت هزینه به صورت آنلاین باید دقت کنید که URL سایت Https باشد در غیر این صورت سایت توسط افراد سودجو طراحی شده و هیچ بسته ی گزی به دست شما نمی رسد. توصیه می شود از لپ تاپ برای خرید اینترنتی استفاده کنی زیرا دید کافی به URL خواهید داشت.

از رسید خرید خود اسکرین شات بگیرید

رسید از خرید شما مدرکی مبنی بر خرید شما از سایت مربوطه است زیرا امکان دارد محصولی که سفارش داده اید با تآخیر به دست شما برسد یا اصلا نرسد در این صورت باید گزارش دهید و در صورت لزوم رسید را نشان دهید. در ضمن از رمز یکبار مصرف برای خرید های اینترنتی استفاده کنید چون افراد سودجو با رمز دوم به دفعات می توانند حساب بانکی شما را خالی کنند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

استقبال کشورهای دیگر از گز

 

جالب است بدانید ریشه اصلی گز به نوعی حلوا می رسد که به حلوا چوبه معروف است که در گذر زمان نامش تغییر کرد و به نام امروزی که به گز معروف است تغییر کرد. گز به عنوان یکی از شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی و شهر اصفهان نود درصد گز کشور را تآمین می کند. همچنین استفاده از هر گونه مواد طبیعی در آن، جایگاه به سزایی در بین محصولاتی که به کشور های خارجی عرضه می شوند دارد. از این نظر که گز به عنوان یک نوع شیرینی میان وعده در بین افراد جامعه طرفداران زیادی دارد. گز صادراتی با برند های مختلف و معروف شناخته شده اند که کاملا دارای استاندارد های بین المللی هستند و با این استانداردها تولید و بسته بندی شده و روانه ی بازار های بین المللی می شوند. همچنین با شرکت های بازرگانی معتبر داخلی و خارجی نیز همکاری می کنند.

 

مشخصه های گز باکیفیت

گز یکی از پر طرفدارترین شیرینی های سنتی اصیل اصفهان محسوب می شود که اصالت آن به قرن های گذشته برمی گردد و به عنوان سوغات در بین مردم دیگر شهر های ایران بسیار پر طرفدار است همچنین سالانه بسیاری از مردم ایران و توریست ها هنگام سفر به اصفهان، از خرید آن غافل نمی شوند.

بنابراین بهترین گزهای اصفهان نه تنها در ایران، بلکه در بازار های جهانی نیز شناخته شده و رقابت می کنند.

یکی از دلایلی که باعث شده گز در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد، ماندگاری و ارزش غذایی آن است.

در میدان نقش جهان مراکز تولید گز بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها به طور مستقیم این شیرینی را به دست مشتری میرسانند، همچنین می توانید در بازار های نقش جهان شاهد بر تولید گز در تولیدات این شیرینی باشید و همان موقع سفارش دهید.

گز در اصفهان با برند های مختلفی به فروش می رسند اما گز با کیفیت گزی است که ماندگاری بالایی داشته باشد و دارای درصد بالایی مغز پسته یا بادام باشد همچنین معیار قیمت گذاری برای گز متناسب با درصد مغزی است در آن به کار رفته.

هرچقدر درصد مغز آن بیشتر باشد قیمت آن افزایش میابد. معمولا اولویت گزهای صادراتی با گزهایی است که درصد بالایی مغز پسته یا بادام دارند و درجه یک هستند.

 

تولید و نگهداری گز صادراتی

گز از شکر، سفیده ی تخم مرغ، گلوکز، انگبین، گلاب و مغز های تازه تهیه می شود و زمان آماده شدن آن به 9 الی 10 ساعت می رسد. لازم به ذکر از که گز باید در محیطی خشک و خنک دور از نور نگهداری شود. همچنین در یخچال نیز ماندگاری خود را حفظ می کند.

یکی از دلایل دیگری که صادرات گز همیشه موفق است، ماندگاری آن در طولانی مدت است ولی به که در طول مسیر محصولات کز در معرض گرما و حرارت نباشند و بتوان محیط خشک و خنکی را برای محصولات فراهم کرد.

سطح تقاضا و میزان رضایت مندی مصرف کنندگان این نوع شیرینی اصیل ایرانی در سراسر جهان موجب شده که تا به امروز از تولیدات داخلی کشور سودهی داشته باشیم و بهترین کیفیت گز را به جهان عرضه کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ehsan Zamani