مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

کیفیت گز را چگونه تشخیص دهیم؟

 

گز یکی از پر طرفدارترین شیرینی های سنتی اصیل اصفهان محسوب می شود که اصالت آن به قرن های گذشته برمی گردد و به عنوان سوغات در بین مردم دیگر شهر های ایران بسیار پر طرفدار است همچنین سالانه بسیاری از مردم ایران و توریست ها هنگام سفر به اصفهان، از خرید آن غافل نمی شوند. بهترین گزهای اصفهان نه تنها در ایران، بلکه در بازار های جهانی نیز شناخته شده و رقابت می کنند. یکی از دلایلی که باعث شده گز در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد، ماندگاری و ارزش غذایی آن است. در میدان نقش جهان مراکز تولید گز بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها به طور مستقیم این شیرینی را به دست مشتری میرسانند، همچنین میتوانید در در بازار های نقش جهان شاهد بر تولید گز در تولیدات این شیرینی باشید و همان موقع سفارش دهید. گز در اصفهان با برند های مختلفی به فروش می رسند اما بهترین گز اصفهان گزی است که ماندگاری بالایی داشته باشد و دارای درصد بالایی مغز پسته یا بادام باشد همچنین معیار قیمت گذاری برای گز متناسب با درصد مغزی است در آن به کار رفته. هرچقدر درصد مغز آن بیشتر باشد قیمت آن افزایش میابد. در این مقاله شما را با تعدادی از انواع بهترین گزها و ویژگی های گز با کیفیت آشنا می کنیم.

 

انواع گز های

گز ممتاز سفارشی

گز لقمه پسته ای

گز لقمه گردویی

گز لقمه بادامی

گز لقمه فندقی

گز بدون مغز

گز سکه ای

گز بدون قند

گز خرمایی

گر انگبینی

گز کادویی

گز مخلوط

گز آردی

 

ویژگی های گز باکیفیت

اگر گز بافت نرم و تازه ای نداشته باشد دائما به دندان ها میچسبد به همین جهت استفاده از مواد طبیعی و باکیفیت در پخت گز اهمیت بالایی دارد، همچنین استفاده از شیرینی طبیعی و انگبین، ارزش غذایی بالایی دارد.

مغز هایی که در گز به کار می روند بسیار مقوی و سفیده ی تخم مرغی که در آن دخیل است سرشار از پروتئین است که ارزش غذایی بالایی را تآمین می کند.

گز ها در انواع قندی و بدون قند در بازار رایج است و افرادی که مبتلا به دیابت هستند می توانند از گزهایی استفاده کنند که دارای قند طبیعی یا بدون قند هستند.

گز ها اصولا دارای بسته بندی های جعبه ای هستند که طرح های سنتی و خاتم کاری زیبایی دارند و به عنوان سوغات و هدیه بسیار مناسب هستند.

ضمن اینکه اغلب گز ها دارای فاکتور های بهداشتی نیستند بهتر است از برند های شناخته شده و معروف استفاده شود که دارای مجوز هستند.

 

چگونه بهترین گز را بشناسیم؟

در هنگام خرید گز باید به یکسری نکات دقت کنید که در ادامه به توضیح برخی از آن ها می پردازیم. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مقدار مغز پسته یا بادامی است که در گز به کار برده شده و باید درصد مغز داخل آن با قیمت گز مطابقت داشته باشد.

قبل از خرید حتما یک نمونه گز تست کنید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

استفاده از درصد مغز کم تر و درج درصد بیشتر مغز بر روی بسته بندی برای فریب مشتری.

استفاده ی بیش از حد آرد در گز های آردی برای پرحجم و سنگین کردن بسته ی گز و در نتیجه نرم شدن بیش از حد گز و کاهش کیفیت آن.

کپی از برند های بهترین گز ها که منجر به کم فروشی و بد نام کردن برند اصلی گز می شود.

اکثر گزهای اصیل اصفهان دارای سایت و صفحه های تجاری هستند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که بتوانید از راه دور با انواع محصولاتشان آشنا شوید و از طریق عکس ها و مشخصات قیمتی که دارند بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ همچنین می توانید در حین مشاهده محصولات از مشاورین مربوطه کمک حاصل فرمایید اما قبل از سفارش حتما از صحت داشتن برند اصلی اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی