مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع لیزرهای پزشکی با کیفیت

 

تعمیر لیزر پزشکی را با بهترین تجهیزات در مرکز ما تجربه کنید تعمیر دستگاه لیزر چه پزشکی چه صنعتی چه زیبایی در حد توان و کاربرد را در مجموعه توانمند و کارآزموده ما انجام دهید.

 لیزر قطعه‌ای از جنس هادی می باشد که نورهایی با فرکانس‌های مختلف را به صورت تابش های تقویت شده در طول موج‌های مرئی و فرابنفش یا مادون قرمز با توان چند برابر تبدیل میکند. از جمله کاربردهای لیزر که امروزه بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته می توان به کاربرد های علمی، نظامی، پزشکی و صنعتی اشاره کرد.

جالب است بدانید که اختراع لیزر در سال ۱۹۵۸ شروع شد ویژگی هایی مثل همدوستی و توان بسیار بالا است که لیزر را برای این کاربردها مناسب می‌سازد. قابل ذکر است که کاربردهای لیزر در صنعت بسته به توان لیزر می تواند به دو گروه پردازش ماده و پردازش میکرو ماده تقسیم بندی شوند .در پردازش ماده لیزرهایی با توان نوری بالا KW1 بیشتر برای موارد صنعتی استفاده می شود.

لیزرهای با رنج توان ۵۰ تا ۳۰۰ w برای موارد جوشکاری انواع پلاستیک و لحیم کاری لیزری کاربرد فراوان دارد .

لیزر های بالای ۳۰۰ w برای لحیم کاری سخت، جوش پرتو لیزر و برش فلز استفاده می‌شود. درباره پردازشهای میکرو ماده باید بگوییم ، شامل تمامی  پردازشهای لیزری با توان زیر kw1 می‌شود این پردازش ها امروزه برای ساخت صفحه نمایش گوشی های هوشمند تبلت و LED کاربرد دارند همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم لیزرهای صنعتی و پزشکی کاربردهای فراوانی دارند که ما در ادامه این مقاله به تعدادی از این کاربردها اشاره می کنیم.

  • جوش پرتو لیزری
  •  دریل لیزری
  •  برش لیزری
  • مخابرات نوری
  • مسافت یاب لیزری
  •  بارکد خوانی
  • چاپگر سه بعدی
  • موس لیزری
  • اشاره گر لیزری

و کاربردهای پزشکی که می‌توان به آن اشاره کرد .

  • دندانپزشکی
  •  جراحی چشم
  •  حذف موهای زائد
  •  لیزر برای انواع جای جوش
  •  چشم پزشکی

و بسیاری از موارد دیگر.

کاربردهای علمی که لیزر دارد را می توان به

  •  سنجش از راه دور اتمسفری
  • پتروشیمی
  • طیف بینی پس بازتابگر

 اشاره کرد.

کاربردهای نظامی لیزر که شامل

 

  • جنگ افزار انرژی هدایت شده
  •  اسلحه های جدید لیزری می باشد

برش لیزری یک روش جدید و دقیق برای برش یک طراحی از انواع قطعه ها می باشد. به طور کلی امروزه سه نوع اصلی لیزر در بازار موجود می باشد قابل ذکر است که دستگاه های برش لیزر را یک یونیت کنترل شده می‌نامند.

 این کنترل کننده به کاربر امکان می‌دهد که دستگاه را بدون اتصال به کامپیوتر خارجی کنترل کند. اما وظیفه اصلی این کنترل کننده ها این است که به طور مداوم وضعیت های لیزر را حین انجام کار آنها را چک می‌کنند.

 همچنین پارامترهای دیگری را که روی عملکرد پرتو لیزر تاثیر می گذارند مانند فشار گاز لیزر بررسی می‌نمایند جالب است بدانید که کنترلر های لیزر توانایی این را دارند که لیزر را همزمان کنترل می کنند همچنین دارای پورت هایی برای اتصال موتور های مختلف برای حرکت دادن لیزر می باشند.

مجموعه فنی تخصصی ما با ده‌ها سال سابقه کار در تعمیرات دستگاه های لیزر پزشکی و دارای کادری متخصص و توانمند مفتخر است تعمیرات انواع دستگاههای لیزر پزشکی ،صنعتی و زیبایی را برعهده دارد و تجربه خوبی در زمینه تعمیرات دست آورده است. و تمام تلاش خود را انجام می دهد تا مشتریان رضایت کامل داشته باشند.

دستگاه های لیزر پزشکی اگرچه در رده های با کیفیت  و مجهز  محصولات پزشکی به حساب می‌آیند اما مشخص و واضح است که همانند دیگر محصولات پس از طی عمر مفید خود نیازمند سرویس و تعمیرات می‌شوند .

آگاهی از شیوه کار دستگاه ،به متخصصان و کارشناسان این حوزه کمک می‌کند تا در صورت خرابی و یا افت ، عملکرد دستگاه به سرعت آن را شناسایی کرده و عیب یابی کنند و نسبت به رفع حل آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 توجه داشته باشید که این کار یعنی تسلط و داشتن اطلاعات کافی در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری می باشد و داشتن تجربه در این زمینه کاملا ضروری است.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

خرابی انواع بردهای دستگاه های ونتیلاتور

 

در ادامه مطالب می خواهیم توضیحاتی راجع به تعمیر ونتیلاتور دهیم بعد از آن خدمات این مجموعه را برای شما بیان کنیم قبل از هر توضیحی می‌خواهیم راجع به اینکه دستگاه ونتیلاتور چیست ؟توضیح دهیم.

باید بگویم که دستگاه ونتیلاتور یکی از مهم ترین و حیاتی ترین دستگاهها در علم پزشکی می باشد .دستگاه ونتیلاتور که با نام دستگاه تنفس مصنوعی نیز شناخته می شود دستگاهی مجهز می باشد که کار تنفس را برای بیمارانی که قادر به نفس کشیدن نمی باشند راخت میکند.

این دستگاه ریه بیمار را از هوا و اکسیژن پر کرده یا به عبارتی عمل دم را به جای بیمار انجام می دهد جالب است بدانید نخستین بار دستگاه ونتیلاتور یا همان دستگاه تنفس مصنوعی مدرن را فردی به نام فارست برد در دوران جنگ جهانی دوم اختراع کرد .

از آن زمان تا به حال دستگاه ونتیلاتور دچار تغییرات زیادی شده است و پیشرفت های بسیاری نیز داشته است. اگر دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان یا خانه خراب شد و شما به دنبال تعمیر آن هستید با مرکز فنی تخصصی ما تماس گرفته و تعمیر دستگاه ونتیلاتور خود را برای عیب یابی به مجموعه ما بسپارید.

ما در مجموعه توانمند پیشرفته خود در اصفهان از تعمیرکارانی استفاده میکنیم که قادر به تعمیر انواع و مدلهای مختلف دستگاه ونتیلاتور میباشند.

تعمیرکاران ما همیشه آماده ارائه خدمات و تعمیر دستگاه ونتیلاتور برای شما هستند.

در ادامه می‌خواهیم بخشی از این خدمات را که در مرکز اما ارائه می‌شود به شما معرفی کنیم .

 

تعمیر بردهای الکترونیکی انواع دستگاه ونتیلاتور

 

 تعمیر و تعویض قطعات روی بردهای الکترونیکی انواع دستگاه ونتیلاتور

تعمیر مدار الکتریکی انواع دستگاه ونتیلاتور

 تعمیر و تعویض کردن انواع شیرهای دیجیتالی انواع دستگاه ونتیلاتور

عیب یابی کردن و تعمیر و تعویض حسگر جریان هوا در انواع دستگاه ونتیلاتور سرویس و تعویض انواع فیلتر در انواع دستگاه ونتیلاتور

تعمیر و تعویض بخش مرطوب کننده انواع دستگاه ونتیلاتور

تعویض و تعمیر لوله های دم و بازدم انواع دستگاه ونتیلاتور

تعمیر و تعویض ظرف جمع کننده انواع دستگاه ونتیلاتور

همانطور که در بالا اشاره کردیم مرکز تخصصی ما انواع تعمیرات را انجام داده و با نیروهای متخصص که در این زمینه فعالیت دارند توانسته به تعمیر انواع دستگاه های ونتیلاتور بپردازد.

 

انواع دستگاه ونتیلاتور

 

تعمیر انواع دستگاه ونتیلاتور در مجموعه ما انجام می شود به طور کلی دستگاه های ونتیلاتور به دو دسته تقسیم می شود که هر کدام از این دسته ها شامل انواع مختلفی می باشند .ما در ادامه به معرفی انواع دستگاه ونتیلاتور می‌پردازیم.

۱-دستگاه ونتیلاتور فشار منفی

 یکی از انواع دستگاه ونتیلاتور دستگاه ونتیلاتور فشار منفی می باشد . دستگاه ونتیلاتور فشار منفی جزو اولین و مهم ترین دستگاههای تنفسی مصنوعی می باشد که برای اولین بار موقع هم گیری فلج اطفال طراحی و ساخته شد.

 این نوع از دستگاه ونتیلاتور مارکردی متفاوت با دستگاه های ونتیلاتور، که امروزه می بینیم دارد .دستگاه ونتیلاتور فشار منفی محفظه ای است که تمام اطراف قفسه سینه و بدن بیمار به جز سر و گردن را می‌پوشاند.

بعد از آن با خالی کردن هوای درون محفظه  فشار منفی در درون محفظه ایجاد می‌شود و این کار باعث می‌شود تا قفسه سینه بیمار به بیرون کشیده شود یا به عبارتی ریه‌های بیمار گشاد شده و در نتیجه هوا از این روش وارد ریه بیمار می شود و بیمار می تواند به راحتی نفس بکشد.

۲-دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت

نوع دوم دستگاه های ونتیلاتور ،دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت می باشد .دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت همان دستگاه های تنفس مصنوعی است که امروزه در بیمارستانها و مراکز درمانی وجود داشته و مورد استفاده بیماران تنفسی قرار می گیرد روش کار دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت نسبت به نوع دستگاه ونتیلاتور فشار منفی متفاوت می باشد.

به این معنی که در این نوع از دستگاه های ونتیلاتور، هوا یا همان اکسیژن با فشار بیشتری نسبت به فشار اتمسفر در ریه های بیمار به جریان انداخته می شود و به این ترتیب می شود که جریان هوا در هنگام دم به ریه های بیمار وارد می شود دستگاههای ونتیلاتور فشار مثبت در چهار نوع وجود دارند.

دستگاه ونتیلاتور فشار ثابت ،دستگاه ونتیلاتور حجم ثابت، دستگاه ونتیلاتور زمان ثابت و دستگاه ونتیلاتور فرکانس بالا در مرکز ما انواع ونتیلاتور با بهترین تجهیزات و ابزار تعمیر شده و مهمترین هدف این مجموعه کسب رضایت مشتری می باشد با مجموعه ما در تماس باشید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

تهیه یوپی اس اورجینال

 

تمام مراکز شهرستانهای اطراف اصفهان از تعمیر یو پی اس ups در اصفهان کمک می‌گیرند.

بهترین و پیشرفته ترین مرکز با امکاناتی به روز و مدرن و متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در اصفهان وجود دارند که تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بهترین خدمات را به مشتری ارائه دهند .

مجموعه ما از به روز ترین تجهیزات فنی برای تعمیر انواع ups استفاده می کند و در این زمینه کلیه خدمات لازم مثل  سرویس و نگهداری و تعمیر انواع مختلف یو اس پی از جمله یو اس پی اس فاراتل یو اس پی apc و یو پی اس کرکره برقی با توان های مختلف را انجام می دهد.

 مرکز توانمند ما دلایل خرابی یو پی اس های مشترک را به صورت کامل بررسی و شناسایی میکند تمامی ups  ها تا ده هزار ولت آمپر برای این سرویس پذیرفته خواهند شد.

و اطلاعات جامع و کاملی با جزئیات کامل و همچنین توضیحاتی در مورد قیمت تعمیر اگر از نظر اقتصادی ارزش داشته باشد و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. متخصصان مرکز ما اگرمتوجه شوندکه تعمیر یو پی اس از نظر اقتصادی به صرفه نباشد توصیه‌ها و قیمت دستگاه جایگزین را به مشتری پیشنهاد می‌دهند.

  • در مرکز تخصصی ما خدماتی مثل تعویض خازن های AC
  •  تعویض و رفع مشکل ترانس
  •  رفع مشکلاتی که از استفاده نادرست باتری به وجود آمده است
  • عدم عملکرد یو پی اس در حالت باتری عدم سوئیچ بین برق  شهر و باتری
  • رفع لحیم سردی
  •  تاخیر و قطع لحظه‌ای ولتاژ هنگام سوئیچ از برق شهربه باتری
  • عیب یابی و تعمیر مدار sps و غیره انجام می شود .

که شما مشتری عزیز و گرامی می توانید با مراجعه به این مرکز از خدمات گسترده آن بهره مند شوید.

 اگر امکان داشته باشد تعمیرکاران مجموعه ما یو پی اس خراب شما را تعمیر خواهند کرد در غیر این صورت توصیه های خود را برای شما بازگو می کند.

 

مشکلات رایج در یوپی اس ups

 

از جمله مشکلات رایج در یو پی اس ups که می‌توان در ادامه این مطالب به آنها اشاره کرد عبارتند:

 از دستگاه اصلاً روشن نمیشود که علت این را باید در کابل های ورودی، فیوز های ورودی ،برد اصلی و برد صفحه نمایش بررسی و جستجو کرد.

معمولا دستگاه روشن می‌شود اما خروجی نمی دهد و دلیل آن عملکرد صحیح کابل ها می باشد که خروجی آن را باید تست کرد.

باتریها و اتصالات قسمت اینورتر و فیوزهای خروجی را باید بررسی کرد.

باتری یو پی اس ups شارژ نمیشود  فیوزهای ورودی و ارتباطات باتری را چک کنید ممکن است باتری ها یا قسمت شارژ یو پی اس عیب دار شده باشند.

  در اینجور مواقع دستگاه ارور می دهد

دستگاه از نظر بار اضافی را بررسی کنیم قسمت میکرو دستگاه و مدارهای مربوط به باتری ها ،فن ها و سنسورهای دستگاه از نظر سلامت باید چک شوند در بعضی مواقع ممکن است برد نیز معیوب باشد.

مرکز تعمیر ups در اصفهان تمام تلاش خود را می‌کند تا مشکلاتی نظیر مشکلات بالا را برطرف کند.

این مجموعه با حضور چند دهه فعالیت در این زمینه و دهها نیروی متخصص و کاردان توانسته به تعمیرگاه حرفه ای و در راس تمام تعمیرگاه های باتجربه در اصفهان نائل شود.

باتری های ups  قابلیت تعویض و شارژ شدن را دارند باتری ها قابل استفاده در یو پی اس فقط باتری های ثانویه با قابلیت شارژ شدن میباشند این باتریها با در نظر گرفتن مواردی دارای قسمت و ضریب اطمینان های مختلفی می باشند.

این موارد را این طور می‌توان بیان کرد: محدودیت های محیطی شامل رطوبت دما محیط های با قابلیت انفجار بالا, اثرات محیطی باطری و غیره را دارند.

 راندمان چرخه شارژ و دشارژ را دارند محدودیت‌های مربوط به ساختار و مشخصات فیزیکی مثل ابعاد ، وزن، ایجاد گازهای مربوط به دوره شارژ و دشارژ مطمئن باشید که دستگاه‌هایی که به مرکز ما آورده میشود برای تعمیرات ،کارشناسان بعد از برطرف کردن عیب، آن وسیله را در حضور شما تست کرده و سلامت آن را تایید می کنند و پس از آن به مشتری تحویل می دهند .البته در نظر داشته باشید به محض خروج از این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال دستگاه نخواهند داشت.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

انواع برد مخصوص لوازم پزشکی

 

خوشبختانه امروز تعمیر برد تجهیزات پزشکی در سراسر ایران با بهترین و پیشرفته ترین امکانات توسط متخصصان کارآزموده و خبره انجام می‌شود.

تعمیرات برد شامل تعمیر لوازم ورزشی و تجهیزات و لوازم پزشکی می‌شود جالب است بدانید که تعمیر انواع برد لوازم پزشکی توسط متخصصان ویا زیر نظر کارشناسان انجام می‌ گیرد.

هر نوع برد یا مادر برد هر دستگاهی قابل تعمیر است به شرط این‌که تعمیرات را دست کاربلد و با تجربه ،این کار بدهید.

در مجموعه ما انواع تعمیر تجهیزات پزشکی ،تعمیر تردمیل ،تعمیر برد لوازم خانگی ،تعمیر برد صنعتی، تعمیر برد ترازوی دیجیتال، تعمیر صندلی ماساژور ،تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی و غیره زیر نظر بهترین تعمیرکار و افرادی با تجربه انجام می شود.

 اگر قصد دارید که برد وسایل پزشکی خود را تعمیر کنید حتماً  نزد بهترین تعمیرکار بروید تا بعد از مدتی دچار مشکلات بزرگتری نشوید.

اینکه بعد از چند ماه دوباره برد وسیله شما دچار مشکل شود و یا تعمیرکار با تجربه و خبره نباشد از مشکلاتی است که ممکن است پس از مدتی برای تجهیزات پزشکی شما پیش بیاید.علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی نیز برای شما هزینه دارد.

تعمیرات تجهیزات پزشکی ویا لوازم ورزشی شامل تعمیر بردهای الکترونیکی آنها می‌شود. در مجموع این طور می‌توان بیان کرد که لوازم پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی و لوازم ورزشی که برق می باشند ،شامل بخش های الکترونیکی و قسمت مکانیکی یک دستگاه می باشند.

مجموعه ما با بهترین امکانات و متخصصان و تعمیرکارانی با تجربه و حرفه‌ای تمام تعمیرات بردهای لوازم پزشکی ،تعمیرات برد دستگاه های آزمایشگاه ها و تعمیر برد لوازم ورزشی را به بهترین نحو انجام می‌دهد و مشتری از مجموعه ما بسیار راضی می باشد.

 

وظایف تعمیرات  تجهیزات پزشکی

 

 

در مجموعه پیشرفته و به روز ما خدمات ویژه و بسیار خوبی برای تعمیرات برد وسایل پزشکی انجام می‌شود. انواع خدمات و تعمیرات در این مجموعه را اینطور می توان بیان کرد:

  •  تعمیر برد دستگاه هایی که صنعتی هستند و تک فاز و سه فاز می باشند.
  •  انواع تعمیرات پاور دستگاه پزشکی و تغذیه تجهیزات پزشکی
  •  انواع تعمیرات برد لوازم آزمایشگاهی و تجهیزات بیمارستانی الکترونیکی
  •  تعمیر برد تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی که شامل برد و پنل می شود تعمیر برد اسکی فضایی تعمیر برد دوچرخه ثابت باشگاهی
  •  تعمیر برد انواع صندلی ماساژور و ماساژور پا.
  • تعمیر انواع برد دستگاه چاپ شامل برد تغذیه و مین برد
  • تعمیر برد بند و فلکسی دستگاه چاپ
  • عیب یابی کردن تغذیه های سوئیچینگ دستگاه های خاص صنعتی
  •  تعمیرات یو پی اس و برق اضطراری تعمیرات انواع لوازم خانگی
  •  تعمیر برد جاروبرقی، پنکه و مایکروفر تعمیر برد دستگاه بافندگی جوراب بافی و برد چرخ گلدوزی

اگر لوازم و تجهیزات پزشکی شما خراب باشد ابتدا لازم است یک تعمیرکار ماهر پیدا کنید تا بتواند اشکال دقیق آن را جستجو کرده و این اشکال را به بهترین صورت برطرف کنند.

 جالب است بدانید مجموعه ما با چندین دهه تجربه و تلاش توانسته تعمیر انواع برد های دندانپزشکی را انجام دهد. دستگاهای بیهوشی را تعمیر کرده و خرابی برد آنها را تعمیر می کند .تعمیر دستگاههای سی تی اسکن جزو کارهای تعمیرکاران با تجربه مجموعه ما می باشد.

از دیگر خدماتی که می‌توان گفت در این تعمیرگاه بزرگ و پیشرفته انجام می شود تعمیرات دستگاه های جراحی و تعمیر لوازم اتاق عمل، تعمیر دستگاههای توانبخشی، تعمیر تجهیزات بیمارستانی شامل تعمیر اسپیرومتر، تعمیر انواع دستگاهها و تجهیزات آزمایشگاهی، تعمیر مانیتور ها و تعمیر ال سی دی های معمولی،تعمیر انواع میکروسکوپ، تعمیر انواع ابزارهای پزشکی، تعمیر تجهیزات آموزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی ،تعمیر دستگاههای رادیوگرافی و تعمیر دستگاههای سونوگرافی میباشد.

در این مجموعه نیروهای کاردان می دانند که قبل از کار با برد الکترونیکی آن را باید ابتدا  تمیز کرده و گرد و غباری که روی آن است را از بین ببرند. چون گردو خاک به مرور زمان باعث می شود که حرارت برد الکترونیکی بالا رود .این گرد و غبار برای قطعات الکترونیکی بسیار مضر میباشد .

اما نیروهای حرفه‌ای در مجموعه ها می دانند که موقع تمیز کردن قطعات الکترونیکی باید مواظب باشند تا آسیبی به این قطعات وارد نشود.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

فروشگاه های خرید لوازم حیوانات خانگی

 

در آمریکا و کشورهای اروپایی حیوانات‌ خانگی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره خانواده‌ها دارند، از همین جهت اهمیت بسیاری به نگهداری از حیوانات خانگی داده میشود. به طوری که در بسیاری از شهرهای آمریکا مسابقات حیوانات زینتی و حیوانات خانگی مختلف برگزار می‌شود.

این مسابقات معمولاً در موضوعات مختلف مانند آرایش و ظاهر حیوانات خانگی، حرکات‌نمایشی و... برگزار می‌شود.

 

امروزه در ایران نگهداری حیوانات خانگی بیشتر جنبه تقلید از سبک زندگی اروپایی و امریکایی دارد، از همین رو افراد علاقه مند جهت خرید حیوانات خانگی می توانند به پت شاپ ها مراجعه نمایند.

 

منظور از پت شاپ چیست؟

به مرکز فروش لوازم حیوانات خانگی پت شاپ گفته می شود.

پت شاپ ترکیب دو کلمه انگلیسی پت و شاپ می باشد. که پت به معنای حیوان خانگی و شاپ به معنای فروشگاه یا مرکز خرید می باشد.

امروزه در بسیاری از پت‌شاپ ها علاوه بر فروش لوازم حیوانات خانگی خود حیوانات نیز به فروش می رسند.

 

انواع لوازمی که در‌ پت شاپ ها به فروش میرسد:

- خوراکی ها و غذای حیوانات خانگی

- مکمل های دارویی

- لوازم آرایشی بهداشتی حیوانات خانگی

- انواع قفس و باکس حیوانات

- انواع تشویقی و اسباب بازی ها

 

امروزه بسیاری از پت شاپ ها هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام به فروش لوازم حیوانات می کنند.

در پت شاپ های آنلاین، فروش لوازم ها به وسیله پیک موتوری، پیک فروشگاه و یا حتی پست اکسپرس به دست مشتری می‌رسد.

شایان ذکر است که تمامی لوازم مربوط به حیوانات خانگی در اکثر پت شاپ های اینترنتی به فروش میرسد و تفاوتی با فروشگاه حضوری ندارد.

 

پت شاپ حضوری یا اینترنتی؟

پت شاپ حضوری

به فروشگاه‌ و مغازه‌هایی گفته می‌شود که در شهرهای مختلف وجود دارد و شما برای خرید حضورا به آنها مراجعه می‌کنید.

در این فروشگاه‌ها هرچیزی که برای مراقبت از حیوانات خانگی‌ نیاز داشته باشید وجود دارد.

در حال حاضر در شهرهای بزرگ ایران پت‌شاپ‌های متعددی وجود دارد و پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند. اما تعداد این فروشگاه ها در شهرهای کوچک‌تر کمتر است و حتی در برخی از شهرها و شهرستان ها متاسفانه یک فروشگاه لوازم حیوانات خانگی هم وجود ندارد!

 

از جمله معایب فروشگاه های حضوری:

- عدم وجود فروشگاه لوازم حیوانات خانگی در تمام شهرها

- دور بودن پت شاپ به محل زندگی بعضی از افراد

- پت شاپ های موجود در شهرهای بزرگ نیازمند وقت و هزینه زیاد می باشد.

- پایین بودن تنوع محصولات یک فروشگاه

- اتمام موجودی محصول مورد نظر در فروشگاه

 

آیا به هر فروشگاه پت شاپ  می‌توان اعتماد کرد؟

در حال حاضر فروشگاه‌های زیادی تأسیس شده‌اند که غذا و سایر نیازهای مورد نیاز حیوانات را تأمین می‌کنند، اما نمی‌توان گفت که همه‌ی آن‌ها محصولات با کیفیتی را عرضه می‌کنند.

سالم بودن و استاندارد بودن غذا یکی از شرایط اصلی نگهداری از حیوانات است که موجب سلامت حیوان خانگی شما می‌شود.

از همین رو خرید محصولات مورد نیاز برای این حیوانات باید از فروشگاه‌های معتبر انجام شود.

 

جهت خرید محصولات با کیفیت برای حیوان خانگی خود از بهترین پت شاپ در اصفهان، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

 جراحی بیماری های خاص حیوانات

 

نگهداری از حیوانات خانگی جدا از هرگونه شیرینی و لذت هایی که به همراه دارد ممکن است سختی هایی نیز داشته باشد. مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی موجودات تاثیر بگذارد؛ عواملی همچون تغذیه، محیط زندگی و بهداشت حیوانات می باشد، که در صورت عدم رسیدگی به آن، بیماری های مختلفی می تواند به حیوانات شما حمله کند.

 

بیماری در حیوانات به دو دسته؛ بیماریهای خاص حیوانات و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات تقسیم می‌شود.

 

دلایل بروز بیماری:

- غذای ناسازگار با بدن حیوان

- انواع باکتری‌ها و میکروب ها

- انگل ها

- محل و شرایط زندگی

 

نشانه‌های اولیه در هنگام بروز بیماری:

- استفراغ

- اسهال

- چشم های خشک یا قرمز

- بی حالی و سستی طولانی مدت

- تغییر در اشتها

- تب و دمای بالای بدن

- تغییر ادراری

- سرفه یا صدای ناهنجار

 

بیماری های خاص در حیوانات:

صرع

نشانه اصلی این بیماری تشنج و لرزش حیوان می‌باشد و برای درمان آن نیاز به داروهای تخصصی می‌باشد که لازم است با دامپزشک حیوان خود مشورت نمایید.

 

دیابت

از شایع ترین بیماری حیوانات به خصوص سگها به شمار می‌رود.

رایج ترین علائم این بیماری شامل؛ کاهش وزن ناگهانی، افزایش تشنگی و گرسنگی، ادرار زیاد، بیحالی و خستگی می‌باشد.

جهت درمان این بیماری باید به دامپزشک مراجعه شود.

 

بیماری مشترک حیوان و انسان

هاری

هاری یکی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیز میباشد. هاری نوعی از بیماری ویروسی می باشد که مغز و نخاع تمام پستانداران از جمله گربه ها، سگ ها و انسان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عامل این بیماری یکی از خطرناک ترین ویروس های شناخته شده تا به امروز می باشد. این بیماری قابل پیشگیری خواهد بود ولی در صورت مبتلا شدن دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

این بیماری معمولاً از طریق گاز از حیوان آلوده به حیوان دیگر منتقل می شود و در فضای باز یا هر جایی که سگ یا گربه واکسینه نشده وجود داشته باشد می‌تواند شیوع یابد.

از جمله علائم رایج این بیماری، مواردی همچون: تغییر در رفتار، طب، حساس شدن، حمله کردن، پنهان شدن در محیط های تاریک، فلج شدن پاهای عقب، خوردن اشیای غیر معمول، کف کردن دهان، ضعف، قفل شدن عضلات گلو و فک، تشنج و مرگ ناگهانی می باشد. متاسفانه این بیماری راه درمانی ندارد.

جهت درمان و رسیدگی به هر یک از مشکلات ذکر شده، همچنین ارتباط با بهترین جراح حیوانات در اصفهان برای جراحی و رفع انواع مشکلات پیش آمده برای حیوان خانگی خود، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

جراح و درمان حرفه ای حیوانات 

 

جراحی بافت سخت:

- جراحی های ارتوپدی شامل شکستگی ها، در رفتگی های استخوان ها و مفاصل

- جراحی های ستون فقرات شامل در رفتگی، شکستگی و دیسک بین مهره ای

- پیوند استخوان و عفونت های استخوانی

- قطع عضو

- اختلالات تاندون و عضلات

 

جراحی بافت نرم:

جراحی بافت نرم حیوانات، شامل جراحی اختیاری و اجباری می باشد.

جراحی بافت نرم حیوانات اختیاری شامل؛

عقیم کردن حیوان و جراحی های (فقط دم حیوان به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی) می باشد.

برای جراحی های اختیاری لازم به گرفتن وقت قبلی است و حیوان باید 8 تا 10 ساعت قبل از عمل ناشتا باشد.

جراحی اجباری شامل؛ عفونت رحم، بیرون زدگی چشم، بیرون زدگی آلت (ماده و نر)، برگشتگی و پیچ خوردگی روده ها، بریدگی ها و سوختگی های شدید می شود که در این موارد باید در سریع ترین زمان اقدام به جراحی بافت نرم حیوانات صورت گیرد.

 

- جراحی دستگاه های ادراری و تناسلی شامل؛ جراحی های کلیه، مثانه، مجاری ادراری، رحم، تخمدان و پستان

جراحی های دستگاه های گوارشی شامل؛ غدد بزاقی، زبان، مری، معده، روده، مقعد، کبد و لوزالمعده

- جراحی های دستگاه تنفس و قفسه صدری شامل؛ تیغه بینی، حفره بینی، سینوسها، کام نری، نای، ریه ها و دیافراگم.

- جراحی های ترمیمی و مدیریت زخم شامل؛ پیوند پوست، سوختگی و ...

- جراحی های سر و گردن شامل؛ جراحی گوش، چشم و پلک

 

جراحی سنگ مثانه سگ

بسته به این که کدام نوع سنگ در مثانه سگ شما وجود دارد، تغییرات رژیم غذایی برای حل کردن سنگ ممکن است توسط دامپزشک شما توصیه شود. سنگ‌های استروویت اگر که مشکل‌ساز نباشد، شایع‌ترین نوع سنگ هستند که ممکن است با تغذیه و رژیم غذایی خاصی از بین بروند. اگر با تغذیه از بین نرود با جراحی سنگ مثانه سگ خارج میشود . از تغییرات رژیم غذایی بیشتر برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌ها و یا درمان سنگ‌هایی که به تازگی تشکیل شده‌اند و مشکل جدی را ایجاد نمی‌کنند، کمک گرفته می‌شود.

 

جراحی سنگ مثانه سگ ، رایج‌ترین درمان برای سنگ‌های مثانه است. اکثرا وجود سنگ‌ها در مثانه مشخص نمی‌شوند و به آن پی نمی‌برند تا زمانی که سگ شما به طور جدی در معرض این مشکل قرار گرفته باشد. اینکه برای هفته‌ها یا ماه‌ها صبر کنید تا ببینید تغییر رژیم غذایی مشکل سگ شما را حل می‌کند یا نه، ایده چندان درستی به نظر نمی‌رسد. ممکن است سنگ باعث مشکلات بیشتری برای سگ شود، مانند ناتوانی در ادرار کردن , که در این صورت باید جراحی سنگ مثانه سگ توسط دامپزشک انجام گیرد .

 

انحلال با دستگاه‌های فراصوت، یک روش غیرمعمول برای درمان سنگ‌های مثانه است. این روش در بیمارستان‌های خاص تخصصی دامپزشکی موجود است و با استفاده از امواج اولتراسونیک، سنگ‌های داخل مثانه را می‌شکند. پس از شکسته شدن به قطعات کوچک ، سنگ‌ها می توانند پس از باز شدن مجرای ادراری از مثانه خارج شوند.

همچنین، ممکن است سنگ‌های بسیار کوچک با محلول سالین نیز خارج شود. برخی از سنگ‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که از طریق باز کردن دستگاه ادراری، بدون این که به شکستن آن‌ها با اولتراسونیک نیاز باشد، خارج می‌شوند. دامپزشک شما می‌تواند آن‌ها را از مثانه با استفاده از کاتتر و محلول سالین در یک سرنگ خارج کند.

 

خارج کردن سنگ با جراحی سنگ مثانه سگ

جراحی سنگ مثانه سگ را زمانی انجام می‌دهند که درمان‌های دیگر موثر نبوده باشد؛ یعنی سنگ از جنسی باشد که با دارو از بین نرود و یا اینقدر بزرگ باشد که با روش آب‌درمانی نتواند از بدن خارج شود. در جراحی سنگ مثانه سگ بخشی از مثانه برش داده می‌شود. برای همین سگ، به خصوص اگر مسن باشد، در معرض خطرات بیهوشی قرار می‌گیرد. بعد از جراحی سنگ مثانه سگ باید رژیم غذایی خاصی داشته باشد، تا از تشکیل مجدد سنگ جلوگیری شود.

 

 

تمامی خدمات جراحی حیوانات در اصفهان با مدرن ترین تجهیزات توسط متخصصین جراحی دامپزشکی ارائه می گردد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

ویژگی های یک کلینیک دامپزشکی

 

دامپزشکی مجموعه‌ای می باشد که وظیفه آن حفاظت از بهداشت جمعیت دامی و جلوگیری از سرایت بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد.

 

تاثیر دامپزشکی بر اقتصاد کشور

پس از نفت بیشترین نقدینگی مختص به سرمایه های دامی می باشد. از همین رو می توان از دامپزشکی به عنوان یکی از عوامل اصلی حفاظت از سرمایه های دامی کشور در رونق اقتصاد جامعه نام برد.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی wto صادرات کالاهایی از قبیل فرآورده‌های خام همچون؛ پوست، تخم مرغ، عسل، گوشت قرمز، ماهی، مرغ و ... فقط با گواهی قرنطینه دامپزشکی کشور مبدا امکان پذیر می باشد و همین امر نشان دهنده نقش کلیدی سازمان دامپزشکی در صادرات و رونق اقتصادی کشورها می باشد.

می‌توان گفت که اساس و پایه بهداشت و سلامت جوامع انسانی به بهداشت دام و فرآورده های آن بستگی دارد. امروزه دامپزشکی توانسته است که علاوه بر تخفیف و از بین بردن راه های انتشار بیماری در دام ها و حیوانات، در جلوگیری و توقف چرخه انتقال بیماری و آلودگی ها از دام و فرآورده های خام دامی به جمعیت های انسانی نقش بزرگی ایفا کند.

 

تاثیر دامپزشکی بر اقتصاد روستایی

دامپزشکی در تامین امنیت غذایی، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی نقش بسیار مهمی دارد و در بحث زیر ساخت‌ها یکی از نهاد‌های تاثیر گذار در توسعه پایدار جامعه است.

عمده فعالیت دامپزشکی در سرتاسر کشور در راستای یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های این صنف، یعنی کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی، در روستا‌ها گسترش یافته و نقش مهمی در حفظ اشتغال و معیشت روستا به عهده گرفته است.

امروزه به کمک تلاش نیرو‌های دامپزشکی، اقدامات ارزشمندی در حوزه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در جریان است، که همین امر نقش چشمگیری در جریان حیات و اقتصاد روستایی به دنبال داشته است.

 

دامپزشکی، محافظ سلامت و سرمایه

سازمان دامپزشکی وظیفه حفاظت و حراست از سرمایه دامی کشور، که از اتفاق سرمایه پویا دائمی و مولد می باشد را، به عهده دارد.

امروزه با توجه به پیدایش ۸۵۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام، دامپزشکی در خط مقدم تامین سلامت و امنیت تولیدات دامی و غذایی قرار گرفته است. همچنین علاوه بر وظیفه اصلی خود یعنی تامین سلامت دام و تولیدات دامی، حفظ و حراست از سرمایه های دامی را به عهده دارد. به همین دلیل شناخت توزیع فضایی واحدهای تولید دامی و دامپزشکی ها و میزان بهره مندی این واحد ها از خدمات دامپزشکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

امروزه ایران جزو ۱۰ کشور برتر تولیدکننده مرغ و تخم مرغ در دنیا و یکی از مهمترین صادر کنندگان عمده مواد لبنی در منطقه به شمار می رود؛ چراکه توسعه این صنایع با تلاش دست‌اندرکاران بخش دام و حضور به موقع دامپزشکان در بهترین کلینیک دامپزشکی اصفهان و سایر نقاط مختلف کشور، صورت گرفته است.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

از کجا به حرفه ای بودن یک دامپزشک پی ببریم؟

 

دامپزشکی علم شناخت بیماری های دامی اعم از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان یا بیماری های خاص دام، پیشگیری از بیماری ها، معالجه بیماری ها و همچنین علم تغذیه انسان و دام می باشد.

 

دامپزشک کیست؟

دامپزشک متخصصی است که از وضعیت سلامتی حیوانات محافظت می کند. دامپزشک، بیماری های حیوانات را تشخیص داده و کنترل می کند و حیوانات بیمار و آسیب دیده را درمان خواهد کرد. آنها همچنین به صاحبان و مالکان حیوانات در مورد مراقبت صحیح از آنها توصیه های لازم را ارائه می دهند.

از طرف دیگر یک دامپزشک وظیفه مبارزه با بیش از ۴۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد. بیماریهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به انسان منتقل شده و حیات او را به مخاطره می اندازد و بالاخره دامپزشکان در حفظ محیط زیست نقش بسزایی دارند چرا که به مبارزه با بیماری های وحوش و همچنین بیماری های مشترک بین انسان و وحوش می پردازند.

 

انواع خدمات دامپزشکی:

- خدمات درمانی، بویژه تشخیص و درمان

- تولید داروهای دامپزشکی

- بهداشت عمومی و حفاظت از سلامت انسانها از قبیل بازرسی بهداشتی از محصولات و فرآورده های دامی و بیماریهای مشترک انسان و دام

- چک آپ های ماهیانه

- نظافت و شستشوی حیوانات و تهیه مایحتاج آن ها

 

 

چالشهای روبرو در زمینه دامپزشکی

- مصرف خودسرانه و فروش غیر مجاز دارو به دامداران و مصرف کنندگان توسط افراد بدون صلاحیت

- آسیب شناسی ارائه خدمات دامپزشکی و توسعه فعالیتهای بخش غیردولتی

- عدم وجود انگیزه و رضایت شغلی

- نداشتن امنیت شغلی و عدم سود دهی مناسب کلینیک های خصوصی و اجبار دامپزشکان برای فعالیت در شغل های ثانویه

- بی میلی تولید کنندگان به استفاده از خدمات دامپزشکان و عدم تمایل به پرداخت هزینه

- عدم وجود صمیمیت و اعتماد کافی بین همکاران دامپزشکی در بازار کار و بخشهای مختلف دامپزشکی

- عدم آشنایی جامعه با نقش مهم دامپزشکی در ارتقاء سلامت

- فرصتهای اجتماعی و اقتصادی محدود برای دامپزشکان و خانواده آنها در مناطق دور افتاده که به کارمشغول هستند

 

با افزایش روز افزون نگهداری از حیوانات خانگی در میان افراد مختلف نیاز به دامپزشکی ها نیز افزایش پیدا کرده. به همین جهت هر روزه در سطح شهر شاهد تاسیس مراکز دامپزشکی متعددی هستیم که به ارائه ی خدمات به حیوانات و صاحبین آن ها می پردازند.

کلینیک دامپزشکی ما یکی از مجهزترین کلینیک های دامپزشکی می باشد که در آن می توانید زیر نظر مجرب ترین پزشکان و بهترین دامپزشک در اصفهان به وضعیت حیوانات خانگی خود رسیدگی شود

 

 

 

 

  • ehsan Zamani