مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۲۸ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه های بهداشتی بسته بندی مواد غذایی

 

 

دستگاه بسته بندی ماکارونی انتخاب شما به عنوان یک مصرف کننده محصولات غذایی با بسته بندی های مناسب میباشد وجود دستگاه های بسته بندی برای تمامی تولید کنندگان محصولات غذایی الزامیست .

 

 زیرا محصولات غذایی را سالم تا زمان رسیدن به دست مشتری از عوامل محیطی حفظ نموده شرکت مجموعه ی ما اقدام به تولید دستگاه های بسته بندی در اندازه و مدل های متنوع نموده و از این طریق رضایت کامل مشتریان را به خود جلب می نماید.

 

بخش های مختلف دستگاه بسته بندی شرکت مجموعه ی ما را این طور می توان شرح داد:

 

  • رول گیر

 

 یک میله چرخان در بالا و پایین دستگاه تعبیه شده است .رول سلفون بسته بندی در روی آن قرار گرفته ، و با چرخش خود

رول را برای بسته بندی به قسمت سلفون زنی هدایت و بسته هایی با عرض ۶ الی ۱۶۰ میلی متر را بسته بندی می کند.

 

  • الکتروموتور

 

 تولید نیروی جنبشی با استفاده از نیروی برق،

با قدرت بالا سبب به حرکت درآوردن نوار نقاله، فک های

حرارتی و اجزای متحرک شده.

 

  • نوار نقاله 

 

حرکت اجزای متحرک با سرعت مشخص

محصول را در طول دستگاه هدایت و انرژی خود را از الکتروموتور تامین می نماید.

 

سیستم شمارشگر

 

 در انتهای دستگاه برای شمارش تعداد

بسته های بسته بندی تعبیه شده است.

 

  • سیستم ذخیره اطلاعات

 

 شامل یک مموری برای ذخیره اطلاعات

بسته بندی محصولات متنوع در دستگاه تعبیه شده است.

 

  • سیستم تاچ اسکرین

 

 دارای صفحه نمایش لمسی ، با در اختیار

قرار دادن تمامی اطلاعات مورد نیاز اپراتور می باشد.

 

طرز کار دستگاه بسته بندی ماکارونی شرکت مجموعه ی ما این دستگاه در دو مدل مختلف به صورت سلفون از زیر یا سلفون از بالا بر اساس درخواست مشتری را برعهده دارد.دستگاه بسته بندی ماکارونی محصول ابتدا توزین تا مطابق

با نوع بسته آماده گردد ، پس از آن ماکارونی ها بر روی نوار نقاله

به صورت عرضی قرار می گیرد. 

 

دستگاه از نوع سلفون از زیر بوده و حرکت آنها به بخش سلفون زنی، ماکارونی ها را یک سلفون به طور کامل پوشش می دهد و لبه های سلفون توسط دو عدد میله به هم نزدیک ، وبا فک حرارتی دوخته می شود.

 

قرارگیری ماکارونی ها در محل صحیح سلفون توسط سیستم متریک می باشد. دو لبه ابتدایی و انتهایی هنگام پرس مانع به هم چسبیدن دو لبه نشوند و به وسیله یک کاتر که در انتهای دستگاه تعبیه شده از هم جدا و تک تک از دستگاه خارج می شوند.

 

جنبه اقتصادی دستگاه این دستگاه برای تولید کنندگان محصولات غذایی دارای صرفه اقتصادی می باشد، زیرا به

صورت اتوماتیک با سرعت بالا در مدت زمان کم تعداد زیادی از محصولات را بسته بندی نموده .وبا کمترین میزان مصرف برق کار شما را آماده می کند.

 

پیش نیازهای دستگاه بسته بندی ماکارونی شرکت مجموعه ی ما آماده سازی محیط استقرار دستگاه ، وجود فضای بزرگ ، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی ، استفاده از نیروی انسانی ، منابع تغذیه ،توان مصرفی برابر با ۲.۵ کیلووات ساعت

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

سوغات معروف کرمان

 

 

دستگاه بسته بندی کلمپه در کرمان بسیار کارایی دارد چون کلمپه از شیرینی های سنتی کرمان بوده که چنانچه به صورت بسته بندی شده تولید شود پخش و توزیع عمده و زیاد آن بسیار ساده تر و آسان تر خواهد شد.

 

بسته بندی در ماندگاری کیفیت محصولات غذایی تاثیر بسیار زیادی دارد به‌طوری که چنانچه محصولات غذایی مانند شیرینی کلمپه در بسته بندی های بهداشتی و زیبا قرار گیرد و تولید شود شاهد افزایش فراوان مشتریانی خواهیم بود که به خرید و توزیع این محصول در سراسر ایران علاقه خواهند داشت.

 

به همین دلیل مرکز ما به فکر این افتاد تا با ساخت دستگاه بسته بندی کلمپه پیشرفت هر چه بیشتری بسته بندی این محصول و مواد غذایی کمک شایان توجهی کند برای بسته بندی باید از پوشش هایب مانند کاغذ مومی، محتوای پوشش دار،سلفون  وآلومینیوم استفاده کرد که انواع این پوشش ها و روکش ها قابل نصب شدن بر روی این ماشین بسته بندی می باشد.

 

از ویژگی های این دستگاه می توان امکان بسته بندی نمودن ۶ محصول با حافظه ایی که در آن تعبیه شده است اشاره کرد. همانطور که اطلاع دارید تولیدکنندگان مواد غذایی نیازمند دستگاه بسته بندی هستند که کیفیت محصول را حفظ کرده و از فساد و خرابی و نفوذ آلودگی به محصول، خشک شدن و جذب رطوبت و بوی محیط جلوگیری کند.

 

مهمتر از همه شکل ظاهری جذاب و زیبایی داشته و توجه مصرف کننده را به خود جلب کند در واقع مشتری پسند باشد ضمن اینکه مصرف کنندگان کیک و کلوچه و کلمپه به نرمی و لطافت و حفظ بافت این محصول توجه ویژه داشته و ترجیح می‌دهند کیم وکلوچه  تازه و نرم خریداری کنند تا اینکه کیک خشک و وز شده بخرند.

هرچند که این محصول تاریخ انقضا داشته باشد.

 

 با توجه به اهمیت دو عامل مهم و ضروری مانند حفظ کیفیت و جذابیت ظاهری محصول و مواد غذایی صنایع بسته بندی، مرکز ما ماشین‌آلاتی طراحی تولید و به بازار عرضه کرده است که مجهزترین و مدرن ترین و به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا می باشد.

 

دستگاه بسته بندی کیک و کلوچه و کلمپه به دلیل کیفیت بالا و کارایی گسترده برای انواع محصولات مثل کلوچه، تاب ،رولت دونات و غیره به یکی از پرفروش‌ترین انواع دستگاه ساخته شده در صنعت مرکز ما تبدیل شده و در مدل های مکانیکی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تولید و به بازار فروش عرضه شده است .


 

ویژگی‌های بارز ماشین بسته بندی کلمپه

 

در صنایع بسته بندی مجموعه ما با بهره گیری از دانش مهندسی و تکنولوژی روز دنیا ماشین بسته بندی کلمپه در مدل های متنوع و با کیفیت بسیار بالا تولید می شود 

 

دستگاه بسته بندی مدل کلاسیک با سیستم مکانیکی مدرن و به روز دستگاه بسته بندی مدل آنجل با سیستم برق PLC و ترموستات PLD.

 

دستگاه بسته بندی مدل اسکارمجهز به دو موتورAC

 

 دستگاه بسته بندی مدل دلفین با سه موتورSERVO به بازار عرضه می شود.

 

دستگاه بسته بندی به صورت پک دو فک و ۴۰۰ تولید در بازار جهانی عرضه می‌شود سرعت بسته بندی دستگاه کلمپه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ بسته در دقیقه و بدون ضایعات محصول و سلفون می باشد.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

تکنولوژی در صنعت بسته بندی

 

دستگاه بسته بندی مواد غذایی را میتوان به عنوان یک علم و هنر ترکیبی از فناوری برای محافظت از محصولات، موقع توزیع، ذخیره و فروش به حساب آورد.

 

صنعت بسته بندی میتواند مسئول فرایند طراحی ارزیابی جنبه‌های مختلف و تولید بسته بندی باشد یعنی با تولید چنین دستگاه هایی ما می توانیم تمام محصولات خود را بسته بندی کرده و طول عمر آنها را زیاد کنیم.

 

همانطور که اطلاع دارید بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم بوده زیرا محافظت از محصول یک کار مهم خواهد بود .

انواع بسته بندی مواد غذایی شامل دو مرحله می شود :

 

۲-بسته بندی اولیه 

 

۲-بسته بندی نهایی یا مرحله دوم.

 

  • بسته بندی اولیه

 

 بسته بندی اولیه محصول مورد نظر را در بر می‌گیرد و با محصول در تماس مستقیم است مانند لوبیایی  خام و نوشیدنی هایی که در درون یک بطری شیشه ای ریخته میشود. و در نهایت به مشتری تحویل داده میشود.

 

  • بسته بندی نهایی 

 

در مرحله دوم بسته بندی این محصولات توسط دستگاه شیرینگ به عنوان بسته بندی مجدد بسته می‌شود تا چندین محصول در یک بسته مثل قرار دادن چندین مورد در کارتون قرار بگیرند.

 

هدف از بسته بندی نهایی محافظت از محصولات به منظور محافظت از آنها هنگام انتقال از کارخانه به توزیع کننده و مشتری می باشد. آنها همچنین از این نوع بسته بندی ها برای فروش عمده نیز استفاده می کنند توجه داشته باشید که این بسته ها معمولاً بازیافت می شوند.

 

عوامل مهم در خرید دستگاه بسته بندی 


 

انتخاب هر یک از انواع ماشین آلات برای بسته بندی مواد غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد مهم‌ترین عوامل که در خرید ماشین آلات برای بسته بندی صنایع غذای اثر می گذارد را اینطور می توان شرح داد.

 

  • قیمت دستگاه

  •  بودجه در نظر گرفته شده

  • روش پرداخت کردن 

  • فناوری مورد استفاده در دستگاه و فضایی که در دست است.

  • هزینه راه اندازی خط تولید

 

 نوع و قیمت این دستگاه ها بسته به انواع محصول غذایی تولیدی متفاوت میباشد.

همچنین این فناوری باعث شده است تا این دستگاه ها بسیار انعطاف پذیر تر از گذشته باشند، تا اپراتور به راحتی بتواند با آنها کار کند در ضمن شما می توانید بسته به نوع تولید بازه دستگاه را تغییر دهید.

 

بعضی از دستگاه های بسته بندی محصولات غذایی را می توان به خط تولید کارخانه اضافه کرد مثلاً نوعی از دستگاه هایی که برچسب می زنند طوری طراحی شده اند که در بین سایر دستگاه ها قابل استفاده هستند.

 

در نتیجه هنگام خرید در نظر داشته باشید که ماشین ها چقدر می توانند حرکت کنند، ظرفیت را افزایش دهند یا ظرفیت را کمتر کنند. بهتر است قبل از خرید ماشین آلات بسته بندی مواد غذایی، آنها رابا یکدیگر مقایسه کرده تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب و خریداری کنید.

 

 دربسته بندی ماشین آلات برای بسته بندی مواد غذایی میتوانیدبه حزئیات این دستگاه نگاه کنید وبا تولید کنندگان ویا کسانی که طراحی میکنند دراین زمینه بیشتر آشنا شوید،ماشینها را با یکدیگر مقایسه کرده وبا شرکتهای معروف ومعتبر تماس گرفته از قیمت ،خدمات وخزئیات این ماشینها اگاه شوید.

 

وارد سایت مجموعه ماشده ودرخواست خود راثبت کنید کارشناسان ما دراولین فرصت با شما تماس گرفته و شمارا بصورت رایگان راهنمایی میکنند.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

دمایی که برای انتقال بتن لازم است به چه صورتی است؟
 

دمایی که برای انتقال بتن لازم است به چه صورتی است؟
 

 

دو نوع روش متفاوت برای تهیه بتن آماده به کار گرفته می‌شود. در روش اول همه مواد تشکیل دهنده نوع تعیین شده بتن با مقادیر مشخص و تعیین شده در کارگاه یا کارخانه با هم مخلوط و آماده سازی می‌شوند. محصول آماده پس از طی مراحل تولید توسط ماشین آلات ویژه به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود. 


 

تهیه ماسه و شن

ترکیبات اصلی برای تولید بتن آماده ماسه، سنگ، سیمان پرتلند، آب و گاها مواد افزودنی می‌باشند. کیفیت سیمان و ماسه سنگ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند؛ از این رو، به عنوان اولین اقدام باید ماسه سنگ با کیفیت و استاندارد تهیه کرد.


 

وارد کردن سیمان

نوع سیمان استفاده شده در بتن تاثیر بسزایی در میزان استحکام و مقاومت بتن دارد؛ بنابراین برای تولید بتن باید سیمان پرتلند را به صورت فله‌ای از کارخانه سیمان تهیه کرد.


 

ترکیب ماسه با سیمان

پس از تهیه ماسه سنگ و سیمان، این دو ماده توسط نوار نقاله به مخزنی منتقل می‌شوند که درون آن یک میکسر قرار دارد. میکسر ماسه سنگ و سیمان را با یکدیگر ترکیب کرده و یک ترکیب یکنواخت به وجود می‌آید. 


 

تخلیه ترکیب ماسه و سیمان

پس از گذشت زمان مشخص برای ترکیب مصالح، باید آن را توسط یک قیف به روی یک نوار پلاستیکی انتقال داد. اندازه قیف با توجه به اندازه مخزن و حجم بتن قابل تغییر است. با انتقال مصالح از مخزن به نوار پلاستیکی می‌توان از هدر رفتن آن جلوگیری کرد.


 

انتقال ترکیب اولیه به مخزن اصلی

با انتقال مواد اولیه از مخزن اختلاط به نوار پلاستیکی، مواد اولیه با یک حرکت چرخشی از روی نوار پلاستیکی به داخل مخزن اصلی انتقال می‌یابد. این مرحله مهم‌ترین مرحله تولید بتن آماده است. برای بالا بردن کیفیت بتن باید مواد کمتری به داخل مخزن ریخته شود.


 

اضافه کردن آب و مواد افزودنی

مخازن آب مستقیماً به مخازن اصلی و میکسر‌ها متصل هستند. مواد افزودنی که در تولید بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از ضد یخ، خشک کننده بتن و سایر مواد افزودنی، که با توجه به تشخیص مسئول فنی به ترکیبات بتن اضافه می‌شوند.


 

اختلاط بتن

در این مرحله آب و مواد افزودنی از یک طرف و مصالح از طرف دیگر وارد مخزن اصلی و میکسر کارخانه می‌شوند و با یکدیگر کاملاً مخلوط می‌شوند. حجم مخزن نشانگر توانایی کارخانه در تولید بتن است. هر چه مخزن بزرگ‌تر باشد، قاعدتاً کارخانه قادر به پاسخگویی به مشتریان بیشتری است.


 

ترکیب مواد شیمیایی مورد نیاز

اکنون با به پایان رسیدن مراحل تولید بتن، به فرآیندهای جانبی می‌پردازیم. در این مرحله به درخواست شرکت‌ها به منظور بالا بردن کیفیت بتن مواد شیمیایی به بتن اضافه می‌شود. برخی از شرکت‌ها از آن به عنوان نمونه استفاده می‌کنند.


 

بررسی کنترل کیفی و حجم بتن

در این مرحله بتن آماده تحویل به مشتری است اما پیش از آن باید از سوی واحد کنترل کیفی تأیید گردد. واحد کنترل کیفی دارای آزمایشگاهی است که در آن آزمایش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در آن همخوانی داشتن بتن تولیدی با سفارش مشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید کارشناسان بتن آماده تحویل به مشتری است.


 

انتقال بتن به تانکر میکسر برای انتقال به محل پروژه

با گرفتن تاییدیه بتن توسط کارشناسان کنترل کیفی، مراحل تولید بتن عملاً به پایان رسیده و باید آن را به محل پروژه انتقال داد. برای انتقال بتن به محل پروژه تانکرهای میکسر مورد نیاز می‌باشند. این میکسرها دارای حجم‌های متفاوتی می‌باشند که با توجه به میزان بتن تانکر مناسب انتخاب می‌گردد. هر از گاهی، لازم است که بتن با پمپاژ به مخزن میکسر منتقل شود. با گذشت زمان کیفیت بتن نیز کاهش می‌یابد به همین دلیل کارخانه‌ بتن آماده در اصفهان طی فواصل زمانی مشخصی وضعیت بتن را بررسی کرده تا از کیفیت آن اطمینان حاصل کند.


 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

راحتی استفاده از ماشین های حمل بتن

 

مزایای بتن آماده

1. دسترسی آسان و راحت از مهمترین مزایای بتن اماده می باشد. بتن های اماده بر خلاف بتن های دست ساز که باید جایی نزدیک در محل تولید شوند تا بتوان از آنها بهره برد در کارخانه های مخصوص آماده شده و توسط ماشین های میکسر به راحتی به محل پروژه منتقل می شوند.

2. افزایش سرعت بتن ریزی از دیگر مزایای بتن اماده می باشد. سرعت در عملیات ساختمان سازی به خصوص در پروژه‌های بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

3. کیفیت بهتر بتن های آماده نسبت به بتن های عادی اثبات شده است. خوب است بدانید که بتن آماده تحت معیارهای تعیین شده و استاندارد های بین المللی تولید می شوند.

4. صرفه جویی اقتصادی از دیگر مزایای بتن آماده است که این ویژگی برای مدیران پروژه های ساختمانی بسیار مهم است. شما به عنوان مشتری با استفاده از این محصول به دلیل نیاز به نصب آسان آن می توانید بسیاری از هزینه های حمل ونقل و نصب را کاهش بدهید. علاوه بر این استفاده از بهترین استاندارد ها در تولید این نوع از فرآورده های بتنی می تواند خیال شما را از کیفیت مناسب آن راحت کند و این به معنی نیاز کمتر این بتن آماده به نگه داری و تعمیر های پی در پی خواهد بود.

5. بتن آماده به طور کلی جزو محصولات محکم و با استقامت به شمار می رود که استفاده از آن می تواند امنیت ساختمان را در برابر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله افزایش بدهد. در تهیه بتن آماده از ترکیبات و مواد افزودنی خاصی بهره می‌برند که نقش مهمی در بهبود کیفیت بتن ایفا می‌کنند. از این رو بتن آماده مقاومت سازه را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.


 

معایب بتن آماده

انتخاب کارخانه بتن نا معتبر

از آنجاکه تولید بتن آماده در یک کارگاه دیگر و اغلب به دور از نظارت شخص کارفرما و پیمانکار ساخته می‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب کارخانه معتبر بتن آماده بیشتر دقت کرد. بهتر است قبل از سفارش بتن، به چند کارخانه بتن سر بزنید و از نزدیک دیدن کنید و سپس با مقایسه قیمت و خدمات، بهترین کارخانه را انتخاب کنید.

 

زمان انتقال بتن آماده به محل ساخت و ساز

در یک ایستگاه تولید بتن، مواد با هم ترکیب می شوند و زمانی که آب به سیمان پورتلند می رسد، فرایند هیدراتاسیون شروع می شود، بنابراین زمان مورد نیاز برای انتقال بتن از کارخانه به محل ساخت و ساز برای مسافت های طولانی تر، زمانی بحرانی می باشد. مدت زمان حمل بتن تا محل پروژه تاثیر بسیار مهمی در کیفیت نهایی بتن دارد. از این رو باید در ترکیب و انتخاب مواد افزودنی بسیار دقت شود. هر نوع کوتاهی می‌تواند هزینه‌های زیادی را به هر دو طرف اعمال کند.

نکته: برای مسیرهای طولانی می توان به مخلوط بتن آماده مواد افزودنی، کند کننده ها و خاکستر بادی اضافه کرد تا فرآیند هیدراتاسیون را آهسته تر کرد که اجازه می دهد زمان حمل و نقل طولانی تر باشد.

نکته: زمان گیرش اولیه بتن دقیقا لحظه ای می باشد که بتن شروع به سخت شدن می‌کند. 

 


 

بتن آماده با توجه به ویژگی‌ها و مزایای بالقوه‌ای که در پی دارد، روز به روز بیشتر در پروژه‌های ساختمان سازی استفاده می‌شود. اگرچه هزینه تولید این نوع بتن‌ها شاید در مقایسه با نوع سنتی پر هزینه‌تر باشد اما با در نظر گرفتن دیگر مزایا مانند افزایش قابل توجه سرعت ساخت، بتن آماده از نظر اقتصادی هم کاملاً به صرفه خواهد بود. لذا جهت اطلاع از قیمت بتن آماده در اصفهان، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.


 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

قالب های بتن ریزی به چه صورتی است؟

بتن آماده چیست؟

بتن آماده با ارزش ترین ماده ساختمانی است که در کارخانه سیمان توسط دستگاههای پیشرفته ای با نام بچینگ بر اساس مشخصات استاندارد مورد نیاز تولید می شود. ترکیبات بتن آماده به نسبت مورد نظر در کارخانه با هم مخلوط می شوند و سپس، بتن مخلوط آماده از طریق کامیون های میکسر بتن به محل کار منتقل می شود. اصطلاحات بتن و سیمان اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، این دو محصول یکسان نیستند. سیمان جزء اصلی بتن است و به عنوان چسبنده عمل می کند. سیمان پرتلند رایج ترین سیمانی است که در ساخت بتن آماده استفاده می شود. اجزای تشکیل دهنده بتن شامل شن، ماسه، سیمان و آب است و استحکام و دوام بتن عمدتاً با نسبت مواد تشکیل دهنده تعیین می شود. 

 

 

فرآیند و مراحل ساخت بتن آماده

1. تهیه ماسه، شن و سیمان

 ماسه، سیمان پرتلند و سنگ از ترکیبات اصلی ساخت بتن آماده می باشد و بنابراین لازم است تا در اولین گام، محصولاتی با کیفیت و استاندارد مناسب تهیه کنیم.

نکته: برای تولید بتن باید سیمان پرتلند را به صورت فله‌ای از کارخانه سیمان تهیه کنید زیرا نوع سیمان تاثیر بسزایی در میزان استحکام و مقاومت انواع بتن دارد.

 

2. ترکیب ماسه با سیمان

 در این مرحله ماسه سنگ و سیمان توسط نوار نقاله به مخزنی منتقل می‌شوند که درون آن یک میکسر قرار دارد. میکسر ماسه سنگ و سیمان را با یکدیگر ترکیب کرده و یک ترکیب یکنواخت به وجود می‌آید.

نکته: بسته به سایز ماسه سنگ و بتن سفارشی مشتری، زمان اختلاط این دو متفاوت است و این زمان توسط مسئول فنی تعیین می شود.

 

3. تخلیه ترکیب ماسه و سیمان

پس از مدت زمان مشخصی برای اختلاط، مواد باید توسط قیف به نوار پلاستیکی منتقل شود. اندازه قیف با توجه به اندازه مخزن و حجم بتن قابل تغییر است.

نکته: با انتقال مواد از مخزن به نوار پلاستیکی می توان از هدر رفتن آن جلوگیری کرد.

 


 

4. انتقال ترکیب اولیه به مخزن اصلی

 این مرحله را به عنوان مهمترین مرحله تولید بتن آماده نام می برند. در اینجا مواد اولیه منتقل شده به نوار پلاستیکی از مخزن اختلاط، با یک حرکت چرخشی به مخزن اصلی منتقل می شوند.

نکته: برای بالا بردن کیفیت بتن باید مواد کمتری به داخل مخزن ریخته شود.

 

5. اضافه کردن آب و دیگر مواد افزودنی

 خوب است بدانید مخازن آب مستقیماً به مخازن اصلی و میکسر‌ها متصل هستند و همچنین مواد افزودنی نیز با توجه تشخیص مسئول فنی به ترکیبات بتن اضافه می‌شوند.

 

6. اختلاط بتن

در این مرحله که فرایند تولید بتن اماده به پایان می رسد، آب و مواد افزودنی از یک طرف و مصالح از طرف دیگر وارد مخزن اصلی و میکسر کارخانه شده و با یکدیگر کاملاً مخلوط می‌شوند.

نکته: حجم مخزن نشان دهنده توانایی کارخانه در تولید بتن است. هر چه مخزن بزرگتر باشد، مسلما کارخانه قادر به پاسخگویی به مشتریان بیشتری خواهد بود.

 

7. انتقال بتن به تانکر میکسر برای انتقال به محل پروژه

 با تایید بتن توسط کارشناسان کنترل کیفیت عملا فرآیند تولید بتن به پایان رسیده و باید به محل پروژه منتقل شود. تانکرهای میکسر، برای انتقال بتن از شرکت بتن آماده در اصفهان به محل پروژه مورد نیاز هستند. این میکسرها حجم های مختلفی دارند که با توجه به میزان بتن، تانکر مناسب انتخاب می شود.



 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

اهمیت بتن در کارهای ساختمانی به چه صورتی است؟

 

بتن آماده چیست؟

بتن آماده با ارزش ترین ماده ساختمانی است که در کارخانه سیمان توسط دستگاههای پیشرفته ای با نام بچینگ بر اساس مشخصات استاندارد مورد نیاز تولید می شود. ترکیبات بتن آماده به نسبت مورد نظر در کارخانه با هم مخلوط می شوند و سپس، بتن مخلوط آماده از طریق کامیون های میکسر بتن به محل کار منتقل می شود. 

 

مزایای استفاده از بتن آماده:

  1. استفاده از بتن آماده برای کنترل کیفیت بالا و نزدیک سبب کاهش تغییرات در خواص بتن سخت شده می شود.
  2. استفاده در کارگاههای با فضای کم و شلوغ یا در راهسازی ها که امکان دپوی مصالح و ساخت بتن دشوار است.
  3. استفاده از کامیونهای مخلوط کن که در طول حمل از جدایی دانه ها و کاهش کارآیی جلوگیری می کند.
  4. راحتی در ساخت مقادیر کم بتن و بتن ریزی متناوب



 

نکاتی در مورد خرید بتن آماده در پروژه‌ها :

خرید بتن آماده شرایط خاص خود را دارد و با توجه به نوع پروژه می‌توان تعیین کرد که تا چه اندازه می‌توان از این بتن استفاده کرد. امروز شرکت‌ها و کارخانه‌های بتن آماده به این تکنولوژی دست یافتند که علاوه بر تولید بتن آماده و ارائه آن درون میکسرهای مخصوص، امکان تولید بتن و ارائه آن در کیسه‌های با وزن‌های مشخص را نیز دارند. با این‌ وجود خرید بتن آماده وابستگی بسیاری به نوع پروژه دارد و با توجه به بزرگ بودن یا کوچک بودن آن ممکن است خریدار نوع خاصی از به از آن احتیاج داشته باشد.

عموماً کسانی که از بتن آماده استفاده می‌کنند، راهکارهای استفاده از آن را بلد هستند و نحوه سفارش دادن آن را نیز می‌دانند. به‌عنوان ‌مثال، پیمانکاران پروژه‌های بزرگ بعد از محاسبه میزان حجم بتن مورد نیاز و قیمت آن، اقدام به خرید بتن آمادهمی‌کنند. اما کسانی که مبتدی هستند و قصد دارند که بتن ریزی یک پروژه کوچک مانند تعمیر پلکان ساختمان یا بخشی از پارکینگ را انجام دهند به‌ مراتب کار سخت‌تری دارد و علاوه بر این که باید حجم بتن مورد نیاز را محاسبه کنند، باید با کارخانه‌های تولید بتن نیز آشنایی داشته باشند و نحوه سفارش بتن آماده در اصفهان را بدانند.

میزان بتن مورد نیاز را خودتان محاسبه کنید و برای خرید بتن آماده اقدام کنید
متأسفانه امروز شرایطی پیش آمده است که اکثر خریداران بتن با نحوه محاسبه میزان بتن مورد نیاز آشنایی ندارند و حتی دیده شده است که در برخی از منابع از واحدهای مانند فوت مربع استفاده می‌شود. این در حالی است که بتن یک نوع ماده سیال محسوب می‌شود و این سیالیت موجب می‌شود که محاسبه‌ی آنها بر مبنای حجم و به صورت مکعب صورت گیرد. به‌عنوان‌مثال برای محاسبه میزان حجم بتن مورد نیاز در یک اتاق یا در یک محفظه خاص باید طول را در عرض و در ارتفاع ضرب کنیم و جواب نهایی را به صورت فوت مکعب یا مترمکعب گزارش کنیم.

 

حال اگر قصد خرید بتن آماده را دارید، یک سانتی‌متر یا متر نواری معمولی بردارید و ابعاد محل مورد نیاز خود را با دقت اندازه‌گیری کنید. بهتر است از واحد متر استفاده کنیم که رواج بیشتری دارد. پس از محاسبه اندازه این سه قسمت آنها را در یک ماشین حساب ضرب کرده و جواب نهایی را به صورت مترمکعب به کارخانه تولید بتن آماده ارائه دهید. 


 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

سفارش آنلاین بتن آماده

بتن آماده چیست؟

بتن آماده مخفف RMC ، در یک کارخانه تولید می شود.اجزای سازنده بتن به نسبت مورد نظر در کارخانه با هم مخلوط می شوند و سپس ، این بتن مخلوط آماده از طریق کامیون های میکسر بتن به محل کار منتقل می شود.

اولین بتن مخلوط آماده در اوایل سال 1930 ساخته شد ، اما پس از 1960 محبوبیت پیدا کرد.اولین کارخانه RMC در هند در سال 1992 در پونا آغاز به کار کرد.امروزه ، بتن مخلوط آماده به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از سفارش آنلاین بتن آماده، بتن به صورت بتن تازه مخلوط شده که هنوز در حالت پلاستیکی است (یعنی حالت سخت نشده) به محل تحویل داده می شود.پس از تحویل بتن به محل مورد نیاز ، درمان دیگری لازم نیست.می توان از آن مستقیماً استفاده کرد.


 

مواد افزودنی مورد استفاده در RMC:

RMC در کارخانه تولید می شود که با محل کار فاصله زیادی دارد.زمان ارسال به محل حتی ممکن است به 4 تا 5 ساعت طولانی شود.در این مرحله ، حفظ شرایط پلاستیکی بتن قبل از تحویل به محل ، ضروری تر می شود.اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود ، بتن معمولی به دلیل تبخیر بخاطر دمای بالاتر ، آب خود را از دست می دهد.برای جلوگیری از این امر ، مواد افزودنی مانند فوق روان کننده ها به بتن اضافه می شوند تا از کارایی و مقاومت RMC اطمینان حاصل کنند.

نتیجه:

هر دوی بتن معمولی تولید شده در محل و بتن آماده مزایا و نگرانی های خاص خود را دارند.اما بتن آماده گرانتر از بتن معمولی است که در محل ساخت ساخته می شود.با این حال ، برای کارهای بزرگ بتنی و بتن ریزی عظیم ، یا هنگام ساخت ساختمان های چند طبقه ، استفاده از بتن آماده می تواند از نظر نیروی کار ، کیفیت و هم چنین زمان مفید باشد.


 

انواع بتن آماده

بتن آماده استاندارد:

بتن آماده استاندارد ساده‌ترین و درعین‌حال پرکاربردترین نوع این بتن است که از مواد ساده و اصلی بتن ساخته می‌شود. این بتن به دلیل انعطاف‌پذیری در طراحی، کاربرد گسترده‌ ای در بخش‌های مختلف ساختمانی دارد.


 

بتن سیال:

بتن سیال بیشتر برای درزگیری و تعمیر بخش‌های مختلف لوله‌ها و کابل‌ها استفاده می شود. 


 

بتن تقویت‌شده با فیبر :

این نوع بتن حاوی مواد فیبری است که مقاومت ساختاری بتن را افزایش می‌دهند. انواع مختلف الیاف شامل فیبر فولادی، فیبر مصنوعی و الیاف شیشه‌ای همراه با مخلوط بتن استفاده می گردد. از بتن تقویت شده با فیبر برای جلوگیری از نفوذ پذیری بالا استفاده می شود.


 

بتن خود تراکم :

بتن خودتراکم یک نوع بتن آماده است که حاوی آب بالایی می باشد و به‌ راحتی و بدون نیاز به نیروی مکانیکی بالا شکل‌ دهی می‌شود. جا به جایی این نوع بتن به راحتی صورت می گیرد و در برخی ساختار های خاص استفاده می شود.


 

بتن متراکم :

بتن متراکم یا غلتکی با تراکم بسیار بالا و تحت‌فشار بالا تولید می‌شود و درصد آب بسیار کمی دارد. بتن RCC عمدتاً در ساخت پل و سازه‌های عظیم استفاده می‌شود و از بتن معمولی سفت‌تر میباشد و به سختی شکل داده میشود.


 

بتن معماری و تزئینی:

به‌ طور کلی بتن معماری و تزئینی را بیشتر در ساخت قطعات ساختاری استفاده می کنند. در سالیان اخیر، شیوه‌های متعددی برای طراحی معماری و تزئین ساختمان استفاده می‌شود که به یک نوع بتن نرم و خاص نیاز دارد. این نوع بتن در اطراف استخرها، پیاده‌روها و راه‌های ورودی استفاده می‌شود. همچنین شیوه‌های حکاکی نیز می‌تواند بر روی سطح بتن معماری و تزئینی استفاده شود.




 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

بتن آماده در چه جاهایی کاربرد دارد؟

 

 

یکی از مهمترین و رایج ترین موارد کاربرد بتن آماده در ساخت بتن مسلح در پی ساختمان ها یا در ساختمان های اسکلت بتنی میباشد. یکی دیگر از کاربرد های آن در ساخت راه با روسازی بتنی می باشد. همچنین به دلیل مقاومت بالا می‌توانند در فضاهای باز و پر ترافیک نیز به کار برده شوند. کاربرد دیگر بتن آماده، استفاده ازاین نوع بتن به عنوان کف پوش بتنی است به این دلیل که این نوع کف پوش ها ظرفیت گرمایی بالایی دارند، مقاوم تر بوده و تنوع رنگ متناسبی را نیز دارا می باشند.


 

فرآیند تولید بتن آماده :

بتن آماده همانند هر نوع بتن دیگری، از سیمان، سنگ آهک، شن و ماسه، آب و دیگر مواد شیمیایی تشکیل می‌شود که در یک کارخانه مرکزی قرار می‌گیرند تا کیفیت بالایی داشته باشند. این بتن سپس توسط میکسرهای حمل‌ونقل به محل ساخت‌وساز منتقل می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که استفاده از بتن به‌صورت تازه صورت گیرد و حتی در مواردی که کارخانه بتن به محل کار نزدیک باشد، بلافاصله امکان استفاده از بتن وجود دارد. در کارخانه‌های اتوماتیک بتن آماده مواردی مانند وزن بتن، نسبت آب به سیمان، دوز مخلوط، رطوبت، و میزان دقت برای تولید بتن با کیفیت مورد نظارت قرار می‌گیرد.تمام مواد تشکیل‌دهنده مورد استفاده برای آماده‌سازی بتن آماده به‌طور کامل ازلحاظ کیفیت و خواص فیزیکی آنها در یک آزمایشگاه به خوبی مجهز در کارخانه برای انطباق با کدهای استاندارد بین‌المللی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این آزمایشگاه‌ها میزان رطوبت بتن آماده نیز موردبررسی قرار می‌گیرد که به معنی کنترل نسبت آب به بتن آماده است. درنهایت پس از کنترل کیفی مواد اولیه، به قسمت ورودی کارگاه ریخته می‌شوند و پس از گذشت زمان مشخص بتن آماده به میکسر ریخته می‌شود و به محل ساخت‌وساز انتقال داده می‌شود.به‌طورکلی فرایند تولید بتن آماده یکسان است، اما محل تولید آن با توجه به تجهیزات مختلف تغییر می‌کند.



 

نکاتی که در هنگام خرید بتن  باید به آنها توجه کرد :

برای سفارش، میزان روانی این بتن یا اسلامپ در خواستی در محل تحویل بتن تعیین گردد. دامنه معمول اسلامپ برای بیشتر کاربردها بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر میباشد ولی برای ساخت وسازهای با قالب لغزنده بیشترین اسلامپ تا ۵۰ میلیمتر مورد نیاز است. درحالیکه اسلامپ بالاتر تا محدوده ۱۷۵ میلیمتر به طور معمول برای دیوار حائل استفاده می شود.

از تولید کننده مورد نظر بخواهید که درصد کمی هوا به بتن اضافه کند: وجود مواد شیمیایی به همراه هوا باعث می‌شود که حباب‌های هوا درون بتن ایجاد شود و از این طریق از ایجاد تنش، انقباض و انبساط جلوگیری میشود. این مورد باعث می‌شود بتن در مقابل تغییرات هوا مقاوم باشد.

برای خرید بتن آماده در اصفهان باید بتوانید میزان بتن مورد استفاده ی خود را بر مترمکعب محاسبه کنید و برای اینکار نیازمند ضرب طول، عرض و ارتفاع مکان مورد نظر در هم و تبدیل واحد بر متر مکعب هستید. وبسایت هایی هستند که بتوانند کار تبدیل واحد را انجام دهند، شما میتوانید با مراجعه به آنها عملیات مورد نظر را انجام دهید.

در صورت درخواست بتن سبک، باید جرم یا وزن مخصوص این نوع بتن آماده، در دو حالت سخت شده در هوای آزاد و سخت شده در گرماخانه را تعیین کرده باشید.

یکی از عواملی که در قیمت بتن ها تاثیر میگذارد کیفیت عیار بتن می باشد. هرچه عیار آن پایین تر باشد قیمت بتن آماده ازران تر می شود. یکی دیگر از مواردی که در قیمت بتن آماده تاثیرگذار می باشد مسافت کارخانه بتن از محل کار شما است. پس برای سفارش سعی کنید از نزدیک ترین کارخانه نسبت به محل کار خود بتن آماده مورد نظرتان را تهیه کنید.



 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

ترکیبات بتن آماده چگونه با هم مخلوط می‌شوند؟

 

بتن بخش جدایی ناپذیر ساختمان سازی است. قسمت اعظم زمان و هزینه ساختمان سازی به تهیه و اجرای بتن در بخش‌های مختلف مربوط می‌شود. فرآیند تهیه و اجرای بتن زمان‌بر خواهد بود و به ویژه در پروژه‌های با مقیاس بزرگ‌تر این مهم بیشتر به چشم می‌آید. از این رو، امروزه تقریباً در تمامی پروژه‌ها از بتن آماده استفاده می‌کنند. بتن آماده مزایای زیادی را برای کارفرمایان و مهندسان در پی دارد.


 

بتن آماده چیست؟

بتن در یک موقعیت مکانی متفاوت از محل پروژه ساختمانی، تهیه می‌شود و در کامیون‌هایی مخصوص به محل اجرا حمل می‌شوند. بتن آماده از آب، ماسه، شن و سیمان و گاهی هم برخی از ترکیبات ویژه تشکیل شده است.


 

ترکیبات بتن آماده چگونه با هم مخلوط می‌شوند؟

مواد به صورت جداگانه تهیه شده و با نسبت‌های خاصی که با توجه به نیازهای پروژه تعیین می‌شود، با یکدیگر مخلوط می‌شوند.در مرحله اختلاط، ترکیبات بتن آماده مخلوطی با بافت یکنواخت و نرم را تشکیل می‌دهند.

زمان اختلاط هم با دقت اندازه‌گیری می‌شود. از لحظه ریختن آب و سایر مواد در میکسر سیمان، اندازه‌گیری زمان آغاز می‌شود و میکسر شروع به چرخش می‌کند. در حالی که کامیون در راه رسیدن به محل پروژه است، میکسر هرگز چرخش خود را متوقف نمی‌کند و با سرعت دو تا شش دور در دقیقه می‌چرخد.


 

مزایای بتن آماده چیست؟

  • کاهش میزان مواد مصرفی در فرآیند ساخت بتن آماده باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • بتن آماده شاهد دارای مواد افزودنی مخصوصی می باشد که به آن استحکام و روانی مناسبی می بخشد.
  • در ساخت این نوع بتن سنگ دانه های آهنی استفاده نشده است و بتن آماده با استاندارد های مورد نیاز تولید شده و از استحکام و دوام قابل قبولی بهره مند می باشد.
  • امنیت ساختمان‌های بتنی برای ساکنان بیشتر است. احتمال سوختن، شکستن یا تخریب شدن ساختمان‌های بتنی در شرایط مختلف بسیار پایین است. این بتن نقش جلوگیری از ورود مواد آلرژی‌ زا مانند گرد و غبار و مواد آلاینده به داخل ساختمان را دارد.
  • استفاده از کامیون های مخلوط کن باعث میشود که در طول حمل از جدایی دانه ها و کاهش کارآیی جلوگیری شود.
  • تولید بتن یک امر پر سروصداست. با داشتن مخلوط بتن، شما نباید نگرانی خاصی در مورد مواجهه با سروصدا و آلودگی هوا داشته باشید. در طول فرایند تولید بتن، سوخت کمتر استفاده می‌شود و آلودگی گرد و غبار کمتر می‌شود. زیرا از سیمان فله‌ای به‌جای سیمان کیسه‌ای استفاده می‌شود.
  • خروجی به دست آمده از هر میکسر تقریبا بین 4 تا 5 مترمکعب به ازای هر ساعت است، اما برای این بتن میزان خروجی به دست آمده در هر ساعت بین 30 تا 60 مترمکعب هست.


 

معایب بتن آماده چیست؟

زمانی که بتن خیس می شود، منقبض خواهد شد. بتن می تواند در طول یک سطح 10 فوتی (3.05 متر)، 1.16 اینچ (1.59 میلی متر) منقبض شود. این مسئله تنش را در داخل بتن ایجاد میکند و باید توسط مهندسین و متخصصانی که با بتن آماده سروکار دارند، مورد توجه قرار گیرد.

معمولا در یک کارگاه تولید بتن، مواد با هم ترکیب می‌شوند و با افزودن آب به این فرآیند انجام واکنش‌ های شیمیایی صورت می‌گیرد. به این ترتیب زمان مورد نیاز برای حمل و نقل بتن از کارگاه تا محل پروژه ساختمان یک بازه زمانی بحرانی محسوب می‌شود. در صورتی که این مسافت طولانی باشد، بهتر است آب و مواد افزودنی در محل به بتن افزوده شود یا از مواد کند کننده و خاکسترهای بادی استفاده شود تا فرایند اختلاط مواد کندتر صورت گیرد و در طول مسافت بتن سخت نشود.




 

  • ehsan Zamani