مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

۱۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چرا فرش ماشینی انتخاب کنیم؟

 

امروزه فرش های ماشینی بسیاری را در طرح های متفاوت می توان پیدا کرد. فقط کافی است مکانی را می خواهید برای آن فرش تهیه کنید انتخاب کنید آن وقت است که با هر بودجه ای می توانید فرش انتخاب کنید.

فرش های ماشینی جایگزینی برای انواع فرش های دستباف بودند که به دلیل استفاده از ماشین آلات در تولید ان سرعت کار بالاتر می رفت و نیاز مشتریان بسیاری پاسخ داده میشد.

کم کم انواع فرش ها با شانه ها و تراکم مختلف و البته توسط این ماشین آلات وارد صنعت شد تا بتوانند دل تمام افراد را با سلیقه های متفاوت به دست آورند.

کاشان یکی از قطب های اصلی تولید انواع فرش های دستی و ماشین از قدیم تا به الان بوده است. این قطب مهم فرش امروزه تولید کننده و حتی صادر کننده انواع فرش به سراسر دنیا می باشد و کارخانه جات بسیاری را می توان در آن یافت به صنعت صادرات فرش رونق بخشیده اند.

پس با توجه به این موارد خرید فرش ماشینی در کاشان یعنی ورد به قلب بازار فرش ماشینی و انواع طرح ها و حتی می توان گفت جدیدترین و بروزترین این طرح ها، خیلی از این طرح ها از دل این شهر به بیرون وارد می شوند.

فرش های ماشینی در انواع شانه های 500، 700، 1200، 1500 و ... امروزه وارد بازار می شوند که هر کدام دارای تراکم متفاوتی هستند.

هر کدام از این فرش ها در دل تراکم و گره ها خود نیز دارای انواع طرح های متفاوتی هستند.

این فرش ها امروزه به دلیل گسترش صنعت دکوراسیون دارای انواع مدل و طرح ها مدرن و کلاسیک برای هر سلیقه ای هستند.

مدل های کلاسیک و مدرن نیز به دسته های مختلف با تراکم و شانه های متفاوت نیز تقسیم می شوند.

با یه نگاه بسیار مختصر خواهید دید چه دنیایی عظیمی از طرح و رنگ در برابر شما خواهد بود.

فرش های مناسب برای اتاق کودک یا اتاق خواب نوجوانان، فرش مخصوص آشپزخانه با توجه به فضا و کارکرد آن ، فرش هایی مناسب برای راهرو های طولانی یا فرش برای پذیرایی .

هر کدام از شانه های فرش دارای ویژگی های خاصی است که بهتر است قبل از خرید در مورد آن ها بدانید مه با توجه به این ویژگی ها بتواندی انتخاب بهتری داشته باشید.

تراکم به گره های موجود در طول فرش گفته می شود و به میزان عرض فرش شانه گفته می شود.

همیشه این سوال مطرح است که فرشی بهتر است بخریم؟ قبل از پاسخ به آن اول باید مشخص کنید فرش قرار است برای چه بخشی از خانه مورد استفاده قرار بگیرد.

تمامی فرش های خوب هستند اگر در مکان مناسب خود استفاده شوند. بگذارید یک مثال بزنیم، فرش های با تراکم بالا مثل 1200یا 1500 دارای گره های بسیار زیاد و طرح ها بسیار زیادی هستند و به دلیل نوع بافتی که دارند بسیار ظریف هستند.

پس این فرش ها انتخاب مناسبی برای پذیرایی و انتخاب نامناسب برای آشپزخانه، راهرو و هر جا پر رفت آمد خانه هستند. این فرش در پذیرایی جلوه خاصی به مکان می دهند که در انواع مختلف مدرن و کلاسیک طرح های بسیاری دارند.

پس به دلیل همین ظرافت و درخشندگی طرح در مکان پر رفت و آمد حتی اتاق کودک بهتر است استفاده نشوند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

نقش تکنولوژی در خرید فرش

 

شاید خیلی وقت ها دوست داشته اید از کارخانه فرش با قیمت مناسب فرش تهیه کنید یا از قطب فرش کاشان این فرش ها رابا کیفیت بالا بخرید. اما شرایط کاری یا دوری شما از این شهر این امکان را برای شما فراهم نمیکند.

و یا حتی به دلیل مشغله های بسیار زیاد زندگی نمی توانید مرخصی بگیرید و یا کار خود را تعویق بیندازید تا به خرید فرش بروید.

اینجا است که تکنولوژی این مشکل را برای شما آسان میکند. خرید اینترنتی آن هم خرید آنلاین فرش ماشینی در کاشان ، شهر فرشی امن که به شما کمک میکند از کارخانه مستقیم ، بدون واسطه خریدی امن و راحت داشته باشید.

تمامی طرح ها را آنگونه که دوست دارید ببینید، با کارشناسان صحبت کنید و بعد خرید خود را انجام دهید. در هر ساعت از شبانه روز و در جایی که هستید.

حتی با هر بودجه ای می توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

ممکن است با سایت های بسیاری روبرو شوید برای اطمینان از معتبر بودن آن ها علاوه بر نشانه رضایت و اینماد ان سایت آدرس و شماره های تماس آن مجموعه را نیز بررسی کنید.

فرش ماشینی آن هم از شهر کاشان انتخاب هر کسی است حتما می پرسید به چه دلیل؟

چون طرح ها و تنوع های فرش ماشینی امروزه بسیار زیاد هستند. حتی می توان گفت متناسب با هر بودجه ای هم تنظیم شده اند تا کسی دست خالی به منزل نرود. و هر کس با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته بتواند انتخاب خوب و رضایت بخشی داشته باشد.

حالا اگر تمام این امکانات را کنار هم قرار دهیم یعنی کلی طرح و تنوع را آن هم از منزل با هم ببینیم این طرح ها با تمامی وسایل منزل تطبیق دهیم ، بودجه را انتخاب کنیم و خرید خودمان را از منزل انجام دهیم یعنی ایده آل تمام در خرید.

به این آیده آل خرید اینترنتی یا آنلاین فرش می گویند.

چرا ما این همه بروی این نکته تاکید داریم که حتما در نظر داشته باشید برای چه مکانی می خواهید فرش تهیه کنید؟

به این علت که شانه و تراکم های موجود در انواع فرش ها باعث میشود برای هر مکانی مناسب باشند. اینکه شما مدل های کلاسیک را می پسندید یا مدرن انتخاب شما است.

اما در نظر داشته باشید مثلا اگر برای اتاق خواب بخصوص اتاق خواب کودک می خواهید فرش تهیه کنید از فرش های 700 یا 500 شانه استفاده کنید که ضخیم تر هستند و مناسب برای کودک چون بازی و دویدن زیادی دارد.

اگر برای پذیرایی می خواهید فرش تهیه کنید بهتر است فرش های 1200 یا 1500 شانه بخرید که پر از طرح و رنگ ها بسیار و ظرافت زیادی هستند استفاده کنید تا جلوه دکوراسیون شما را چندین برابر کند.

پس حالا دلیل تاکید ما بر این مسئله را متوجه شدید. پر رفت و آمد بودن یا نبودن مکان انتخابی شما بسیار مهم است. نکته ای که بهتر است با کارشناسان مجموعه فرش آراکو برای داشتن انتخابی اصولی حتما در میان بگذارید.

 

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

چه فرشی مناسب مکان های پر رفت و آمد است؟

 

امروزه به دلیل تنوع طرح، رنگ و تراکم های فرش فرش ها با توجه به ویژگی های طراحی و نقش و نگارهای به کار رفته در آن ها به دو دسته مدرن و کلاسیک به طور کلی تقسیم می شوند.

در این مقاله ما فقط به یک مورد آن آن هم فرش کلاسیک 700 شانه می پردازیم . با ذکر نکات مهم و خلاصه به شما کمک خواهیم کرد تا انتخابی درست داشته باشید.

این دسته از فرش جز پرفروش ترین و محبوب ترین انواع فرش است. به دلیل ضخامت بالای فرش و استفاده از نخ خاب ضخیم و ارتفاع بیشتر انتخاب مناسبی برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد منزل یا هر مکان دیگری است. به همین دلیل هم کیفیت بالاتری و عمر طولانی تری دارد چون ضخامت بیشتری هم دارد. این ها یکسری از دلائل خرید فرش کلاسیک 700 شانه در کاشان و دیگر شهرها است.

این دلیلی عالی برای انتخاب این نوع فرش در اتاق خواب و راهرو منزل است البته این نکته را هم باید در نظر داشت تعداد طرح و رنگ به کار رفته در آنها کمتر است.

پس اگر به دنبال طرح و ظرافت هستید باید گزینه های دیگری را مد نظر قرار دهید.

همچنین این مدل از فرش ها نسبت به دیگر مدل ها دارای قیمت مناسب تری هم هستند. علت استفاده از کلاسیک برای آن ها نیز به دلیل استفاده از طرح ها اسلیمی و طراحی های قدیمی فرش در آن است ظاهر و طرح های همان فرش های قدیمی دستباف را دارد. اما توسط ماشین آلات صنعتی مخصوص این کار بافته و تولید می شود.

به همین دلیل که سبک و بافت و طرح قدیمی خود را حفظ کرده است به آن نوع کلاسیک گفته می شود.

این نوع فرش توسط دستگاه های مخصوص 700 شانه بافت می شود و هنگام خروج از دستگاه دارای 700 گره در عرض فرش است یا به اصطلاح 700 گره عرضی دارد .

که این دلیلی برای نامگذاری آن است.

فرش های 700 شانه دارای تراکم هایی بین 2100 تا 3000 است که معروفترین آن ها 2550.

میزان رنگ هایی هم که در این فرش ها به کار برده می شود بین 8 الی 10 رنگ بیشتر نیست.

اگر فرش های 700 شانه توسط دستگاه های 500 شانه بافته و سپس تغییراتی روی آن ها اعمال شود. به آن ها فرش های تبدیلی 700 شانه گفته می شود که به مراتب قیمت پایین تر و کیفیت کمتری هم خواهند داشت.

تمامی قیمت گذاری انواع کارنجات نیز بر اساس همین رنگ، طرح، تراکم های استفاده شده در تار و پود فرش می باشد که نوع قیمت را در بازار تعیین می کند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

فرش های ظریف مناسب چه مکانی هستند؟

 

 

اگر برایتان سوال بوده خرید فرش کلاسیک 1200 شانه در کاشان و دیگر شهرها چه معایب یا مزایایی دارد بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات اصلی را به صورت خلاصه با هم بررسی کنیم.

وزن، تراکم، شانه از جمله مواردی است که باید برای خرید فرش در نظر بگیرم و با توجه به این موارد و مکانی که قرار است برای آن فرش خریداری شود بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

وزن نشان دهنده ی میزان الیاف به کار برده شده در فرش است، تراکم تعداد گره ها در طول فرش و شانه تعداد گره ها در عرض فرش است.

پس شانه بیشتر فرش یعنی گره های به کار برده شده در عرض فرش بیشتر است مثل فرش 1200 شانه این خود باعث ایجاد ویژگی های در فرش می شود.

چون تعداد الیاف بیشتری باید در فرش به کار برده شود و این الیاف نباید در طرح مشکل ایجاد کند و باعث سنگینی زیاد از حد و کلفت شدن زیاد از حد فرش نشود پس از الیافت بسیار ظریفی در بافت آن استفاده می کنند به این دلیل است که فرش 1200 شانه بسیار ظرفیت تر از سایر فرش های 700 یا 500 شانه است.

استفاده زیاد از الیاف دست طرح های نقش فرش را برای ایجاد طرح و رنگ های بسیار در فرش ایجاد می کند. این هم دلیلی دیگر برای اینکه این مدل فرش ها دارای طرح و رنگ بیشتری نسبت به بقیه مدل ها هستند.

ظرافت عامل دیگری است که باعث می شود این فرش ها خاب کمتری داشته باشند پس گرد و خاک و ذرات در سطح آن ها قرار میگیرد و جارو و تمیز کاری ساده تر و راحت تری دارند.

اما در نظر داشته باشید بسته به جایی که این مدل فرش ها را استفاده میکنید این موارد ممکن است معایب برای شما در نظر گرفته شود. همین ظرافت اگر شما حیوان خانگی داشته باشید برای شما مشکلاتی را ایجاد می کند چون ممکن است به آن سریع تر آسیب برسد با توجه به اینکه به دلیل ظرافت الیاف و استفاده از طرح و نقش بسیار در این فرش ها قیمت بالاتری هم دارند . پس ممکن است دلتان نخواهد فرش گران قیمت و ظریف شما زود آسیب ببیند.

یا اگر کف منزل شما بسیار سرد باشد و کف پوش های عایق و مناسبی نداشته باشید این ظرافت به ضرر شما است.

در کل این نوع فرش ها به دلیل قیمت بالاتری که دارند انتخاب مناسبی برای سالن های پذیرایی که رفت و آمد کمتری نسبت به بقیه جاهای منزل دارند هستند و انتخاب نامناسبی برای راهرو و اتاق خواب چون مکان های پررفت و آمد از خانه هستند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

چه فرشی مناسب چه مکانی است؟

 

شاید خیل یوقت ها دوست داشته اید از کارخانه فرش با قیمت مناسب فرش تهیه کنید یا از قطب فرش کاشان این فرش ها رابا کیفیت بالا بخرید. اما شرایط کاری یا دوری شما از این شهر این امکان را برای شما فراهم نمیکند.

و یا حتی به دلیل مشغله های بسیار زیاد زندگی نمی توانید مرخصی بگیرید و یا کار خود را تعویق بیندازید تا به خرید فرش بروید.

اینجا است که تکنولوژی این مشکل را برای شما آسان میکند. خرید اینترنتی آن هم خرید آنلاین فرش ، شهر فرشی امن که به شما کمک میکند از کارخانه مستقیم ، بدون واسطه خریدی امن و راحت داشته باشید.

خرید فرش در کاشان جایی که بهترین طرح و جدیدترین طرح ها هستند بدون اینکه مجبور باشی بری به اون شهر این یعنی ایده آل در خرید.

تمامی طرح ها را آنگونه که دوست دارید ببینید، با کارشناسان صحبت کنید و بعد خرید خود را انجام دهید. در هر ساعت از شبانه روز و در جایی که هستید.

حتی با هر بودجه ای می توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

ممکن است با سایت های بسیاری روبرو شوید برای اطمینان از معتبر بودن آن ها علاوه بر نشانه رضایت و اینماد ان سایت آدرس و شماره های تماس آن مجموعه را نیز بررسی کنید.

فرش ماشینی آن هم از شهر کاشان انتخاب هر کسی است حتما می پرسید به چه دلیل؟

چون طرح ها و تنوع های فرش ماشینی امروزه بسیار زیاد هستند. حتی می توان گفت متناسب با هر بودجه ای هم تنظیم شده اند تا کسی دست خالی به منزل نرود. و هر کس با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته بتواند انتخاب خوب و رضایت بخشی داشته باشد.

حالا اگر تمام این امکانات را کنار هم قرار دهیم یعنی کلی طرح و تنوع را آن هم از منزل با هم ببینیم این طرح ها با تمامی وسایل منزل تطبیق دهیم ، بودجه را انتخاب کنیم و خرید خودمان را از منزل انجام دهیم یعنی ایده آل تمام در خرید.

به این ایده آل خرید اینترنتی یا آنلاین فرش می گویند.

چرا ما این همه بروی این نکته تاکید داریم که حتما در نظر داشته باشید برای چه مکانی می خواهید فرش تهیه کنید؟

به این علت که شانه و تراکم های موجود در انواع فرش ها باعث میشود برای هر مکانی مناسب باشند. اینکه شما مدل های کلاسیک را می پسندید یا مدرن انتخاب شما است.

اما در نظر داشته باشید مثلا اگر برای اتاق خواب بخصوص اتاق خواب کودک می خواهید فرش تهیه کنید از فرش های 700 یا 500 شانه استفاده کنید که ضخیم تر هستند و مناسب برای کودک چون بازی و دویدن زیادی دارد.

اگر برای پذیرایی می خواهید فرش تهیه کنید بهتر است فرش های 1200 یا 1500 شانه بخرید که پر از طرح و رنگ ها بسیار و ظرافت زیادی هستند استفاده کنید تا جلوه دکوراسیون شما را چندین برابر کند.

پس حالا دلیل تاکید ما بر این مسئله را متوجه شدید. پر رفت و آمد بودن یا نبودن مکان انتخابی شما بسیار مهم است. نکته ای که بهتر است با کارشناسان مجموعه فرش آراکو برای داشتن انتخابی اصولی حتما در میان بگذارید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

ویژگی های فرش 1200 شانه چیست؟

 

اگر برایتان سوال بوده خرید فرش مدرن 1200 شانه در کاشان و دیگر شهرها چه معایب یا مزایایی دارد بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات اصلی را به صورت خلاصه با هم بررسی کنیم.

وزن، تراکم، شانه از جمله مواردی است که باید برای خرید فرش در نظر بگیرم و با توجه به این موارد و مکانی که قرار است برای آن فرش خریداری شود بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

وزن نشان دهنده ی میزان الیاف به کار برده شده در فرش است، تراکم تعداد گره ها در طول فرش و شانه تعداد گره ها در عرض فرش است.

پس شانه بیشتر فرش یعنی گره های به کار برده شده در عرض فرش بیشتر است مثل فرش 1200 شانه این خود باعث ایجاد ویژگی های در فرش می شود.

چون تعداد الیاف بیشتری باید در فرش به کار برده شود و این الیاف نباید در طرح مشکل ایجاد کند و باعث سنگینی زیاد از حد و کلفت شدن زیاد از حد فرش نشود پس از الیافت بسیار ظریفی در بافت آن استفاده می کنند به این دلیل است که فرش 1200 شانه بسیار ظرفیت تر از سایر فرش های 700 یا 500 شانه است.

استفاده زیاد از الیاف دست طرح های نقش فرش را برای ایجاد طرح و رنگ های بسیار در فرش ایجاد می کند. این هم دلیلی دیگر برای اینکه این مدل فرش ها دارای طرح و رنگ بیشتری نسبت به بقیه مدل ها هستند.

ظرافت عامل دیگری است که باعث می شود این فرش ها خاب کمتری داشته باشند پس گرد و خاک و ذرات در سطح آن ها قرار میگیرد و جارو و تمیز کاری ساده تر و راحت تری دارند.

اما در نظر داشته باشید بسته به جایی که این مدل فرش ها را استفاده میکنید این موارد ممکن است معایب برای شما در نظر گرفته شود. همین ظرافت اگر شما حیوان خانگی داشته باشید برای شما مشکلاتی را ایجاد می کند چون ممکن است به آن سریع تر آسیب برسد با توجه به اینکه به دلیل ظرافت الیاف و استفاده از طرح و نقش بسیار در این فرش ها قیمت بالاتری هم دارند . پس ممکن است دلتان نخواهد فرش گران قیمت و ظریف شما زود آسیب ببیند.

یا اگر کف منزل شما بسیار سرد باشد و کف پوش های عایق و مناسبی نداشته باشید این ظرافت به ضرر شما است.

در کل این نوع فرش ها به دلیل قیمت بالاتری که دارند انتخاب مناسبی برای سالن های پذیرایی که رفت و آمد کمتری نسبت به بقیه جاهای منزل دارند هستند و انتخاب نامناسبی برای راهرو و اتاق خواب چون مکان های پررفت و آمد از خانه هستند.

طرح های مدرن همانطور که از نامشان پیدا است. دارای نقش های امروزی و حتی رنگ های اسپرت و امروزی بیشتری هستند که در نقوش کلاسیک کمتر آن ها را میبینیم. انتخاب هر کدام از این مدل کاملا شخصی و بستگی به نوع دکوراسیون و علاقه شما عزیزان دارد.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

دلایل انتخاب فرش 700 شانه چیست؟

 

امروزه به دلیل تنوع طرح، رنگ و تراکم های فرش فرش ها با توجه به ویژگی های طراحی و نقش و نگارهای به کار رفته در آن ها به دو دسته مدرن و مدرن به طور کلی تقسیم می شوند.

در این مقاله ما فقط به یک مورد آن آن هم فرش مدرن 700 شانه می پردازیم . با ذکر نکات مهم و خلاصه به شما کمک خواهیم کرد تا انتخابی درست داشته باشید.

این دسته از فرش جز پرفروش ترین و محبوب ترین انواع فرش است. به دلیل ضخامت بالای فرش و استفاده از نخ خاب ضخیم و ارتفاع بیشتر انتخاب مناسبی برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد منزل یا هر مکان دیگری است. به همین دلیل هم کیفیت بالاتری و عمر طولانی تری دارد چون ضخامت بیشتری هم دارد. این ها یکسری از دلائل خرید فرش مدرن 700 شانه در کاشان و دیگر شهرها است.

این دلیلی عالی برای انتخاب این نوع فرش در اتاق خواب و راهرو منزل است البته این نکته را هم باید در نظر داشت تعداد طرح و رنگ به کار رفته در آنها کمتر است. بهترین نخ مورد استفاده شده در این مدل فرش ها اکرولیک می باشد که به دوام و پایداری و کیفیت آن خواهد افزود.

پس اگر به دنبال طرح و ظرافت هستید باید گزینه های دیگری را مد نظر قرار دهید.

همچنین این مدل از فرش ها نسبت به دیگر مدل ها دارای قیمت مناسب تری هم هستند. علت استفاده از فرش کلاسیک برای این دسته از فرش ها به دلیل استفاده از طرح ها اسلیمی و طراحی های قدیمی فرش در آن است ظاهر و طرح های همان فرش های قدیمی دست بافت را دارد. اما توسط ماشین آلات صنعتی مخصوص این کار بافته و تولید می شود.به همین دلیل که سبک و بافت و طرح قدیمی خود را حفظ کرده است به آن نوع کلاسیک گفته می شود.

اما اگر طرح های استفاده شده در آن کمتر حال و هوای فرش های قدیمی را بدهد و از طرح ها و نقوش جدید در طراحی آن استفاده شده باشد به آن فرش مدرن می گویند. حتی رنگ ها استفاده شده در آن نیز متفاوت از فرش کلاسیک خواهد بود.

این نوع فرش توسط دستگاه های مخصوص 700 شانه بافت می شود و هنگام خروج از دستگاه دارای 700 گره در عرض فرش است یا به اصطلاح 700 گره عرضی دارد . که این دلیلی برای نامگذاری آن است.

فرش های 700 شانه دارای تراکم هایی بین 2100 تا 3000 است که معروفترین آن ها 2550.

میزان رنگ هایی هم که در این فرش ها به کار برده می شود بین 8 الی 10 رنگ بیشتر نیست.

اگر فرش های 700 شانه توسط دستگاه های 500 شانه بافته و سپس تغییراتی روی آن ها اعمال شود. به آن ها فرش های تبدیلی 700 شانه گفته می شود که به مراتب قیمت پایین تر و کیفیت کمتری هم خواهند داشت.

تمامی قیمت گذاری انواع کارنجات نیز بر اساس همین رنگ، طرح، تراکم های استفاده شده در تار و پود فرش می باشد که نوع قیمت را در بازار تعیین می کند.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

برای آشپزخانه چه فرشی مناسب است؟

 

آشپزخانه مکانی است که با غذا سروکار دارد و همین طور جایی پر رفت و آمد است پس هنگام خرید فرش برای این قسمت از خانه باید به این نکات حتما توجه کنید.

اولین سوالی که ممکن است برای برخی افراد پیش بیاید این است که آیا برای آشپزخانه باید فرش بخریم؟ جواب این سوال به متراژ و نوع آشپزخانه شما بستگی دارد.

اگر فضا بسیار کوچک و محدود است و در آن از میز ناهار خوری هم استفاده شده پس نیازی به فرش نیست، البته هستند افرادی که با توجه به این فضای محدود علاقه دارند فضای را با فرش بپوشانند تا هنگام استفاده از میز و صندلی آلودگی صوتی ایجاد شده را به حداقل برسانند و یا علاقه به استفاده از فرش دارند. پس با توجه به موارد گفته شده این انتخاب کاملا شخصی و سلیقه ای است.

اما چه جنس فرشی برای این مکان با توجه به استفاده زیاد از غذا و رفت و آمد آن مناسب است؟

برای خرید فرش آشپزخانه در کاشان و دیگر شهرها بهتر است فرشی را انتخاب کنید که دارای پرزها با ارتفاع کم باشد تا ذرات از روی آن به راحتی برداشته و جارو شوند. همچنین بهتر است فرشی سبک انتخاب کنید . چون معمولا فرش آشپزخانه بیشتر از قسمت های دیگر منزل نیاز به شست و شو دارد. فرش سبک این حمل و نقل را آسان تر خواهد کرد.

انتخاب طرح و رنگ هم باز یک مسئله سلیقه ای و شخصی و بسته به نوع دکوراسیون شما است. اما بیشتر افراد ترجیح میدهند از طرح ها مشغول و تیره تر استفاده کنند که لک کمتر روی آنها مشخص باشد.

نوع نخی و جنس آن نیز در کیفیت و نوع انتخاب ما می تواند بسیار مهم و حائز اهمیت باشد.

نخ پلی استر از دوام بسیار بالایی برخوردار است، همچنین در برابر کثیفی، لک و کپک( برای محیط ها با رطوبت بالا) بسیار عالی و مقاومت پذیری خوبی دارد همین طور جنس بسیار نرم هم دراد.

فرش های از جنس پلی پروپیلن، فرش هایی هستند که الیاف ضد آب و برای محیط های مرطوب بازهم گزینه ی مناسبی است.راحتی فرش نخ پلی استر را ندارد اما قیمت بسیار کمتر و ارزان تر است همین طور به راحتی قابل شست و شو و مقاوم در برابر شستشوی زیاد هستند.

فرش از جنس نخ اکریلیک انتخابی مناسب برای آشپزخانه، به دلیل قیمت مناسب، قابلیت بالا در برابر شست و شو، مواد شیمیایی و لک های بوجود آمده به واسطه روغن و .... همین طور از لطافت خوبی نیز برخوردار هستند.

ممکن است با فرش هایی دیگر از جنس دیگر هم در بازار مواجه بشوید اما این سه مورد جز پر فروش ترین مواردی بود که توضیح داده شد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

ویژگی های فرش مناسب برای اتاق کودک

 

 

اتاق خواب کودک مکانی است که کودکان در آن بیشترین زمان خود را سپری می کنند. پس فرشی را باید انتخاب کنیم که راحتی و نرم بودن، حساسیت زا نبود، جاذب قارچ و عفونت نبودن در عین حال جذابیت برایشان داشته باشد.

فرش اتاق کودک باید نرم باشد و دارای پرزهای بلند نباشد چون ذرات و آشغال ها را در درون خود جا داده و عامل بیماری و حساسیت های پوستی و تنفسی برای کودک خواهد شد. پس فرشی را انتخاب کنید که نرم با پرزهای کوتاه باشد.

فرش اتاق کودک به دلیل اینکه نیاز به شستشوی مداوم حداکثر هر سه ماه یکبار دارد باید جنس مرغوبی داشته باشد تا با شست شوی مداوم از بین نرود.

بهتر است فرش هایی را انتخاب کنید که ریشه نداشته باشند. ریشه فرش پر آلوده ترین قسمت فرش است و جاذب آلودگی بالایی دارد پس فرش بدون ریشه تهیه کنید.

کودکان عاشق دویدن و بازی کردن هستند پس مراقب باشید فرش انتخابی شما لیز و مناسب کف پوش استفاده شده در منزل باشد. اگر فرش را انتخاب کردید و فرش مناسب سطح اتاق منزل شما نبود بهتر است از ترمز فرش استفاده کنید که آسیبی برای کودک رخ ندهد.

پلی استر نمونه جنسی پر فروشی است که امروزه برای فرش های اتاق کودک بسیار استفاده می شود به دلیل قبل شستشو و مقاوم بودن آن و همین طور ضد حساسیت بودن.

جنس دیگری که علاوه بر مقاومت بالا، قیمت مناسب، ضد حساسیت بودن آن بسیار هم نرم است فرش هایی از جنس پنبه است که تمام ویژگی ها را مانند پلی استر در دل خود دارد.

اینکه چه جنسی را انتخاب کنیم از بین این دو جنس بسته به بودجه و انتخاب طرح شما دارد.

در مورد رنگ و نقش و طرح های استفاده شده در فرش نیز ممکن است مواردی وجود داشته باشد، اینکه کدام رنگ ها برای اتاق دخترانه یا پسرانه مناسب است، اما تمام این موارد به نظر خود شما و کودک عزیزتان و دکوراسیون استفاده شده در منزل بستگی دارد که کسی بهتر از شما نمی تواند تصمیم گیرنده آن باشد. یکسری از افراد به دلیل اینکه کودک وقت زیادی برای بازی و خوراکی خوردن در اتاق خود سپری می کند ممکن است از رنگ ها تیره که لک روی آن کمتر دیده می شود استفاده کنند.

در مورد سایز فرش انتخابی نیز بهتر است دقت کنید بهتر است فرش اتاق کودک را بپوشاند تا آسیب و ضربه به پای او کمتر وارد شود و یا تا لبه تخت باشد. بهتر است از فرش های تزئینی و خیلی کوچک برای اتاق کودک استفاده نشود تا آسیب های احتمالی به حداقل برسد.

این موارد نکاتی مفید و خلاصه برای خرید فرش اتاق کودک در کاشان و دیگر شهر ها بود که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر حتما با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.

  • ehsan Zamani
  • ۰
  • ۰

گلیم فرش ها برای چه مکان هایی مناسب هستند؟

 

فرش گلیم آن هم در مهد فرش امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. پس بهتر است برای خرید فرش گلیم در کاشان و دیگر شهرها یکسری اطلاعات در مورد آن برای داشتن رضایت خریدی بیشتر داشته باشیم.

امروزه گلیم ها بصورت دستباف و ماشینی تولید می شوند. در قدیم ما فقط نمونه های دست باف آن را داشتیم که بسته به نوع منطقه گلیم خاص با طرح و نقش نگار همان منطقه موجود بود.

به گلیم های تولید توسط دستگاه امروزه گلیم فرش گفته می شود. پس اگر واژه گلیم فرش را شنیدید منظور همان گلیم هایی است که توسط دستگاه های صنعتی مخصوص تولید می شوند.

خیل یاز این گلیم فرش ها همان طرح های سنتی قدیم را دل خود با همان طرح و نقش دارند اما با قیمت مناسب تر، پس اگر به دنبال آن نقوش قدیمی دلفریب اما قیمت مناسب هستید، قطعا بهترین انتخاب شما گلیم فرش است.

معروف ترین نقوشی که در گلیم فرش ها استفاده می شوند عبارتند از: طرح قاب قاب (خشتی)، طرح کف ساده، طرح راه راه، طرح کردی (سفره)، طرح شیرکی پیچ، طرح شاملو، طرح افشاری یا محرمات(خطی) و ...

رنگ هایی هم که در این نقوش استفاده می شوند بسیار زنده و پر رنگ و لعاب هستند و در بسیار از این طرح ها از رنگ ها گرم استفاده می شود.

در حال حاضر بیشترین کاربرد و استفاده آن در آشپزخانه است. یکی از دلایل آن وزن مناسب برای حمل و نقل و شست و شو در کنار آن لیز نبودن روی سطح سرامیکی است. از طرفی تمیز کردن آن نیز بسیار راحتر است. این دلائل خود باعث شده است در آشپزخانه از گلیم فرش بسیار استفاده شود.

البته این به این منظور نیست که در جاهای دیگر منزل نتوان از آن استفاده کرد. شما در تمام نقاط خانه می توانید از گلیم فرش ها استفاده کنید به خصوص اینکه طرح ها و رنگ های استفاده شده در آن بسیار زیاد تر از قبل شده است.

بهتر است در نظر داشته باشید گلیم فرش ها را به هیچ عنوان نباید تا کنید. پس اگر قصد جابه جایی آن را داشتید این نکته را مدنظر قرار دهید. همین طور برای شست و شوی آن نیز بهتر است از آب سرد استفاده کنید و در برابر نور شدید و مستقیم آفتاب( به خصوص در روزها تابستان که شدت نور آفتاب بیشتر است) قرار داده نشود. با رعایت همین نکات کوچک ولی مهم و کاربردی می توانید عمر فرش خود را بیشتر کنید.

 

  • ehsan Zamani