مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

استقبال کشورهای دیگر از گز

 

جالب است بدانید ریشه اصلی گز به نوعی حلوا می رسد که به حلوا چوبه معروف است که در گذر زمان نامش تغییر کرد و به نام امروزی که به گز معروف است تغییر کرد. گز به عنوان یکی از شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی و شهر اصفهان نود درصد گز کشور را تآمین می کند. همچنین استفاده از هر گونه مواد طبیعی در آن، جایگاه به سزایی در بین محصولاتی که به کشور های خارجی عرضه می شوند دارد. از این نظر که گز به عنوان یک نوع شیرینی میان وعده در بین افراد جامعه طرفداران زیادی دارد. گز صادراتی با برند های مختلف و معروف شناخته شده اند که کاملا دارای استاندارد های بین المللی هستند و با این استانداردها تولید و بسته بندی شده و روانه ی بازار های بین المللی می شوند. همچنین با شرکت های بازرگانی معتبر داخلی و خارجی نیز همکاری می کنند.

 

مشخصه های گز باکیفیت

گز یکی از پر طرفدارترین شیرینی های سنتی اصیل اصفهان محسوب می شود که اصالت آن به قرن های گذشته برمی گردد و به عنوان سوغات در بین مردم دیگر شهر های ایران بسیار پر طرفدار است همچنین سالانه بسیاری از مردم ایران و توریست ها هنگام سفر به اصفهان، از خرید آن غافل نمی شوند.

بنابراین بهترین گزهای اصفهان نه تنها در ایران، بلکه در بازار های جهانی نیز شناخته شده و رقابت می کنند.

یکی از دلایلی که باعث شده گز در بین مردم طرفداران زیادی داشته باشد، ماندگاری و ارزش غذایی آن است.

در میدان نقش جهان مراکز تولید گز بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها به طور مستقیم این شیرینی را به دست مشتری میرسانند، همچنین می توانید در بازار های نقش جهان شاهد بر تولید گز در تولیدات این شیرینی باشید و همان موقع سفارش دهید.

گز در اصفهان با برند های مختلفی به فروش می رسند اما گز با کیفیت گزی است که ماندگاری بالایی داشته باشد و دارای درصد بالایی مغز پسته یا بادام باشد همچنین معیار قیمت گذاری برای گز متناسب با درصد مغزی است در آن به کار رفته.

هرچقدر درصد مغز آن بیشتر باشد قیمت آن افزایش میابد. معمولا اولویت گزهای صادراتی با گزهایی است که درصد بالایی مغز پسته یا بادام دارند و درجه یک هستند.

 

تولید و نگهداری گز صادراتی

گز از شکر، سفیده ی تخم مرغ، گلوکز، انگبین، گلاب و مغز های تازه تهیه می شود و زمان آماده شدن آن به 9 الی 10 ساعت می رسد. لازم به ذکر از که گز باید در محیطی خشک و خنک دور از نور نگهداری شود. همچنین در یخچال نیز ماندگاری خود را حفظ می کند.

یکی از دلایل دیگری که صادرات گز همیشه موفق است، ماندگاری آن در طولانی مدت است ولی به که در طول مسیر محصولات کز در معرض گرما و حرارت نباشند و بتوان محیط خشک و خنکی را برای محصولات فراهم کرد.

سطح تقاضا و میزان رضایت مندی مصرف کنندگان این نوع شیرینی اصیل ایرانی در سراسر جهان موجب شده که تا به امروز از تولیدات داخلی کشور سودهی داشته باشیم و بهترین کیفیت گز را به جهان عرضه کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • ۰۰/۰۵/۱۸
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی