مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

واجب ترین تجهیزات صنعتی انبارداری چیست؟

 

استاکر به عنوان یکی از تجهیزات صنعتی شناخته می شود که برای انبارداری مورد استفاده قرار می گیرد و مانند لیفتراک می تواند کار حمل و نقل و همین طور جابجایی بار را به شکل مناسبی انجام بدهد . اغلب مورد استفاده از استاکرها در فضاهایی می باشد که سرپوشیده هستند و برای مکان هایی که محدودیت فضا در آنجا وجود دارد دارای کاربردی گسترده تری می باشند . اگر آلایندگی فضا و محیط مورد نظر باشد استفاده از استاکرها یک گزینه مناسب تلقی می شود که بعد از لیفتراک به عنوان یکی از کاربردی ترین دستگاه ها برای حمل و نقل شناخته شده است و کارایی زیادی دارد . یکی از دلایلی که از استاکرها برای حمل و نقل استفاده می شود این است که دارای ابعاد کوچکتری نسبت به انواع لیفتراک هستند و می توانند در فضاهایی که دارای مساحت کمتری هستند مانور زیادی بدهند و به سهولت، کار جابجایی و حمل و نقل بار را انجام بدهند . در مکان هایی که فاصله بین قفسه ها کم می باشد برای جابجایی بار نیاز به وسیله ای است که به بهترین نحوکار حمل و نقل را انجام دهد از این رو طراحی مناسب استاکرها  آنها را به عنوان یک دستگاه کاربردی برای جایجایی اجسام معرفی می کند . انواع مختلف از استاکرها به صورت دستی و برقی طراحی شده اند که برای سوخت و برای تامین انرژی از انواع سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند از این جهت آلایندگی ندارند و می توانند از این رو دارای کاربردی گسترده در صنایع مختلف باشند .

انواع استاکرها

استاکرهای برقی خود به دو نوع تمام برقی و نیمه برقی نیز تقسیم بندی می شوند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند . انواع استاکر برقی با استفاده از باتری یا نیروی الکتریکی کار می کند و در آنجا عدم وجود موتور مکانیکی مشاهده می شود . در انواع برقی می توان برای باربری و بالابری انجام عملیات را به صورت برقی مشاهده کرد . اگر محیط مورد استفاده دارای سطحی صاف و مسطح باشد کاربری انواع استاکرهای برقی مناسب تر می شود و آنها سرعت عمل بالایی نسبت به انواع نیمه برقی دارند .

استاکرهای نیمه برقی انواعی هستند که کار جابجایی و بلند کردن اجسام را به صورت برقی می توانند انجام دهند و حرکت در آنها برقی می باشد و کار بلند کردن یا لیفت اجسام را به صورت دستی انجام خواهد داد . به همین ترتیب می توان حرکت برعکس جابجایی و حرکت را به صورت برقی و دستی مشاهده کرد . در استفاده از این نوع استاکر شیب محلی که قرار است در آنجا از این وسیله استفاده شود مهم است و باید زیر 10 درجه باشد . این استاکرها دارای قیمت مناسبی می باشند و با داشتن سرعت بالا دارای کاربردی گسترده در صنایع مختلف شده اند .

استاکرهای دستی

استاکر دستی همان طور که مشخص است تمام عملیات مربوط به لیفت و بارگذاری را به صورت کاملا دستی انجام می دهد و این کار توسط اپراتور دستگاه صورت می گیرد . حرکت دستگاه و لیفت با استفاده از پدال امکان پذیر است که برای دستگاه به شکل مناسبی تعبیه شده است . این استاکرهای دستی به لحاظ این که توسط اپراتور کار را به صورت مستقیم انجام می دهند ممکن است ایمنی کمتر و درصد خطای بالایی به همراه داشته باشند . این نوع از استاکر را بیش تر افرادی مورد استفاده قرار می دهند که حجم کاری آنها خیلی زیاد نیست و به صورت مداوم قرار نیست که کار جابجایی و حمل بار انجام شود .

استاکرها به دلیل نوع طراحی که دارند اغلب برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که وزن بار مورد نظر برای جابجایی خیلی زیاد می باشد و اغلب بار کمتر از 2 تن وزن داشته باشد . همین طور ارتفاعی که برای جابجایی با استاکرها در نظر گرفته می شود از 1.5 تا 4.5 متر در نظر گرفته شده است .

یکی از اهداف طراحی استاکرها برای بارگیری داخل ماشین های باربری می باشد که این وسیله به بهترین شکل ممکن می تواند انتقال و تخلیه بار را به بهترین صورت ممکن انجام بدهد . خرید استاکر باید با در نظر گرفتن شرایط و مساحت محیز مورد استفاده همین طور وزن بار و ابعاد آن صورت بگیرد . در خرید استاکر بهتر است دقت شود که نوعی که متناسب با هدف مورد نظر است تهیه شود تا کارایی بهتر و نتیجه ای مطلوب تر به همراه داشته باشد .

  • ۰۰/۰۷/۰۷
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی