مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

هاستل در اصفهان

بهترین مکانی که می توانید آن را با هاستل مقایسه کنید خوابگاه دانشجویی است . توی هاستل شما یک تخت از یک اتاق دارید و اتاق در بست در اختیار شما نیست . وقتی که شما برای رزرو این اتاق ها تماس می گیرید اجاره دهنده های هاستل این موضوع را با شما مطرح می کنند . برای بعضی این سوال پیش آمده که اتاق های این گونه مکان ها چند تخته است . این مکان ها بسته به نوع جا و ظرفیت از دو تخته شروع و تا جاهایی که حتی نمی توان تخت های آن را شمرد ادامه دارد. هاستل با هتل و سوئیت تفاوت زیادی دارد . شما در هتل تخت و اتاق مخصوص به خود را دارید. به خاطر همین قیمت هاستل از هتل و مسافر خانه ها کمتره. همیشه استثناهایی هم وجود دارد شما در بعضی از شهر ها می توانید سوئت هایی با قیمت هاستل یا حتی کمتر از آن را هم پیدا کنید . اصفهان یک شهر با تمدن است که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است . برای گشت و گذار در این شهر حد اقل یک هفته زمان لازم است تا شما بتوانید اصفهان گردی کنید . هزینه این یک هفته  در هتل ها می تواند بسیار بالا باشد پس بهترین راه حل این موضوع  هاستل در اصفهان است . بهترین هاستل در اصفهان بسته به جا و مکان ومحیط خود مزیت هایی از جمله : ارزان بودن :بهترین مکان برای افراد ی که به سفر های طولانی می روند ولی بایک کوله پشتی که به آنها کوله گرد یا بک پکر گویند . که  مقصد این مسافر ها لذت بردن از شهر و شهر گردی است . قیمت یک هاستل تمیز در اصفهان از شبی میانگین 15 دلار شروع شده و به شبی 50 دلار هم می رسد .  برای رزرو یک هاستل خوب در اصفهان به نکاتی از قبیل : مرکز شهر بودن ، داشتن آشپزخانه ،داشتن امکانات آشپزی ، داشتن قوانین ، آرام و دنج بودن ، محیطی سر سبز داشتن دقت کرد . قوانین آشپزخانه هاستل ها به شرح زیر است : از هر وسیله ای که استفاده می کنید بعد از اتمام کار باید آن را بشویید و در جای خودش قرار دهید ، اسم خودتون راباید بر روی خوراکی های خود بنویسید که ننوشتن شما این اجازه را به بقیه می دهد که آن ها را مصرف نمایند . کمتر پیش میاد در هاستل ای برید که پذیرش کننده اون یک مسافر نباشه این افراد به ازای دریافت جای خواب رایگان برای هاستل کار می کنند.  گیر اوردن هاستل ارزان  در اصفهان کار دشواری نیست فقط نیاز به یک سرچ در گوگل دارد.

 

 

خانه بومگردی در اصفهان

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در سفر های تفریحی به مکان های سنتی مانند خانه یا اتاق رفته باشید. این مکان ها را می توان خانه بومگردی یا اقامتگاه بومگردی نامید. این اقامتگاه ها در بین مسافران خارجی و داخلی از محبوبیت زیادی بر خوردار است. امروزه برای جذب توریست یا مسافر از واشه بومگردی استفاده می شود. این گونه مکان ها برای افرادی موثر است که مایل هستند تا با سبک بومی آن منطقه آشنا بشن . اداره این مکان ها بیشتر به دست افراد محلی است . این افراد برای جذب مشتری از خانه های مشابه خود و همچنین ظروف با تزئینات سنتی استفاده می کنند. امکانات این مجموعه ها صرفا غذا و محل اسکان سنتی نیست بیشتر این اقامتگاه ها برای گردشگران یک تور شهر گردی هم قرار می دهند تا مسافر با سوغات یا لباس های آن شهر بیشتر آشنا شود . بیشتر توریست ها از اقامت های مجلل در هتل ها خسته شده و بیشتر به دنبال خانه های بومگردی در هر شهر برای اقامت می گردند تا بتوانند لحظات خوشی را برای خودشان رقم بزنند . از انواع این اقامت ها می توان : به دهکده روستایی ، سیاه چادر ها ، خانه های صخره ای و.... اشاره کرد . این مجموعه ها به خاطر ساختار قدیمی که دارن نسبت به هتل ها ویژگی ها خاصی برا ی جذب افراد دارن و خانه بومگردی در اصفهان توانسته از بیشتر هتل ها در این شهر پیشی بگیرد.

 

 

 

 

هتل سنتی در اصفهان

 

همیشه اولین دغدغه های  مسافرت محل اقامت است که این نشان دهنده اهمیت این موضوع است . با پیشرفت تکنولوژی و رو به روشد بودن جمعیت و مسافرت های داخلی و خارجی هتل ها و محل های اقامتی به وجود آمد . تا به امروز با ساخت بسیاری از هتل ها ، مهمانسرا ها این نیاز بر طرف شده است . در بین این مردم هستند کسانی که همواره به دنبال محل اقامت سنتی و دانستن آداب و رسوم آن شهر باشند. به همین خاطر اقامتگاه های سنتی به وجود آمدند تا با نشان دادن معماری زیبای قدیمی خود به مسافرت های ما رنگ و بوی سنت قدیم آن شهر یا کشور را دهند. ایران پهناور از قدیم الایم به کشوری تاریخی مشهور بوده است و شما شهر به شهر آن را که نگاهی کنید آثار تارخی بسیاری را می بیند این نشان می دهد که هنر برای ما مهم بوده است. اگر در مورد اصفهان سرچ کنید می بیند که این شهر قدمت دو هزار ساله دارد و طبیعی است که در خود مکان های تاریخی زیادی را جای دهد. می توان گفت افرادی که به اصفهان سفر می کنند سه دسته اند : اول کسانیکی برای بوم گردی به این شهر سفر می کنند. دوم مسافرت های کاری و سوم کسانیکی برای تفریح به این شهر می آیند این شهردرخود محل های اقامتی هم چون : هتل های لوکس ، هتل های سنتی ، مهمانسرای سنتی ، هاستل ، خانه های بومگردی و ..... داراست. هر شهری دارای معماری های منسوب به خودش است و اصفهان هم از این قضیه مستسنا نیست . می شود هتل های سنتی را این گونه تعریف کرد. هتل سنتی به هتل هایی گفته می شود که از حال لوکس بودن فاصله گرفتن و رو به معماری قدیمی و نوستالژی بودن آورده اند . انتخاب هتل سنتی در اصفهان بسته به سلیقه و هزینه کار آسانی نیست. تنوع  و امکانات  هتل های سنتی زیاده و این  شما را برای انتخاب بهترین هتل سنتی در اصفهان گمراه می کند . هرکس برای انتخاب محل اقامت خود یک معیار هایی دارد که این کارا برای پیدا کردن یک  هتل سنتی خوب در اصفهان سخت می کند ولی ما به آماده ایم تادر انتخاب به شما کمک کنیم. از نظر ما هتل سنتی خوب ، هتلی است که دارای : اسباب و وسایل سنتی ، غذای سنتی ، لباس سنتی باشد .محل اقامت در هر شهر یک نیاز مسافر است و باید قبل از سفر به آن پرداخته شود . شاید قبل از مسافرت به اصفهان  در سایت های مختلف  سرچ های زیادی انجام داده  باشید و بیشتر مجموعه های اسکانی اصفهان را دیده باشید اما این که این محل ها با قیمت های ارائه شده با پول شما و معیار هایتان  ساز گار باشند کمی زمان بر و مشکل است از همین رو توصیه ما به شما دیدن خانه های بومگردی در این شهر تاریخی  است .

 

 

 

 

 

 

 

غذای خانگی در اصفهان

یکی از مشکلات شهر نشینی مصرف فست فود و رستوران هاست. که بنا به دلایلی ممکن است سلامت یک فرد را به خطر انداخته و موجب بروز حوادثی تلخ شود . ما قصد داریم تا به شما نکاتی را در مورد ویژگی های یک غذای خوب و سالم را آموزش دهیم . غذا های سرخ شده به خاطر کالری زیاد باعث اضافه وزن شده و استفاده بی رویه آنها موجب بروز بیماری های نا گواری می شوند. امروز برای اکثر پیش غذاها و غذا ها جایگزین های خوبی انتخاب شده مانند: سیب تنوری جایگزین سیب زمینی شده که می توانید از آن استفاده کنید . استفاده نوشابه گاز دار به دلیل پیدایش سیری کاذب ، اختلال در حضم غذا و داشتن قند فراوان هم مضراتی به دنبال دارد و جایگزین بهتر آن آب یا دوغ است .از سس و مواد مشابه برای سالاد های خود استفاده نکنید و به جای آن سرکه سیب ، آبلیمو و روغن زیتون استفاده کنید . فست فود ها عمدتا از نمک زیادی بر خوردار هستند که موجب فشار خون بالا می شود. پس از اضافه کردن نمک به این گونه غذاها پرهیز کنید . حال به مزیت های استفاده از غذای خانگی می پردازیم . دراین غذاها حجم و میزان قابل تنظیم است و تهیه آن در منزل به صرفه تر است . میل غذا در خانه یا هاستل موجب فراهم شدن جو صمیمی در بین افراد می شود . شما می تواند غذای دلخواه را با چاشنی دلخواه خود میل نمایید . با این همه مزیت برای غذا های خانگی ، صرفه اقتصادی و جذب مشتری این کسب و کار توانسته رونق بسیاری بگیرد پس با این وجود توصیه ما به شما برای مصرف غذا در هر وعده ، غذای خانگی است . اصفهان از جزء معدود شهر هاست که علاو بر غذا های رستورانی خوش مزه دارای غذاهای خانگی ام هست . برای تهیه غذای خانگی در اصفهان  می توانید با سرچ کردن و یا پرسیدن از کسانی که از این آشپزخانه ها خرید کرده اند یک وعده غذایی سالم را تهیه و میل کنید .

 

 

اقامتگاه در اصفهان

 

 

در کشورمان ایران بی شمار هستند اقلیم های مختلفی که گردشگران خارجی یا ایرانی برای آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم به شهر یا اقامتگاه های آنان سفر می کنند . این سفر به گردشگران امکان می دهد که حس زندگی به سبک آن اقلیم و آشنایی با آداب و رسوم آن ها را تجربه کنند . آماده کردن غذاهای محلی برای مهمان ها مفهومی برمهمان نوازی آن اقلیم دارد . اکثر مردم با اقامتگاه آشنا هستند و می توان تعریف آن را ایت چنین بیان کرد اقامتگاه به مکان هایی که مسافر ها برای اسکان و دیدن منظره مورد علاقه خود به آنجا مراجعه می کنند و این اقامتگاه ها به اقامتگاهخ های بوم گردی نیز شهرت دارند. این مکان ها فقط برای اسکان نیستند و همین دلیل باعث تمایز آنها از هتل ، مهمانسرا و هاستل ها می شود . اقامتگاه های محلی می تواند جاذبه ای خوب برای مسافرانی که به آن اقلیم سفر می کنند باشد. ویژگی این گونه اقامت هارا میراث فرهنگی مشخص می کند. که این ویژگی ها شامل : طراحی بومی ، خوراکی ها و نوشیدنی های آنها ، لباس میزبانان در اقامتگاه  ، دکوراسیون ، توجه ویژه به محیط زیست ، خدمات بهداشتی و رفاهی است . شاید برای شما هم سوال هایی مشابه سوال های پایین پیش آمده باشد که ما به آنها جواب می دهیم . چرا باید اقامتگاه را رزو کنیم ؟ اگر شما قبلا این تجربه داشته باشید که در یک اتاق خوب و با منظره ای عالی در این اقامتگاه ها سفری را گزرانده باشید. بهتر است  برای بار دیگر همان اتاق را رزرو کنید تا خیالتان از بابت اقامت در اتاق دلخواهتان راحت باشد. در غیر این صورت امکان کرایه اتاق دلخواه خود را به شخص دیگری داده اید . چگونگی اعتماد به اقامتگاه های بوم گردی؟  مجوزهای  این اقامتگاه ها توسط میراث فرهنگی صادر شده و تحت نظر آنها می باشد و باز دید های دوره ای از هر اقامتگاه در اصفهان توسط این سازمان  به صورت مکررنیز به عمل می آید . تفاوت اقامتگاه و هتل در مواردی هم چون : اقامتگاه ها را با هزینه کمتر ولی در هتل هزینه ها بالاست . در هتل ها از تختخواب استفاده می کنید ولی در اقامتگاه از تشک . وجه مشترک این دو در سرو صبحانه ، نهار و شام است که هردو آن ها برای شما فراهم می کنند اما شما از اقامتگاه نمی توانید انتظاروعده غذایی لوکس داشته باشید و به جای آن از غذای سنتی و سالم و در محیط دلخواه خود وعده را میل می نمایید . این مکان ها فضاهای ساده ترو خودمانی تری نسبت به هتل ها دارن . یک چیز که در رزرو اقامتگاه ها تاثیر دارد نزدیکی به محل های تاریخی است مثلا شما در اصفهان باید اقامتگاه در مرکز شهر اصفهان را جویا باشید این امر در هتل ها هم صدق می کند. مثلابرای شما هتل در نزدیکی میدان نقش جهان بهتر از مکان های دیگر.

 

 

 

 

اقامتگاه سنتی در اصفهان

 

بهترین مکانی که می توانید آن را با هاستل مقایسه کنید خوابگاه دانشجویی است . توی هاستل شما یک تخت از یک اتاق دارید و اتاق در بست در اختیار شما نیست . وقتی که شما برای رزرو این اتاق ها تماس می گیرید اجاره دهنده های هاستل این موضوع را با شما مطرح می کنند . برای بعضی این سوال پیش آمده که اتاق های این گونه مکان ها چند تخته است . این مکان ها بسته به نوع جا و ظرفیت از دو تخته شروع و تا جاهایی که حتی نمی توان تخت های آن را شمرد ادامه دارد. هاستل با هتل و سوئیت تفاوت زیادی دارد . شما در هتل تخت و اتاق مخصوص به خود را دارید. به خاطر همین قیمت هاستل از هتل و مسافر خانه ها کمتره. همیشه استثناهایی هم وجود دارد شما در بعضی از شهر ها می توانید سوئت هایی با قیمت هاستل یا حتی کمتر از آن را هم پیدا کنید . اصفهان یک شهر با تمدن است که آثار تاریخی زیادی را در خود جای داده است . برای گشت و گذار در این شهر حد اقل یک هفته زمان لازم است تا شما بتوانید اصفهان گردی کنید . هزینه این یک هفته  در هتل ها می تواند بسیار بالا باشد پس بهترین راه حل این موضوع  اجاره اتاق در اصفهان است . بهترین اقامتگاه در اصفهان بسته به جا و مکان ومحیط خود مزیت هایی از جمله : ارزان بودن :بهترین مکان برای افراد ی که به سفر های طولانی می روند ولی بایک کوله پشتی که به آنها کوله گرد یا بک پکر گویند . که  مقصد این مسافر ها لذت بردن از شهر و شهر گردی است . قیمت یک اقامتگاه تمیز در اصفهان از شبی میانگین 15 دلار شروع شده و به شبی 50 دلار هم می رسد .  برای رزرو یک اقامتگاه سنتی در اصفهان به نکاتی از قبیل : مرکز شهر بودن ، داشتن آشپزخانه ،داشتن امکانات آشپزی ، داشتن قوانین ، آرام و دنج بودن ، محیطی سر سبز داشتن دقت کرد . قوانین آشپزخانه هاستل ها به شرح زیر است : از هر وسیله ای که استفاده می کنید بعد از اتمام کار باید آن را بشویید و در جای خودش قرار دهید ، اسم خودتون راباید بر روی خوراکی های خود بنویسید که ننوشتن شما این اجازه را به بقیه می دهد که آن ها را مصرف نمایند . کمتر پیش میاد در هاستل ای برید که پذیرش کننده اون یک مسافر نباشه این افراد به ازای دریافت جای خواب رایگان برای هاستل کار می کنند.  گیر اوردن اقامتگاه ارزان  در اصفهان کار دشواری نیست فقط نیاز به یک سرچ در گوگل دارد.

 

 

 

 

  • ۹۹/۰۹/۰۸
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی