مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

تولید انواع سنگ ساختمانی با قیمت مناسب

 

قبل از آنکه به تعریف سنگ مصنوعی بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که سنگ مصنوعی، یکی از پرکاربردترین و جذاب ترین متریال های ساختمانی،است. سنگ مصنوعی در نمای ساختمان، دکوراسیون داخلی منزل و مراکز تجاری اداری، کاربرد بسیار زیادی دارد. در این مقاله سعی خواهیم کرد به بررسی مزایا و معایب سنگ مصنوعی نیز بپردازیم.

سنگ مصنوعی از ترکیب مجدد سنگهای طبیعی با مواد افزاینده دیگر بدست می آید که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریعتر میشود. برای آنکه بدانیم سنگ های مصنوعی از چه چیز ساخته شده اند به اختصار می توان گفت که سنگ  مصنوعی از ترکیب سیمان، رس ها، آگرگات های سنگ های ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند. مواد بکار رفته در این سنگها تماما کیفیت مبتنی بر ملاحظات  و انسانی دارند. رنگدانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به سنگ مصنوعی می دهد. ترکیبی که از این راه به دست می آید در قالبهایی ریخته میشود که دارای نقش و نگارهای سنگهای طبیعی می باشد و به این سنگها سیمایی کاملا طبیعی بدهد.از نظر قیمت، سنگ مصنوعی به مراتب قیمتی کمتر از سنگهای طبیعی دارد چون که کارهای دشواری که روی سنگ طبیعی برای رساندن آن به بازار و قابـل اسـتفاده کـردن آن انجـام مـی شـود در مورد سنگ مصنوعی قابل انجام نیست و دارای وزنی کمتر و ضخامتی کوچکتر میباشد که به ما این اجازه را میدهد که سه برابر سنگ طبیعی بتوانیم آنها را بکار گیریم.

 

به منظور ایجاد تکرار در شکل های سنگ مصنوعی، هر مدل به تنهایی با استفاده از صدها مدل متفاوت ساخته شده است. بعلاوه به منظور تقویت تفاوتها که هیچ قطعـه ای شـبیه قطعـه دیگـر نباشد، توجـه ویـژه ای بـه رنگ آمیزی شده است. سایه ها و ضد سایه ها بطور خاصی ترکیب شده اند که بر این اساس پس از کاربری سنگ مصنوعی تفاوتی با سنگ طبیعی که از آن ساخته شده است نخواهد داشت .چون سنگ مصنوعی یک محصول سیمانی است، دارای عمر مفید می باشد که دیگر محصولات ساخته شده از سیمان هم دارند و برای کارهای خارجی ساختمان، مثل نما و کف ساختمان، مناسب میباشد. معمولا سازنده ها ،این عمر مفید را تامین می نمایند.

از نظر مقاومت حرارتی در دما، سنگ مصنوعی به علت داشتن قابلیت تحمل گرمایی می توانند در ساخت فضای خارجی شومینه ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که مواد سازنده این سنگها دارای درصدی رس است ، آنها را در مواجهه با گرما مناسب ساخته است. بطور طبیعی سنگ مصنوعی باد با ملاتها یا چسبها بکار گرفته شود.


 

مزایای استفاده 

 

۱-سنگ مصنوعی به سادگی تمیز میشود. 

۲-سنگ مصنوعی ضد گرد و خاک است امکان نفوذ مایعات در آن کم است. 

۳-سنگ مصنوعی در برابر ضربه مقاومت دارد. 

۴-در مقایسه با سایر متریال موجود، سنگ مصنوعی در برابر گرما و حرارت مقاومت خوبی دارد. 

۵-سنگ مصنوعی یکی از متریال مقاوم در برابر آتش است.

۶-سنگ مصنوعی دارای استاندارد در مجاورت مواد غذائی است و میتوان مواد غذائی را مستقیما در تماس با آن قرارداد.

۷-در سنگ مصنوعی میتوان حفره هائی را برا عبور دادن لوله، سیم های برق و غیره، قرار داد.

۸-برای ایجاد تناسب با سایر اتصالات میتوان در سنگ مصنوعی به راحتی شیارهائی را قرار داد.

۹-میتوان سنگ مصنوعی را به هر شکل دلخواه درآورد

۱۰-میتوان سنگ مصنوعی را در یک قسمت کوچک ساخت و بنابراین، مشکلات داشتن بلوک های بزرگی از سنگ برای سردر ها از بین میرود.

 ۱۱-میتوان سنگ مصنوعی را مستحکم تر از سنگ های طبیعی ساخت.

12- سنگ مصنوعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

۱3-سنگ مصنوعی پایداری و دوام بیشتری نسبت به سنگ طبیعی دارد.

۱4-در سنگ مصنوعی همواری یکدست وجود ندارد. در نتیجه، لازم نیست نگران نگهداری سنگ مصنوعی با توجه به بستر هموار سنگ های طبیعی باشیم.

  • ۰۱/۱۰/۱۲
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی