مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

دکوراسیون داخلی با انواع سنگ صنعتی

 

امروزه سنگ نما داخل منزل دارای تنوع زیادی می باشد. نمای ساختمان همچون پوششی برای بنا به حساب می آید . هر ساختمانی هم از دو جنبه مورد توجه قرار می گیرد . یکی نمای بیرونی و دیگری داخلی . با وجود اینکه مصالح مختلفی برای این کار وجود دارد ، اما هیچ کدام به اصالت ، حس طبیعی بودن و آرامش و ماندگاری سنگ نمی رسند.آن هم سنگی مرغوب وبا کیفیت که در اکثر کشورهای ایران پیدا می شود.امروزه با استفاده از نرم افزارهای معماری ، به طراحی فضای داخلی می پردازند و برای آنکه دید بهتری نسبت به موضوع داشته باشند از روشهای پیشرفته کمک می گیرند . به این ترتیب تصمیم گیری برای استفاده از چه نوع متریال و طرح و رنگ راحت تر و به واقعیت نزدیک تر شده است. 

 

موارد استفاده از سنگ نمای داخلی برحسب فرآوری

 

سنگ جزو متریالی است که از بزرگترین ابعاد  آن گرفته تا کوچکترین آن، موارد کاربردی مختلفی دارد و دور ریز ندارد.بافت سنگ کاملا طبیعی است، پس علاوه بر اینکه سلامت انسان را به خطر نمی اندازد ، دوستدار محیط زیست هم هست .از آنجا که موضوع این مطلب در رابطه با نمای داخل است تصمیم گرفتیم که نکات مهم و اساسی در انتخاب سنگ را بیان کنیم. 

 

نکات مهم در انتخاب سنگ نمای داخلی

 

  • میزان نور و ابعاد فضا


 

این دو مورد در انتخاب سایز ، طرح و رنگ سنگ نقش مهمی دارند . مثلا با به کاربردن سنگ روشن برای کف یا دیوارهای یک سالن کوچک ، می توان آن را بزرگتر جلوه داد. یا اگر فضا بزرگ باشد اما نور کافی نداشته باشد ، رنگ های تیره می تواند فضا را بسته تر کند و دلگیر بنظر برسد . یا اگر سنگ اسلبی که به کار می رود در فضای کوچکی باشد ، آنچنان جلوه ای که در یک مکان بزرگ دارد را نخواهد داشت . پس حتما به تناسب محیط ، سنگ خود را سفارش دهید .

 

  • محل پروژه

 

یک فروشنده آگاه قبل هر چیزی از شما راجع به محل پروژه سوال می کند. دانستن این موضوع به کارشناس فروش کمک می کند که مطابق با اهمیت پروژه و برآورد مکان ، سنگی متناسب با آن پیشنهاد دهد . قطعا برای پروژه های لوکس ، آنچه اهمیت دارد زیبایی و کیفیت است نه بودجه و در مقابل برای پروژه های انبوه سازی بحث هزینه ها در اولویت کار قرار دارد.

 

بخشهای مورد نظر برای نمای سنگ داخلی

 

فضای داخلی شامل که حمام ، دستشویی ، اتاق خواب ، آشپزخانه ، سالن پذیرایی و غیره جزو بخشهای مورد نظر می باشد. بنابراین برای هرکدام باید سنگی مناسب انتخاب کرد . مثلا سنگ مصرفی در بخش هایی که مدام در تماس با آب هستند باید درصد آهک کمی داشته باشند و جذب آب آن حداقل باشد . لک پذیری کمی داشته باشد و نسبت به شوینده ها مقاوم باشد . اما سنگی که برای دیوار تی وی روم به کار میرود حتی اگر تماما آهکی هم باشد ، برای آن مشکلی پیش نخواهد آمد . یا مثلا سنگی که در کف راهرو کار شده است به دلیل تردد زیاد ، باید متراکم باشد و نسبت به سایش مقاوم باشد . اما اگر برای دیوارهای همین راهرو بخواهیم از سنگ ضعیف تری استفاده کنیم هیچ مسئله ای پیش نخواهد آمد. 

 

  • نوع کاربری

 

سنگی که قرار است برای رستوران ، هتل ، پاساژ تجاری  به کار رود ، باید به نحوی انتخاب شود که مرکز توجه افراد قرار بگیرد به همین خاطر زیبایی طرح و رنگ آن بیش از هر چیزی اهمیت دارد . اما سنگی که در بانک ، دادگستری ، آموزشگاه  کار می شود ، جنبه زیبایی آن در برابر دوام و استقامت سنگ ، کمتر است و بیشتر به دنبال سنگ هایی با استحکام و طول عمر بالا هستند .

 

  • ضخامت

 

سنگی که برای کف و پله به کار میرود باید ضخامت بیشتری نسبت به سنگ نما و دیوار داشته باشد .نکته قابل توجه این است که  سنگ هایی که تراکم کم دارند ، باید ضخامت بیشتری برای آن ها در نظر گرفت . ضمن این که برای مکان های شلوغ و عمومی هرچه ضخامت بیشتر باشد ، بهتر است

  • ۰۱/۱۰/۱۲
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی