مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

تاثیر بندکشی مناسب در کاشی کاری

 

 

پودر بندکشی همان طور از نامش پیداست برای بندکشی در سطوح مختلف سرامیکی و کاشی مورد استفاده قرار می گیرد . یکی از موارد بسیار مهم در کاشی کاری برای قسمت های مختلف مانند کف و دیوارها بحث بندکشی می باشد که باید به شکلی اصولی انجام شود . این محصول پایه سیمانی دارد و می توان گفت ترکیبی از سیمان و مواد پلیمری و همین طور مواد آلی و فیلرهای معدنی از مواد مورد استفاده برای تولید آن هستند . در ضمن ترکیباتی مانند رنگدانه ها و همین طور افزودنی هایی که ویژگی آبگریز بودن دارند در ترکیب و ساخت این محصول به کار رفته است. برای این که درز بندی مناسبی جهت کاشی و سرامیک به وجود آید این محصول کاربری مناسبی خواهد داشت .

مواد مورد استفاده برای بندکشی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید به لحاظ کیفیت از درجه بالایی برخوردار باشند تا نتیجه ای مطلوب پس از کاربرد آنها حاصل شود . زیبایی و استحکام مناسبی که از کاربرد درست بندکشی ایجاد می شود کاربری آن را مطلوب تر کرده است . قبلا در روش های سنتی برای بندکشی از مخلوط سیمان سفید همراه با رنگ های پودری استفاده می شود که به دلیل نداشتن مقاومت بالا و مناسب در نهایت پس از گذشت مدت زمانی کوتاه قسمت های بندکشی شده دچار ترک می شدند و یا تغییراتی در آنها حاصل می شد که زیبایی آنها از دست می رفت . از این رو پودر بندکشی تولید شد تا نیاز مصرف کننده را برای بندکشی با استقامت و دوام بالا برطرف کند . 

ویژگی های مطلوب و کاربردی پودر بندکشی

اتصال قوی که از کاربرد پودر بندکشی در سطوح مورد نظر ایجاد می شود سبب شده که ویژگی های برتری نسبت به سایر ملات های سنتی داشته باشد . در ضمن با داشتن اطلاعات کافی در هنگام تهیه پودر می توان از مزایای مطلوبی که دارد بیشترین بهره را گرفت. به همین ترتیب پودر بندکشی برای سنگ ها و بلوک های بتنی نیز کاربرد دارد و می توان آن را تا عمق 15 میلی متری در هر سطحی به کار برد .

پودر بند کشی در طولانی مدت قادر به حفظ رنگ است و در واقع ثبات در رنگ دارد و همین طور پس از گذشت مدت زمان مشخص ترک خوردگی در آن مشاهده نمی گردد . این پودر به راحتی قابل اجرا بوده و مدت زمان زیادی برای استفاده از آن مطرح نمی باشد . صرفه اقتصادی و زمان مناسب برای استفاده از این محصول سبب شده که به عنوان یک محصول کاربردی شناخته شود. در ضمن پس از استفاده از این پودر می توان تمیزی مطلوبی را در قسمت به کار رفته مشاهده کرد . 

انواع پودر و کاربرد هر یک از آنها

پودر بندکشی انواع مختلفی دارد که با شناخت ویژگی های هر کدام از آنها کاربری مناسبی مشخص می گردد . پودر بندکشی ضد اسید که در فضا و محیط های شیمیایی کاربرد دارد که سطوح موجود در آنها با مواد شیمیایی سر و کار دارند . برای آب بندی فضای سطوح مانند کاشی و سرامیک در محیط های شیمیایی ، پودر از نوع ضد اسید دارای ثبات بیشتر و بهتری است .

پودر بندکشی ضد باکتری پودری می باشد که دارای عملکردی مناسب و همین طور خاصیت آب گریزی بسیار بالایی است از این رو برای گرانیت و سرامیک های شیشه ای و همین طور کاشی مورد استفاده بوده و از آنجایی که ضد باکتری است اجازه نفوذ باکتری و آلودگی ها را به داخل ملات نمی دهد . این پودر برای بندکشی در قسمت هایی مانند سرویس های بهداشتی ، حمام  و استخرها یک گزینه مناسب می باشد . در ضمن می توان نوع خاصی از آن را مطابق با جنس سطح مورد نظر و محل استفاده انتخاب کرد . از آنجایی که در تولید این محصول از رنگدانه های اختصاصی استفاده شده است برای هر مکانی که تنوع رنگی دارد می توان این پودر را منطبق با آن رنگ به کار برد بدین ترتیب زیبایی ظاهری مناسبی ایجاد می شود . در ضمن با استفاده از پودر بندکشی ضد باکتری انعطاف پذیری بیشتری قابل مشاهده است و اگر در محیط شوک های حرارتی به هر دلیل وجود داشته باشد کاربرد آن به طرز مطلوبی حفظ خواهد شد . پودر رزین اپوکسی به سادگی تمیز می شود و سطح مورد نظر دارای زیبایی ظاهری و تمیزی مناسبی خواهد بود .

 

  • ۰۱/۱۱/۰۴
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی