مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

دستگاه کاربردی تصفیه آب چیست؟

 

کلاریفایر یا زلال کننده یکی از تجهیزات برگزیده و کاربردی در صنعت تصفیه فاضلاب می‌باشد.

در استفاده از کلاریفایر به عنوان یکی از تجهیزات صنعتی و مدرن آنچه حائز اهمیت است اینکه این فناوری مدرن قادر به حذف مواد معلق در آب با اندازه‌ای بالای ده میکرون می‌باشد و همین ویژگی کلاریفایر را به یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت تصفیه آب تبدیل نموده است. 

عملکرد کلاریفایر

در خصوص نحوه عملکرد کلاریفایر باید بگوییم: در انجام عمل تصفیه فاضلاب با استفاده از حوضچه‌هایی که به این منظور تعبیه شده است که مواد و جامدات اضافی موجود در مایعات با کمک ابزار و وسایل مکانیکی، در این حوضچه‌ها ته‌نشین می‌شود و در نهایت مایع روی آن به صورت آب صاف و فاقد مواد اضافی تبدیل می‌گردد و از این جهت به کلاریفایر زلال ساز گفته می‌شود؛ پس از ته‌نشین شدن ناخالصی‌های بالای ده میکرون، تمامی مواد به شکل لجن در حوضچه ته‌نشین شده و این عمل با چرخش آرام و مداوم اسکرابرها به درون حوضچه انجام می‌گردد به طوری که با هربار چرخش مواد کف مخزن مجدداً روی آب و به شکل معلق قرار نگیرد و در نهایت مواد و لجن موجود از مخزن خارج شده و فرآیند تصفیه تکمیل می‌گردد.

انواع کلاریفایر

کلاریفایر در تصفیه و پاکسازی انواع آب‌های آشامیدنی، فاضلاب‌های شهری و معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه به توضیحاتی پیرامون انواع کلاریفایر می‌پردازیم.

اصولاً در تقسیم‌بندی کلاریفایر ها بر اساس ساختار، شکل ظاهری و همچنین نوع کارکرد تقسیم می‌گردد؛ با توجه‌ به این مطلب از لحاظ شکل ظاهری کلاریفایر به انواع مدور، مستطیلی، تک عبور و جهت بالا تقسیم می‌شود؛

• کلاریفایر مدور

همانطور که از نام این کلاریفایر مشخص است، به شکل هندسی دایره‌ای و بدون زاویه طراحی و ساخته شده است و همین ویژگی موجب گردیده بتوان به راحتی ابزار و ادوات لجن‌روبی را روی آن تعبیه نمود پی از تصفیه توسط کلاریفایر مدور مواد ته نشین شده را تخلیه نمود.

• کلاریفایر مستطیلی 

یکی دیگر از انواع تجهیزات زلال ساز تحت عنوان کلاریفایر مستطیلی تولید و به بازار عرضه می‌گردد؛ با توجه به ساختمان آن از یک حوضچه به شکل مستطیل تشکیل شده و همین ویژگی منحصر به فرد کلاریفایر مستطیلی هزینه نصب و راه اندازی آن را پایین آورده و آن را مورد توجه و استقبال مصرف‌کنندگان قرار داده است و نحوه کار کلاریفایر مستطیلی توسط چند حوضچه مستطیلی شکل است که در کنار آن قرار گرفته و وظیفه خروج مواد رسوبی ته‌نشین شده را بر عهده دارد.

• کلاریفایر تک عبوری

کلاریفایر تک عبوری با ساختاری خاص و طراحی ویژه به حالت افقی عمل  زلال سازی را انجام و شامل سه بخش اصلی می‌باشد: ۱- محل مخلوط شدن آب با مواد شیمیایی ۲- محل حرکت هم‌زنو ته نشینی رسوبات ۳- محل خروجی لجن و مواد رسوبی

• کلاریفایر بالا رو

کلاریفایر بالا رو در مجموعه کلاریفایر های موجود در بازار با عملکرد و ساختار ظاهری رو به بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ابتدا توسط یک هم زن به صورت سریع عمل مخلوط شدن آب با مواد شیمیایی انجام می‌شود و به تدریج با کم شدن سرعت هم‌زن مواد جمع شده به کف مخزن رسیده و در همان جا ته‌نشین شده و در نهایت آب سالم و تصفیه شده از سرریز کلاریفایر بالا رو بیرون می‌ریزد.

اما از لحاظ کلی باید در نظر داشت انواع کلاریفایر‌ در دو دسته کلی قابل بررسی می‌باشد:

• کلاریفایرها برای مصارف بزرگ و با حجم بالا مثل تصفیه ‌خانه‌های شهرهای بزرگ

• کلاریفایر های متوسط که موارد مصرف آن در صنایع کوچک‌تر می‌باشد.

خرید، فروش و قیمت 

مصرف کنندگان محترم کلاریفایر با توجه به نوع و شکل و موارد مورد استفاده خود می‌توانند اقدام به خرید کلاریفایر بنمایند.

با توجه به اهمیت و نوع انتخاب بهترین و باکیفت‌ترین نوع این تجهیزات توصیه می‌کنیم در هنگام خرید کلاریفایر از مشاوره کارشناسان متخصص و باتجربه در این حوزه استفاده نمایید.

مجموعه ما با فروش کلاریفایر مطابق با استانداردهای روز دنیا و دارای مرغوبیت، شرایط خرید مناسب و مقرون به صرفه را برای شما فراهم نموده است و مشتریان گرامی می‌توانند اقدام به ثبت سفارش انواع کلاریفایر به صورت غیر حضوری بنمایند تا سفارش خود را در سریع‌ترین زمان ثبت و تحویل بگیرند.

جهت دریافت مشاوره خرید، ثبت سفارش، اطلاع از قیمت محصولات می‌توانید با متخصصان و کارشناسان متعهد و دلسوز مجموعه ما تماس گرفته تا خریدی مطلوب و توام با رضایت داشته باشید.

  • ۰۲/۰۳/۲۳
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی