مطالب آزاد

مطالب آزاد برای عموم مردم

  • ۰
  • ۰

کاربردهای فراوان سنگ های تزئینی 

 

سنگ‌های تزئینی، سنگ‌هایی هستند که به دلایل زیبایی و جذابیت با آن‌ها کلکسیون می‌شود. این سنگ‌ها ممکن است از داخل یا خارج از کشور برای استفاده در دکوراسیون، جواهر سازی، تزئین و دیگر مصارف تولید شوند. در ادامه به برخی از جزئیات بیشتر درباره این سنگ ها می‌پردازیم

 

انواع: سنگ‌های تزئینی در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از محبوب‌ترین این  نوع سنگ ها شامل آگات، آمتیست، برلیانت، کوارتز، کریستال، لاپیس لازولی، مرمر و تورمالین می‌باشند

خصوصیات: خصوصیات این سنگ ممکن است شامل رنگ، شکل، الگو، شفافیت، تراکم و سختی باشد. برخی از سنگ‌های تزئینی  دارای ترک‌ها، خطوط و جایگاه‌های قطع شده هستند که ممکن است زیبایی خاصی به آن‌ها ببخشد.

 

منابع: ممکن است از کانی‌های معدنی مختلف به دست آیند. برخی از شامل معادن طلا، نقره، فلزات دیگر، آهن، مس، نیکل، بوکسیت، سنگ آهک، مرمر و سنگ‌های گرانیتی هستند.

 

استفاده از سنگ تزئینی: سنگ های تزئینی به دلیل زیبایی و جذابیت آن‌ها معمولاً در دکوراسیون داخلی و خارجی، جواهرسازی، تزئینات، ساختمانی، وسایل خانگی، وسایل الکترونیکی و صنایع دیگر استفاده می‌شوند.

 

مراقبت و نگهداری: مراقبت و نگهداری از این سنگ‌ها بسیار مهم است. برای نگهداری باید آن‌ها را در محیط خشک و خنک نگه داشت و از تماس با مواد شیمیایی و تابش مستقیم آفتاب خودداری کرد. همچنین، بررسی دوره‌ای برای اطمینان از وجود ترک‌ها، خطوط و صدمات دیگر نیز ضروری است. برای تمیز کردن ، بهترین روش استفاده از آب و صابون ملایم است. هرگز از مواد شیمیایی تمیز کننده قوی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب به سنگ شوند.

 

در کل، سنگ کلکسیونی یک شیء زیبا و جذاب است که برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. با انتخاب سنگ‌ مورد علاقه خود، می‌توانید یک مجموعه کلکسیونی منحصر به فرد و زیبا ایجاد کنید.

سنگ تزئینی می‌تواند به عنوان جواهر در طراحی و ساخت انواع زیورآلات مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله زیورآلاتی که می‌توان از این نوع سنگ ساخت عبارتند از:

 

انگشتر: می‌توان به عنوان سنگ مرکزی در انگشترهایی با طرح‌های مختلف استفاده کرد.

دستبند: می‌توان در دستبندهایی با طرح‌های مختلف قرار داد.

گردنبند: می‌توان به عنوان سنگ مرکزی در گردنبندهایی با طرح‌های مختلف استفاده کرد.

گوشواره:  می‌توان در گوشواره‌هایی با طرح‌های مختلف قرار داد.

بسته به نوع سنگ ، می‌توان آن را با الماس، طلا و نقره ترکیب کرد و طرح‌های مختلفی را با آن ایجاد کرد. همچنین، در طراحی و ساخت جواهر از سنگ‌های کلکسیونی با رنگ‌ها و الگوهای جذاب می‌توان استفاده کرد.

مراقبت از جواهرات سنگین از مراقبت از سنگ تزئینی  سبک‌تر نیست، با این حال، بهتر است همیشه جواهر خود را از مواد شیمیایی، آب و رطوبت دور نگه داشته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

  • ۰۲/۰۴/۱۴
  • ehsan Zamani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی